2025-02-04, 22:40
Medlem
Nej den är kvar. Vänner har även gått ut med att det med säkerhet inte är han, vem vet
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Frågar igen, är inte Ton* D*ren p*ettersson facebook borta?
Citera
2025-02-04, 22:40
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Det är RA, framkom ganska tidigt i tråden. Alla uppgifter som hittills släppts i media stämmer in på RA på Storgatan 53.

Men RA bor i lägenhet 1201 och många säger att det handlar om lägenhet högre upp plus att någon läst inlägg på facebook av RA att han lever och är oskyldig.
Citera
2025-02-04, 22:41
Medlem
Varför tror ni inte att det är T D P på Storgatan 53
Lgh 1401
?
Född 89, stämmer väl bra med åldern?
Citera
2025-02-04, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigehora
Med denna bild kan vi klargöra att det handlar om Storgatan 53 och INTE 55.

Då finns det två personer av intresse. En T*ny Petters*n och en Rick*rd *ndersson som båda är 35 år. För mig lutar det mer mot Rick*rd *ndersson då han flyttat dit för 13 år sen och stämmer överens med familjens berättelse om att han flyttat ut vid yngre 20-årsåldern (artikel på Aftonbladet). De säger även att han bytt namn vilket denna Rick*rd verkar ha gjort enligt folk här i tråden.

Den första nu nämnde är det inte, jag har han på telefon nu.
Citera
2025-02-04, 22:42
Medlem
Namnbyte. Kan det vara ett förnamn kanske? En störd transa i farten?
Citera
2025-02-04, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Men RA bor i lägenhet 1201 och många säger att det handlar om lägenhet högre upp plus att någon läst inlägg på facebook av RA att han lever och är oskyldig.
Nej allt stämmer. Har kollat upp hans släkt via Sveriges Befolkning 1990. Finns tom en hund på hans föräldrars adress. Pappan har tagit fruns efternamn, RA har sedan bytt tillbaka till pappans efternamn. Vågar satsa allt jag äger på att RA är GM.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tylenol
Lite komiskt att folk på Flashback sitter och pratar om att det är osmakligt att hänga ut namn när det inte är 100% säkerställt.

Lite skillnad på att folk på FB spekulerar i vem det kan vara och en faktiskt nyhetskälla som helt sjukt väljer att kontakta anhöriga till folk de misstänker är gärningsman och trakasserar och gör nyhet av.
Citera
Medlem
"Lu*as, 25, håller på att flytta.

I dag skulle han hämta några grejer i sin gamla lägenhet.

Han kom aldrig in.

Nationella insatsstyrkan hade gjort en inbrytning i trappuppgången efter händelsen vid Risbergska.

– Jag såg inte så mycket av mina grannar. Nästa grej jag hör är att en av dem är inblandad i en skolskjutning, säger Lu*as.

https://www.na.se/2025-02-04/kom-hem-mottes-av-insatsstyrkan/

Han bor på nr 53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Aftonbladet har tydligen ringt upp pappan till den misstänkta gärningsmannen INNAN pappan visste om att sonen mördat.

Jag undrar, eller rättare sagt VET, att Adtonfittan inte skulle agerat på samma sätt hade den misstänkta mördaren varit andra generationens arab.

Det är en sak som är säker.
på x nämns en Bj*rn Ander***n som skytten
och bild delas, ljus ljust hår...
Citera
2025-02-04, 22:44
Medlem
Om man jämför med google street view ser det ut som att de flyger drönaren precis utanför tredje våningen (lägenheter 12xx) på Storgatan 53. Om nu trappen från andra till tredje våningen går i motsatt riktning som från första till andra våningen (vilket är vanligt) skulle också lägenhetsnummer 1201 tyda på att han har fönster mot baksidan, vilket stämmer överens med drönarvideon. Med andra ord verkar drönarvideon tyda på RA, såvida de inte flög utanför andras fönster också.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burninator
Nej allt stämmer. Har kollat upp hans släkt via Sveriges Befolkning 1990. Finns tom en hund på hans föräldrars adress. Pappan har tagit fruns efternamn, RA har sedan bytt tillbaka till pappans efternamn. Vågar satsa allt jag äger på att RA är GM.

Finns det bilder på fanskapet, Facebook t.ex?
Citera
Medlem
Det som talar att det är Rickard Andersson på storgatan 53 lgh 1201 är faktumet att han enligt Ratsit taxerar 0 kronor per år - något gärningsmannen också gör enligt Expressen/Aftonbladet.

Märkväl - det är INTE stackaren som delar namn med massmördaren. Han har dementerat det på FB.

Massmördaren Rickard verkar inte ha sociala medier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in