2025-02-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Ve e de för nåt?
internationella insatsstyrkan. Den har alltså åkt från stockholm -> skolan i örebro -> örebro flygplats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Vad är det som driver en person att gå in på en skola och skjuta?

Är det missnöje med skolan och/eller klasskamraterna? Livet i allmänhet?

Har sett en dokumentär från USA där killen var "sur" över att tjejerna inte ville ha honom men annars har jag rätt dålig koll på vad som driver dessa kräk. Verkar som dom i överlag tar livet av sig efteråt oavsett anledningen att dom gick inte på skolan från början

Här har du väldigt bra läsning, studie om just detta ämne.
https://www.alfred.edu/about/news/studies/lethal-school-violence/why-do-shootings.cfm

"Those that have had the highest visibility include access to firearms, being bullied or mistreated in school, family dysfunction, and various psychological disorders."
Citera
Medlem
Det ska vara den skola vilken folkpartiets nuvarande ledare gick i.
Citera
2025-02-04, 15:34
Moderator
v50s avatar
Polisens pressträff började precis den går se på SVT https://www.svt.se/nyheter/inrikes/flera-skjutna-vid-skola-i-orebro
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
känns som etnisk svensk gm som varit i farten med sitt lagligt inköpta vapen, får se om det stämmer.

Då skulle det kännas bättre va?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Vad är det som driver en person att gå in på en skola och skjuta?

Är det missnöje med skolan och/eller klasskamraterna? Livet i allmänhet?

Har sett en dokumentär från USA där killen var "sur" över att tjejerna inte ville ha honom men annars har jag rätt dålig koll på vad som driver dessa kräk. Verkar som dom i överlag tar livet av sig efteråt oavsett anledningen att dom gick inte på skolan från början
Kan vara precis vad som helst som driver en skolskjutare, det finns inte en särskilt sort med ett klart motiv. Ser man hur det brukar se ut är det kombo av depression, självmordstankar, social press och timing.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingen23
Brukar de åka till skolor och skjuta oskyldiga barn också?

Komvux är för vuxna
Citera
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enders.Aldebrink
Var följer ni pressträffen, så man får se hela utan avbrott.
SVT2
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Nej, du har rätt. Det är omöjligt att spekulera kring grova våldsbrott. Det finns ingen historik som pekar åt ett enskilt håll. Alla som spekulerar är dessutom idioter.

Du ser dig själv som mycket intelligent va?

Eftersom du tar upp historik, hur många skolskjutningar har det varit i Sverige? Och hur många har varit vita vs invandrade?

Nej tvärtom faktiskt, det är därför jag letar efter sanningen istället för att spekulera som du verkar göra^^

Det känns som att du inte riktigt läser vad jag skriver ordentligt. Jag skriver att jag är trött på folk som slänger ut teorier bara för att deras politiska läggning eller bias säger att det är rätt. Inget annat, om du har något att faktiskt komma med så läser/lyssnar jag jättegärna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JollyJumper
”Psykisk ohälsa” får inte någon att skjuta ihjäl andra människor. I’m sorry men det går inte att skylla på

Klart som fan det går, det är ju just psykiskt sjuka människor som gör sådant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okido
Pressträff strax.

Just att MGM skjutit sig själv efter tyder kanske på en svenne.

Men som många sagt tidigare, lönlöst att spekulera.

Eh varför det? Muslimer gärna som martyrer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okido
Pressträff strax.

Just att MGM skjutit sig själv efter tyder kanske på en svenne.

Men som många sagt tidigare, lönlöst att spekulera.
Mer babbeluringbeteende egentligen, men jag tippar också på etnisk svensk medelst jaktvapen. Ingen automateld i den video som läckt, låter mer om rakrepeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in