2025-02-18, 21:14
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
För mig presenterade jag en rimlig syn.

Att man inte bör överbevisa folk som är allt för emotionellt investerade i sin sanning (lögn baserad på propaganda). Då det kan leda till psykisk ohälsa. (Läs kognitiv dissonans osv).

Men det är lugnt du får intala dig att Ukraina inte var genomruttet och korrupt om du mår bättre av det. Det gör mig inget. Dock är det intressant att man är i sån förnekelse kring detta och inte kan ta till sig ny information.

Känner att ni kanske inte är redo för sanningen och att det inte är någon idé att ens presentera den för er. Men man sår väl något frö säg.

Du skrev att Ryssland har handfasta bevis för att det utvecklats biologiska vapen i biolabb i Ukraina.

Var är de?
Citera
2025-02-18, 21:16
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Ja, oj vad de tystade ner sanningen.

https://www.bbc.com/news/57932699
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/usa-s-utrikesminister-betydande-bevisning-for-att-viruset-kom-fran-labb
https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/virolog-om-labblackan-man-ska-ha-alla-hypoteser-oppna-och-inte-styras-av-politiska-hansyn
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/who-labblacka-bakom-coronapandemin-kan-inte-uteslutas
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/fbi-chefen-labblacka-troligen-bakom-covid
https://nypost.com/2021/10/21/nih-admits-us-funded-gain-of-function-in-wuhan-despite-faucis-repeated-denials/
https://www.congress.gov/117/meeting/house/114270/documents/HHRG-117-GO24-20211201-SD004.pdf
https://theintercept.com/2021/09/09/covid-origins-gain-of-function-research/
https://www.aljazeera.com/news/2024/12/3/us-lawmakers-back-covid-lab-leak-theory-after-two-year-probe
https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/us-suspends-federal-funding-wuhan-lab-over-non-compliance-2023-07-19/
https://abcnews.go.com/Health/us-halts-funding-access-wuhan-lab-heart-covid/story?id=101499843

Helt knäpptyst, totalt nedtystat. Inte som i Ryssland där alla teorier får föras fram, särskilt om de går emot Kremls intressen.

Du är bra förvirrad du.

Ja man var ju tvunga att erkänna det efter som men först satt ni svensktroll och motarbetade sanningsspridare och sa att det bara är en falsk konspirationsteori att det kom från ett labb.

Media fortsatte sprida propaganda lögnen att det var en fladdermus utan att genuint vara öppensinnade.

Media agerade alltså propaganda aparat, frågan är vilka de fick sina direktiv att på lögnen, fladdermuset spåret, istället för sanningen, labbet. Inget du reflekterat över såklart.

Äh lägg ner nu du är så förvirrad att det här blir en enda stor lektion där jag agerar lärare för dig. Orkar inte mer. Börja tänk lite självständigt och kritiskt.
Citera
2025-02-18, 21:17
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Du är bra förvirrad du.

Ja man var ju tvunga att erkänna det efter som men först satt ni svensktroll och motarbetade sanningsspridare och sa att det bara är en falsk konspirationsteori att det kom från ett labb.

Media fortsatte sprida propaganda lögnen att det var en fladdermus utan att genuint vara öppensinnade.

Media agerade alltså propaganda aparat, frågan är vilka de fick sina direktiv att på lögnen, fladdermuset spåret, istället för sanningen, labbet. Inget du reflekterat över såklart.

Äh lägg ner nu du är så förvirrad att det här blir en enda stor lektion där jag agerar lärare för dig. Orkar inte mer. Börja tänk lite självständigt och kritiskt.

Vad har detta med någonting att göra? Har någon här i tråden förnekat att västerländska medier är vinklade och stundtals lögnaktiga?

Var är de handfasta bevisen som du utlovade för att det tagits fram biologiska vapen i biolabb i Ukraina?
Citera
2025-02-18, 21:17
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du skrev att Ryssland har handfasta bevis för att det utvecklats biologiska vapen i biolabb i Ukraina.

Var är de?
I deras sekretesbelagda arkiv finns de 100% bevisen. Kommer avslöjas när alla som sprider propaganda gjort det in i absurdum, under rätt timing för att göra alla till åtlöje kan man säga.

Dock har vi offentliga 100% bevis på att sverige spred propaganda och att ryssland spred sanning.

Orkar inte med dig längre men jag kan ge dig en fråga till antar jag.
Citera
2025-02-18, 21:24
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
I deras sekretesbelagda arkiv finns de 100% bevisen. Kommer avslöjas när alla som sprider propaganda gjort det in i absurdum, under rätt timing för att göra alla till åtlöje kan man säga.

Dock har vi offentliga 100% bevis på att sverige spred propaganda och att ryssland spred sanning.

Orkar inte med dig längre men jag kan ge dig en fråga till antar jag.

Varför släpper inte ryssarna de bevisen, utan har dem istället i sitt sekretessbelagda arkiv? Känns det helt logiskt tycker du?
Citera
2025-02-18, 21:25
Medlem
styckets avatar
Citat:
Varför släpper inte ryssarna de bevisen, utan har dem istället i sitt sekretessbelagda arkiv? Känns det helt logiskt tycker du?
Om du mår bättre av det kan jag låtsas att det inte är logiskt.
Citera
2025-02-18, 21:34
Medlem
Citat:
Om du mår bättre av det kan jag låtsas att det inte är logiskt.

Awww, fan du! Började spännande med dina inlägg, Men som med alla andra rysskuksugare visade sig att nää.. hen hade bara lite tur på tangentbordet.. och som vanligt bara visade sig vara helt standard jävla dum i huvudet rysskuksugare med lite extra folie och visade sig komma helt utan substans när det tryter till.

Så synd! Ett rysstroll med lite mer nyanserade vindar! HBTQ +1 på dig!
Citera
2025-02-18, 21:36
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Awww, fan du! Började spännande med dina inlägg, Men som med alla andra rysskuksugare visade sig att nää.. hen hade bara lite tur på tangentbordet.. och som vanligt bara visade sig vara helt standard jävla dum i huvudet rysskuksugare med lite extra folie och visade sig komma helt utan substans när det tryter till.

Så synd! Ett rysstroll med lite mer nyanserade vindar! HBTQ +1 på dig!

mmkay svårt att bemöta nån av mina 100 poänger sakligt antar jag.

Visste du att en av mina poänger är att svensktrollen aldrig kan bemöta en sakligt

Som vanligt ett stort tack för att du bevisar mina poänger. Jag vore glad om du fortssatte svara mig på det här inlägget osakligt så kan vi se hur många inlägg i rad du kan vara oseriös och osaklig.

Det styrker nämligen mina poänger ännu mer. Så ditt beteende nu är jätte bra!
Citera
2025-02-18, 21:42
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Det riktigt tråkiga när man kommer till diskussioner med rysstroll är deras förmåga att aldrig någonsin kunna ändra sin åsikt.

Desto mer man bevisar något desto mer trofasta blir de i att de har rätt och alla andra har fel.

En omöjlig uppgift med andra ord.

Rekommenderar alla att se dokumentären om "flat earth society". Där blir beteendet väldigt påtagligt. Alla vet ju att jorden är rund med det spelar ingen roll för denna typen av människor.

Antar att du menar Behind the Curve. Tack för tipset, ska se den. stycket i den här tråden är ju ett sådant praktexemplar på den sortens förvirrade tänkande.

TS är väl sannolikt ett riktigt, betalt rysstroll, och dem kan man ju lättare förstå. Men konspirationsdårar går jag bet på. Det är inte dumhet, det är inte längtan efter grupptillhörighet eller något annat begripligt motiv, det är en särskild sorts tjurskallighet som jag inte alls begriper. De tror på något sätt att de söker sanningen, men är samtidigt helt låsta till den "sanning" de tror sig ha funnit och totalt, totalt oförmögna att ändra sig, oavsett vilka bevis som presenteras eller hur tunna deras egna "bevis" visar sig vara. Totala NPC:s som samtidigt anklagar alla andra för att vara NPC:s.

Ska bli intressant att se den, även om jag misstänker att jag kommer att förstå mig på dem lika lite efteråt.
Senast redigerad av Threadkiller 2025-02-18 kl. 21:45.
Citera
2025-02-18, 21:50
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Älskar hur du intalar dig att de som inte kan bemöta argumenten eller poänger i en diskussion är de som har faktan på sin sida

haha du är bra rolig du

Du har inte presenterat ett enda argument som inte har bemötts grundligt. Du har dessutom påstått att ryssarna sitter på handfasta bevis men har låst in dem i ett sekretessbelagt arkiv, utan att du anser dig behöva förklara varför.

Att du inte på egen hand begriper hur otroligt dåligt du resonerar och argumenterar är faktiskt helt fascinerande.
Citera
2025-02-18, 21:53
Medlem
styckets avatar
Citat:
Du har inte presenterat ett enda argument som inte har bemötts grundligt. Du har dessutom påstått att ryssarna sitter på handfasta bevis men har låst in dem i ett sekretessbelagt arkiv, utan att du anser dig behöva förklara varför.

Att du inte på egen hand begriper hur otroligt dåligt du resonerar och argumenterar är faktiskt helt fascinerande.
Så du håller med mina poänger att vi har 100% bevis på att sverige sprider propaganda och lögner samt mörkar sanningen?

Nä juste du ignorerade det. Jag tänker inte svara dig förens du bemöter det. Ignorerar du det väljer du själv att avsluta diskssionen.

Du försökte få det som att framstå att media var ärliga och länkade massa artiklar. Jag svarade att du målar upp en oärlig bild. Svarade du på det?
Citera
2025-02-18, 21:56
Medlem
Citat:
Bara för du inte hänger med i svenskan innebär inte det att jag använder den felaktigt.

Det är alldeles korrekt så jag skrev. Det är defenetivt ett oskyldigt önsketänkande svensktrollen har när de likt barn ser världen på ett naivt sätt och har svårt att acceptera att korruptionen är så utbredd och hemsk som den är. Hänger du med nu? Annars är din svenska inte så bra, helt ärligt.

Det är inte så kul att diskutera med dig så fort du blir arg och upprörd och projicerar din egna ignorans på andra. Låter mig bli att läsa och svara på dina medelanden framöver du du inte är benägen att ta till dig ny information.

Citat:
För mig presenterade jag en rimlig syn.

Att man inte bör överbevisa folk som är allt för emotionellt investerade i sin sanning (lögn baserad på propaganda). Då det kan leda till psykisk ohälsa. (Läs kognitiv dissonans osv).

Men det är lugnt du får intala dig att Ukraina inte var genomruttet och korrupt om du mår bättre av det. Det gör mig inget. Dock är det intressant att man är i sån förnekelse kring detta och inte kan ta till sig ny information.

Känner att ni kanske inte är redo för sanningen och att det inte är någon idé att ens presentera den för er. Men man sår väl något frö säg.

Det vore smartare för dig att se till att svara på vilka bevis du har kring att Ukraina är Europas mest korrupta land, samt posta länkar, istället för att gå in i en diskussion kring ditt missbruk av svenska språket. Du har nämligen rätt i att det fetade och understrukna stämmer in på dig till 100 %.

Jag väntar som en ivrig bäver, på dina länkar, som Maud Olofsson skulle sagt.

Det troliga är nog däremot att du inte har några länkar.
Du gillar helt enkelt bara att svamla.
Det är ett kännetecken för ett rysstroll.
Själv har jag presenterat fakta i tråden om att Ukraina INTE är det mest korrupta landet i Europa och att det finns ett flertal länder som är mer korrupta samt att Ryssland är sämst.
Du har inte lyckats med något annat än att svamla om kognitiv dissonans samt att vi i tråden som inte håller med dig inte är redo för sanningen.
Fast du har ju uppenbarligen inte någon sanning att förmedla så jag förstår varför du hela tiden försöker undvika att svara genom att svamla.

Men som sagt. Jag väntar ivrigt på dina faktabaserade länkar kring att Ukraina är Europas mest korrupta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in