2025-02-05, 11:43
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longseason
Han bytte om inuti skolan och gömde vapnet i en gitarrväska enligt senaste information i media.

Där kan svaret på den stora frågan ha kommit, om uppgiften stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baltazar_
Hur tog han sig skolan ? Åkte han bil buss? Gick? Var han grönklädd och bärandes en ar15 eller liknande borde nån sett det

Jag vet inte hur han tog dig till skolan. Men han uppges ha förvarat vapen i ett gitarrfodral och ha bytt om på toaletten. Jag har mött många människor med gitarrfodral på stan utan att ha känt mig misstänksam mot dessa. Han kan ha promenerat eller åkt buss utan att blivit uppmärksammad.
Citera
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Hur tog han sig skolan ? Åkte han bil buss? Gick? Var han grönklädd och bärandes en ar15 eller liknande borde nån sett det

Det lilla vi har hört så ska han ha haft vapnet i en gitarrväska och (antagligen) bytt om inne på en toalett i byggnaden.
Citera
Medlem
Citat:
Han gick in i skolan med vanliga kläder med vapnet (eller vapnen) i ett gitarrfodral och bytte om till gröna kläder på toaletten. Skjutningen har antagligen börjat där sedan.
Citera
2025-02-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Det var 14-15 ett tag enligt Aftonbladet

Nej, ingen har skrivit 14-15 dödade.
Citera
2025-02-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saimenvikare
Nu har jag bara läst lite här och var i tråden, men i och med att jag såg att någon skrivit något i stil med att de misstänkte gärningsmannen var autistisk, så vill jag säga följande:

Ja, tyvärr är det väl så att flera som gjort sånt här varit mer eller mindre autistiska/haft annan NPF-problematik. MEN! Det är en VÄLDIGT liten majoritet av oss som skulle göra sånt. De flesta autister är snälla och fredliga, och skulle aldrig någonsin skada någon eller på annat sätt göra någon illa. Isåfall är det säker psykiska problem inblandande.

Det här säger jag för att jag inte vill att det inte ännu mer ska spridas felaktig information kring de med NPF.

Känner mig lite som en kränkt man under metoo, men säger ändå: Inte alla autister.

Tyvärr så är flashbackare världsproffs på generalisering, så det kan lätt framstå som att alla människor inom en viss grupp är precis likadana. Alla vettiga människor vet att det är precis som du säger, du behöver inte oroa dig
Citera
2025-02-05, 11:45
Medlem
Citat:
Han hade vapnet i ett gitarrfodral
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HailZatan
https://www.diariojornada.com.ar/387735/internacional/suecia_sufrio_la_mayor_masacre_escolar_de_su_histo ria_10_muertos

Fake News?

Någon som vet vem den heilande killen på bilden är som lagts upp i samband med denna Spanska Nyhetsartikel som insinueras vara GM. vem är det då?
Senast redigerad av Knullfittshora 2025-02-05 kl. 12:13.
Citera
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorillabas
Detta är inte fake, kan mycket väl vara personen som är GM.

Stämmer med den pixlade bilden också.

Kille på första bilden är ju typ 12 år gammal
Citera
2025-02-05, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValkPadda
Vad menar du? Finns många semiautomatiska vapen man kan få på jaktlicens. Går att trycka av skott snabbt.
Vist så är det men du får bara ha femskotts magasin. På videon skjuts det många fler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saimenvikare
Nu har jag bara läst lite här och var i tråden, men i och med att jag såg att någon skrivit något i stil med att de misstänkte gärningsmannen var autistisk, så vill jag säga följande:

Ja, tyvärr är det väl så att flera som gjort sånt här varit mer eller mindre autistiska/haft annan NPF-problematik. MEN! Det är en VÄLDIGT liten majoritet av oss som skulle göra sånt. De flesta autister är snälla och fredliga, och skulle aldrig någonsin skada någon eller på annat sätt göra någon illa. Isåfall är det säker psykiska problem inblandande.

Det här säger jag för att jag inte vill att det inte ännu mer ska spridas felaktig information kring de med NPF.

Känner mig lite som en kränkt man under metoo, men säger ändå: Inte alla autister.

Autister är väl snarare överempatiska/högkänsliga jämfört med resterande del av befolkningen. Iaf kvinnliga såna.

Tyvärr utnyttjar alt right och högerextrema rörelser ensamma autistiska män med dålig social förmåga. Dessa hamnar oftast i dåligt umgänge och radikaliseras över nätet. Vården och samhället behöver bli bättre på att se till att autistiska män inte hamnar i den situationen och blir isolerade. Men välfärden i Sverige har skurits ner på enormt. Finns nästan ingen hjälp att tillhandahålla vuxna autister. Så fort man fyller 18 får man ingen hjälp överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Kille på första bilden är ju typ 12 år gammal
Är väl en gammal bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto