2025-02-05, 11:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .ermin
Rickard Andersson är inte GM man.
1. Har inte bytt efternamn eller förnamn.

Tony Dyren Pettersson är inte GM man.
2. Förekommer hos Polisen(Enligt Polisen förekommer inte GM hos Polisen sedan tidigare)

Eftersom det finns folk här som påstår att GM adress är Storgatan i Örebro, så har jag gått igenom varje person som är skrivna på denna adressen. Jag hittar ingen som bytt efternamn eller förnamn som känns relevant.

Förmodligen är de inte då Storgatan i Örebro där GM bor. Kan dock vara så att han bara inte är skriven där med.

Den enda som klaffar från adressen Storgatan i Örebro som faktiskt har bytt efternamn är en yngre man som bytt eftersom han är gift.
Är det inte så att namnbyte efter 2019 står på MrKoll? Så att har man bytt namn före 2019 så står inte det där?
Jag tror man kan ringa Skatteverket(minst 1 timmes kötid och ibland finns inga kötider alls)för att få reda på eventuellt namnbyte.
Citera
Medlem
Dom säger att han nolltaxerat sen många år tillbaka. Då kan han ju inte vara en elev senaste åren för då borde han haft CSN och då borde han taxerat nånting iaf ..?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Elva döda men "bara" fem skadade. Är inte det ett väldigt högt antal dödade i förhållande till antalet skadade?
Gav han nådaskott som Breivik?
Citera
2025-02-05, 11:01
Medlem
Det du kan se på MR koll och liknande är att det inte finns efternamnsbyte sedan 2019.. Nu hade ju RA butt efternamn innan detta

Citat:
Ursprungligen postat av .ermin

Rickard Andersson är inte GM man.

Tony Dyren Pettersson är inte GM man.
2. Förekommer hos Polisen(Enligt Polisen förekommer inte GM hos Polisen sedan tidigare)

Eftersom det finns folk här som påstår att GM adress är Storgatan i Örebro, så har jag gått igenom varje person som är skrivna på denna adressen. Jag hittar ingen som bytt efternamn eller förnamn som känns relevant.

Förmodligen är de inte då Storgatan i Örebro där GM bor. Kan dock vara så att han bara inte är skriven där med.

Den enda som klaffar från adressen Storgatan i Örebro som faktiskt har bytt efternamn är en yngre man som bytt eftersom han är gift.
Citera
2025-02-05, 11:02
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Okej. Visste inte att man kunde ha licens av andra anledningar än för jakt. Hur gick resonemanget när man tillät t.ex. ar-15s i sverige?

Svårt för mig att svara på. Men som jag uppfattat det kan du vara sportskytt, jobba för försvarsmakten, instruktör eller liknande för att inneha licens och få köpa och inneha AR vapen i hemmet. Här får någon slå mig på fingrarna om jag är snett ute.
Citera
Medlem
Enders.Aldebrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hedonismmm
Okej. Visste inte att man kunde ha licens av andra anledningar än för jakt. Hur gick resonemanget när man tillät t.ex. ar-15s i sverige?
Halvautomat har varit godkänt för jakt sedan 80-talet i Sverige.
Det som är nytt är hur dom får se ut.
AR gäller alltså att vapnen får ha militärt utseende men vapnet i sig är samma oavsett hur det ser ut.
Citera
Medlem
.ermins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xiox
Är det inte så att namnbyte efter 2019 står på MrKoll? Så att har man bytt namn före 2019 så står inte det där?
Jag tror man kan ringa Skatteverket(minst 1 timmes kötid och ibland finns inga kötider alls)för att få reda på eventuellt namnbyte.

Jag vet att efternamns byte rapporteras på Mrkoll efter 2019 i alla fall.
Vad Aftonbladet skriver, så verkar det som han har bytt efternamnet.
Citera
2025-02-05, 11:03
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Jävligt stört att filma och titta in i kameran som en jubelidiot. Samhället är fucked up!

Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Dagens ungdom ska filma allt, även sin egen död tydligen.

Det är väl ändå inte så konstigt, han ville kanske dokumentera vad som hände
Och om det värsta skulle hända honom, ändå lämna efter sig bevis till polisen hur det gått till?

Jag som är betydligt äldre, tycker i alla fall inte att det är speciellt konstigt i hans situation.
Citera
2025-02-05, 11:04
Medlem
McGorbas avatar
Inte konstigt att de inte är klara med identifieringen av offren när 99% verkar vara invandrare där och en del kan, som vi erfarit, heta Mohammad x3. En fotograf, vars bilder de rullade på 4an, heter Saddam Hussein. Förvirringen lär ju vara total.
Citera
2025-02-05, 11:05
Medlem
Gammalochglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zokkiiie
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aleyjd/polisen-slar-till-mot-misstankte-skolskyttens-adress

Citat:
Ursprungligen postat av Kanaltrollet
Sist jag stannade till på denna plats för att käka på Pizza Hut, som ligger precis bredvid, så visade skylten på skolans vägg att det var någon form av islamsk friskola, men det var några år sedan.

Det har ju hänt förr att islamska skolor och föreningar skriver ett ohejdat antal personer på deras kurser och program för att maximera bidrag. Även om inte alla är på plats fysiskt.

Oavsett, totalt vansinnesdåd.
Hur FAN kan det brinna så i skallen på folk? Det blir mycket intressant att se om man kan bena ut bakomvarande orsak.

Entreskolan ligger mellan pizza-hut och Risbergska. Friskola med estetetisk inriktning
Citera
2025-02-05, 11:06
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliizar
Svårt för mig att svara på. Men som jag uppfattat det kan du vara sportskytt, jobba för försvarsmakten, instruktör eller liknande för att inneha licens och få köpa och inneha AR vapen i hemmet. Här får någon slå mig på fingrarna om jag är snett ute.
Ar är godkänd för jakt och licens för jakt är inte något problem, dock skall tilläggas att vi pratar om semiautomatiska versionen, med 5 eller 4 skotts magasin. Som andra semiautomatiska vapen som tex, benelli, browning osv. Magasin går att köpa med 30 skott utan licens tror jag.
Citera
2025-02-05, 11:07
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Det är väl indvandrare som skjutits?

Lyckligtvis tycks det vara så. Men tyvärr verkar vi också ha förlorat gärningsmannen som var svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in