2025-02-06, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafBradson
Vad fan borde socialen ha gjort?

Socialen borde ha tagit kontakt med läkare på psyk för att ge honom en chans till sjukpenning på grund av hans sociala fobi. Inte ha lämnat honom helt utan någon inkomst. Det bästa hade varit om han kunnat få någon typ av arbetsträning där hans problem hade beaktats.
Citera
2025-02-06, 17:59
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Hur i h-lv-te kunde detta psykfall få vapenlicens, och äga 4 vapen?
Noll koll kallar jag det
Om han hade haft kontakt med läkare för psyket ska väl läkaren anmäla?

Har diskuteras i tråden och jag kritiserar inte polisen här då de följer sina riktlinjer. Men det borde vara obligatoriskt innan beviljande av vapenlicens att slå i det mest uppenbara och öppna systemet vi har att tillgå - skatteverkets system. En nolltaxerare utan någon inkomst från arbete under sitt hela vuxna liv ska inte kunna beviljas vapenlicens eller få inneha vapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag såg någongång hur de visade alla prylar de har i bakluckan, men minns inte vilka prylar. Skyddsmask borde vara en bra sak att ha med sig. Och skyddsväst. Men de kanske har fyllt den med "trafik-koner" (Eller vad de heter) och alkoholmätare.

Tung skyddsväst. Hjälm. Skyddsmask 90. Finns alltid med i insatsväskan som alla har i bakluckan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuskerDuMai
han hade väl ar15 då är polisens glock17 inte mycket att komma med

Det var väl i det skeendet ingen bekräftad uppgift att GM hade AR 15? Skall inte polisen ingripa och skydda, även om det är ett risktagande?

Blir kanske som skolskjutningen i Texas häromåret där till slut förste insatschefen, (som inte vågade gå in förrän efter 1 timma) han blev fälld för grovt tjänstefel och feghet. Denna icke-insats är inte att jmföra, men ändå - ja ja tiden får utvisa vad och hur ordinarie poliser skall agera under en pågående skjutning, att alltid invänta insatsstyrka låter fel i mina öron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tänk om det visar sig att Richard är oskyldig, att Gm lagt vapnet hos honom, tryckt med hans hand så att han får krutstänk på handen och sen sprungit ut tillsammans med dom andra.

Det går givetvis se att vapnet tillhör RA
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Tänk om det visar sig att Richard är oskyldig, att Gm lagt vapnet hos honom, tryckt med hans hand så att han får krutstänk på handen och sen sprungit ut tillsammans med dom andra.
Då bör licenserna på vapnen inte heller stämma😉
Tänk en gång till.
Citera
Medlem
Rengens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surrexerunt
Så du menar att polisen borde skjuta i en tårgasfylld lokal, utan ordentlig sikt, där det kan springa omkring chockade oskyldiga? Snille där!
Du tillhör en av flera här som verkligen sett för mkt amerikansk film om du tror polisen måste agera på det viset.....
Citera
2025-02-06, 18:00
Medlem
Citat:

Det är ingen actionfilm det är riktiga livet, ditt scenario är inte möjligt att göra...
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag såg någongång hur de visade alla prylar de har i bakluckan, men minns inte vilka prylar. Skyddsmask borde vara en bra sak att ha med sig. Och skyddsväst. Men de kanske har fyllt den med "trafik-koner" (Eller vad de heter) och alkoholmätare.

Det var typ det dom visade samt det jätteviktiga hjälmen vid upplopp. Men ingen gasmask, väl dock extrakläder och baksätesskydd mot blod och smuts.

Nä jag är inte övertygad tills en polis eller någon här som vet 100% om alla poliser har gasmask. Tillång till förstår jag men inte med sig på daglig basis
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Polisen jobbar hårdare än många i samhället, med livet som insats. Vad gör du? Förutom att leka ball bakom skärmen.

Jobbar som polis
Citera
Medlem
Sagodjurs avatar
Det finns ju en anledning till att det finns en insatsstyrka - att det är dom som har hand om såna här insatser...

Om vanlig polis duger lika bra, då behövs ju ingen särskild styrka...

Jag har varit rätt kritisk mot polisen tidigare i den här tråden, men med nya uppgifter om att insatsen klev in efter 10 minuter så tycker jag inte det finns så mycket att säga om det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
[quote=Karlekskrigare|90938950] Känns inte bra att polisen bara sitter och väntar 5 minuter på att insatsstyrkan ska anlända samtidigt som skottlossning sker och folk blir mördade. Oavsett rökbildning. Kunde de inte avancera in en annan väg? Hur många fler dog pga att polisen initialt var passiv? Hur länge gick gärningsmannen runt och sköt ihjäl folk? Han hittades alltså död efter ca1h, när upphörde skottlossningen?? /QUOTE]

Fetat: Det är pudelns kärna, det är vad som kan komma att väcka debatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in