2025-02-05, 08:06
Avslutad
Har vi bilder på skytten? Vilken information har vi? Kan inte läsa igenom hela tråden
Citera
2025-02-05, 08:06
Medlem
Kan någon skicka länk till den tråden där det kan vara GM som planerar dåd?
Citera
2025-02-05, 08:07
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Reagerade också på rapporteringen - i första skedet var det ”4-5 skadade” under ett antal timmar tills det istället blev ”cirka 10 döda”.

Det är fortfarande "bara" 5 skadade. Inga fler har inkommit inatt. Så polisen vill helt enkelt inte gå ut med antal döda innan de informerat anhöriga. Inget konstigt med det, men de borde varit tydligare från början att det finns ett antal döda. Mörkande var pinsamt.
Citera
Medlem
ett2ett2ett2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WesternState
Från MrMoll angående D.S

-a
Mr koll har snurrat till det då:
R A flyttade till sin nuvarande lägenhet för 13 år sedan (den 1 juli 2011).
D A Flyttade till sin nuvarande lägenhet för 7 år sedan (den 1 augusti 2017)
D A flyttade in till sin lägenhet i fastigheten samma år som 1 ytterligare person (Rickard) gjorde det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Psykisk ohälsa. Inget hatbrott enligt polisen. Antagligen europé.

/AI

Den är ju knepig, har personen någon anknytning till komvux?
Synd att personen inte bara tog livet av sig själv utan blev tvungen att ta med sig en massa andra.

Men varför har psyk-sjuka personer en dragningskraft mot skolor? En gammal klasskompis började publicera en massa kartor på FB med satellitbilder på vår gamla högstadieskola ca 10år efter att vi gått där.

han hade klottrat massa cirklar i olika lokaler och markerat alla ut och ingångar, såg ut som någon form av plan, detta var nått år efter Brevik. Fanns även fler varningssignaler text incel, egen, bodde hemma osv.
Eftersom är personen hade vapenlicens då så kontaktade jag alla berörda myndigheter och om jag förstod det rätt så gjorde även hans föräldrar samma sak och han blev av med vapnen. Undrar hur nära det var att smälla där?
Citera
2025-02-05, 08:08
Medlem
Piddelitos avatar
För övrigt precis detta som befarades när halvautomatiska militära "jaktvapen" blev legala.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polischef-larmar
Citera
Medlem
Jag gav upp om Flashback sent igår kväll då det tog tio minuter att ladda varje ny sida och det sista jag läste var att RA kan stämma överens med uppgifterna i media, gäller dessa uppgifter fortfarande?

(Och nej jag pratar inte om RA på Facebook som folk länkat till tidigare)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Tycker det luktar hoax om det här. Hur kunde det dröja så lång tid innan man "visste" hur många som dött? Och fortfarande vet vi inte hur många som skadats. Inte heller finns något om gärningsmannen mer än att han är svensk och har jaktlicens. Det här är bara ett sätt att demonisera svenskar och göra det svårare att äga vapen.

Att man gick ut med att det var ett tiotal döda berodde på något så enkelt som att det fanns skadade som kämpade för sitt liv. Till en början hade man inte heller letat igenom skolan och dess omgivning. Lägg därtill att vid en hel del liknande dåd så har man hittat dödsoffer på andra platser. T ex i gärningsmannens hem eller i bostäder där släktingar till en gärningsman bott.

Om det nu var/är en hoax hade det väl varit enkelt att säga 8 döda och sedan ändra denna siffra. Så hade man ju lurat vissa konspirationsteorier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IcaBasicBobDylan
Tycker det luktar hoax om det här. Hur kunde det dröja så lång tid innan man "visste" hur många som dött? Och fortfarande vet vi inte hur många som skadats. Inte heller finns något om gärningsmannen mer än att han är svensk och har jaktlicens. Det här är bara ett sätt att demonisera svenskar och göra det svårare att äga vapen.

Tänk själv vilket kaos det måste varit på plats. Sen är det väl många som förts till sjukhus och senare avlidit, och vad jag förstår kan siffran fortfarande komma att öka.
Citera
Medlem
fanvadljustdetblevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
GM var inte etnisk svensk din efterblivna idiot.

Vad var han då?
Citera
2025-02-05, 08:09
Medlem
GamlaFalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Aftonbladet skriver specifikt 35.

T ex:
"En 35-årig man misstänks för det som kan vara det värsta massmordet i Sveriges historia."

Om det bara finns en 35-åring i det huset så är det med största sannolikhet den personen.

Den Richard Andersson som indirekt utpekades av Chang Frick - genom att Chang citerade honom och påstod att det var skjutaren - har nu postat på Twitter att det inte var han.

Det finns 2 på den adressen om är 35. RA kan stämma med annan stavning. Men ett hett tips är att invänta polisens besked. Speciellt eftersom GM bytt namn till nuvarande.
Citera
2025-02-05, 08:09
Medlem
Jag vet inte varför Sveriges politiker låtsas som om detta inte var "meningen"
Mördaren valde en SFI skola, jag tror vi alla fattar varför, det spelar ingen roll vad poliser och politiker säger för att försöka mörka problemen i vårat land, det är bara så att Sveriges befolkning är missnöjda med att politiker har tagit hit våldtäktsmän, mördare, kriminella och att Sverige förvandlats till ett otryggt land, förr.. 60,70,80 90 tal var inte alls i likhet med hur det är nu, och ingen vågar göra något åt saken och ingen vågar säga något. Svenska folket vill inte ha "dem" här..politiker har svikit sitt egna folk, och så länge det är så här, att ingen vågar säga något för då är man rasist osv, då kommer det hända såna här saker, folk tar lagen i egna händer för ingen vill bo så här, i ett land som helt tagits över av okända brottslingar. Vakna upp Sverige och inse sanningen nån jävla gång.
Tragiskt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in