2025-02-17, 18:28
Medlem
På tiden att Trump städar upp i den här djävla wokesörjan europa!!

Och varför ska dessa inkompetenta s.k "politiker" i europa vara med och bestämma???

De har ju redan glasklart bevisat att deras lögnagenda fullständigt fallerat!
Citera
2025-02-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
German chancellor Olaf Scholz is briefing the press after the meeting now.

He just said that no dictate can be imposed on Ukraine, and stressed that Europe should continue to support Ukraine, Reuters reports.

ja och? Behöver de samla några i Paris för det? Det här har de redan sagt sen J D Vance slutat tala i fredags
Citera
2025-02-17, 18:31
Medlem
El-Knoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Väljarna i Europa väljer barn till ledare. Totalt ansvarsbefriade med barnslig naivitet. De kan lipa i frustration som Åsa Romson, gråta vid valförlust eller böla av sin egen röst som denne fjant från Tyskland.

Det är inget man skickar in i ett förhandlingsrum direkt. Eller jo, det är ju exakt det vi gör men gränsen verkar gå vid krig. Där får de inte vara närvarande helt enkelt.

Är det Tysklands genom tiderna sämsta försvarminister som skall "bygga" denna EU-armë? Ursula Van Der Layen. Detta är inget skämt.

Ja och nu hoppas jag innerligt att våra svenska politiker står snällt vid sidlinjen och håller käften.
Citera
2025-02-17, 18:38
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Om de inte lagt sig i en regional konflikt hade det inte blivit en globalt krig.

Du behöver nog studera mer. Hitler hade planer på att erövra hela Europa på ett tidigt stadium. Egentligen ingen hemlighet. Fanns att läsa i hans bok ”Min kamp”. Och tidsplanen avslöjades av engelska spioner 1938. Men ingen ville tro det.
Citera
2025-02-17, 18:40
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjorten16
Oj vad europa är besvikna, först fixa Trump vapenvila mellan Israel och Hamas, nu ger han sig på nästa krig, man kan snacka om rekord tid för en nytillsatt president. Enda europa har gjort är o kritisera dessa länders ledare, utfärdat arresteringar ordar osv, som visa sig vara totalt meningslösa och bidrog inte med något för att skapa fred.

Något vettigt verkar Trump ändå göra, eller mycket mer än vad euopas ledare klarar av.
Europa har haft tillfälle o själva försöka förhandla fred mellan dessa krig, dessvärre har man visat att man varken vågar eller klarar av det, nu när man inte får vara med står man öppet o bölar rakt ut.

Europa kan själva boka möte med Putin, fast vi alla vet att det klarar dom inte av.
Precis. Europa har inte bidragit med något för att få till fred i Ukraina under tre år som kriget har pågått och då ska dom fan heller inte få vara med unde några fredsförhandlingar. Hoppas vi får se fler politiker i Europa stå och gråta när Trump fixar nästa vapenvila.
Citera
2025-02-17, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Precis. Europa har inte bidragit med något för att få till fred i Ukraina under tre år som kriget har pågått och då ska dom fan heller inte få vara med unde några fredsförhandlingar. Hoppas vi får se fler politiker i Europa stå och gråta när Trump fixar nästa vapenvila.
Eller ännu värre, när Trump snacka med danske Mette gick dansk media ut med att Mette var rädd för Trump, fråga är hur mycket räddare är inte Mette inför Putin?

Detta är bara ett första möte mellan Trump o Putin, mest troligt kommer det inte leda till något avgörande, bara en inledning av samtal.

Europa som inte förstår detta tror det handlar om en avgörande fredsförhandling. kallar ut blixt inkallat möte, bara det bevisar hur inkompetenta europas ledare verkligen är.
Citera
2025-02-17, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Vad spelar det för roll? Då skänkte USA och EU rätt lika. Varför då ska MAGA sitta vid förhandlingsbordet men inte EU?

För att EU vill fortsätta kriga tills ryssarna ger upp o avstår mark medan Ryssland o USA vill avsluta

EU är dessutom inte enat o överens utan istället babblar länderna i mun på varandra.

Tyskland ena gången Polen andra, Frankrike nästa medan resten tiger o sen England utanför EU men i Europa o sen urminnes tider USAs bästa vän, o kanske även dom dumpade.

Förhandla med den här europeiska röran?
Senast redigerad av Snairbox 2025-02-17 kl. 18:57.
Citera
2025-02-17, 18:54
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsonite71
Först och främst så kan du sluta med ditt "vänstervridna" argument, det är så trött och idiotiskt och visar hur lite du tänker. Är man höger stöttar man Ukraina? Så fan heller. Är man Ryss så stöttar man Ryssland men annars inser man snart att Ryssland är Europas i särklass största fiende, allt annat är trams och pro-rysk propaganda. Jag är höger och har varit höger hela mitt vuxna liv. Jag har tjänat massvis med pengar och älskar inte höga skatter, älskar den fria marknaden och tycker att företagsamhet är nyckeln till välfärd.

Men visst, från toppen av mellanfingret i en utstäckt nazisthälsning antar jag att det mesta ser vänster ut...

När det gäller Ryssarna så har de inte klarat detta utan hjälp från Iran, Kina och Nord Korea. Så är det i krig, man har allierade. Det gäller Ukraine det gäller Ryssland. Ditt ryssrunkande lyser igenom din påverkansmupp.

Du låtsas att du bryr dig om Ukrainska liv men som vanligt när man är pro-ryss så är det skitsnack av episka mått, om du skulle bry dig om det skulle du argumentera för att Ryssland ska dra sig tillbaka NU.

Det finns inga enkla lösningar men jag anser att Ukraina MÅSTE skaffa kärnvapen för att återställa en terrorbalans mellan länderna. Jag är mer övertygad nu än någonsin att fortsätta stödet och jag skulle bli förbannad om inte en del av de obsena mängder skatt jag betalar inte går dit.

I övrigt måste Europa öka stödet med vapen som gör skillnad och göra det snabbt. Ukraina bör få mängder med flygplan, långdistansrobotar etc. Lösningen är att nöta ner Ryssland, inte skicka in den största idioten av alla, Trump.

Instämmer på alla punkter.

Nu får Europa fokusera - rusta rejält. Europeiska försvarsaktier ökar rejält idag. Amerikanska försvarsaktier sjunker tydligt. Skit i Trump-eterna nu… gör som europeiska Airbus - kör skiten ur Boeing.
Citera
2025-02-17, 18:55
Medlem
the_creators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Precis, förhoppningsvis säger Sveriges och övriga Europas egentliga förvaltare USA stop för de här dumheterna. Även om våra så kallade ledare vill fortsätta att peta på Björnen.

Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Hitler hade planer på att erövra hela Europa på ett tidigt stadium. Egentligen ingen hemlighet. Fanns att läsa i hans bok ”Min kamp”.
Kaptitel? Kan skicka PM då det är ganska Off Topic.

Kanske det här? Mein Kampf, Vol. 2, Ch. 14 EASTERN ORIENTATION OR EASTERN POLICY
Senast redigerad av the_creator 2025-02-17 kl. 19:22.
Citera
2025-02-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Du behöver nog studera mer. Hitler hade planer på att erövra hela Europa på ett tidigt stadium. Egentligen ingen hemlighet. Fanns att läsa i hans bok ”Min kamp”. Och tidsplanen avslöjades av engelska spioner 1938. Men ingen ville tro det.
Den officiell berättelsen om den tiden är genomfalsk.
Citera
2025-02-17, 19:08
Medlem
"Europe is a monument to the vanity of intellectuals, a programme whose inevitable destiny is failure: only the scale of the final damage is in doubt"
Lady Thatcher
Citera
2025-02-17, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Instämmer på alla punkter.

Nu får Europa fokusera - rusta rejält. Europeiska försvarsaktier ökar rejält idag. Amerikanska försvarsaktier sjunker tydligt. Skit i Trump-eterna nu… gör som europeiska Airbus - kör skiten ur Boeing.

Halleluja! Det kanske det som är lösningen. Helt ignorera dåren och hans tramsande supportrar och bara köra skiten ur detta. Bygga ut produktionskapaciteten för ammunition, se till att vi kan bygga drönare i enorma volymer samt sluta fundera och skicka Gripen till Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in