2025-02-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-9
Ja, eller så är det den där attans Rock N Roll-musiken. Det är djävulen.

lol, anledningen till att jag söker efter counter strike är för att han spelade väldigt mycket CS enlgit SR's intervju. Och jag är ju då främst intresserad att hitta ett alias eller mail för att därifrån försöka hitta fler konton.
Citera
2025-02-09, 15:14
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Varför saknas det 10 tjänster för socialsekreterarna i Örebro?

https://se.indeed.com/q-socialsekreterare-l-%C3%96rebro-l%C3%A4n-jobb.html#

Kanske ska öppnas en krisgrupp? Jag vill minnas att de skrev om saknade kommunanställda, några som omkom?
Citera
2025-02-09, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det håller jag med dig om!

Föräldrarna på semester alltså? Någon som vet var dom befann sig? Jobbig resa hem sen... Inte för att det spelar så stor roll egentligen men jag blev bara lite nyfiken.

Inte sipprat ut mer info om RAs nära anhöriga? Han hade väl syskon?

En syster ska vara jurist enligt någon i tråden, oklart vad brodern gör
Citera
2025-02-09, 15:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarelller
Tror inte alls på ett rasistdåd då han ju faktiskt dödat svenskar också.

Du har inte reflekterat mer kring detta? Varför några svenskar kan ha dödats?
Citera
2025-02-09, 15:18
Medlem
SegerHelg88s avatar
Har vi hittat hans gamla youtube, steam namn mm?
Citera
2025-02-09, 15:19
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Mattias Flink dödade sju random individer iklädd militär uniform med en AK-5a i Falun 94, var det ett terrordåd? Svar, nej.
Tydligt att många här i tråden behöver läsa på det juridiska.

Apropå att läsa på: Du kan ju börja med att se skillnaden på platserna.

Sedan har du ett brott som är utrett och ett som vi inte vet mycket om när det gäller GM.
Citera
2025-02-09, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
jag har jobbat i 35 år med detta, själv rensat med en mängd olika tekniker, bättre än tv4 vill jag påstå, och mer av filen och det framgår ganska klart att det är inte vad som TV4 påstår som sägs
Samma här, och exakt lika länge faktiskt, och med samma slutsatser. Men med tillägget att ljudexpertis av den typ som vi och TV4-teknikerna besitter inte är värd särskilt mycket när det gäller analysen av ljudet. Man blir inte expert på forensisk ljudanalys bara för att man kan ratta ljud.

De som jobbar inom det skrået är även tränade att inte trilla i alla psykologiska fällor som kan leda till att man hör vad man vill höra. Och att inte leda tanken hos eventuell tredje part som man låter lyssna på ljudet. Då blir det lika mycket värt som när man säger till Lisbeth Palme inför en konfrontation att den misstänkte är missbrukare varpå hon pekar ut CP med hänvisning till "det ser man ju vem som är alkoholist".
Citera
2025-02-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Kanske ska öppnas en krisgrupp? Jag vill minnas att de skrev om saknade kommunanställda, några som omkom?

Det skulle kunna vara någon av de som inte är identifierade och sen att de andra har blivit sjukskrivna av stressreaktion? Eller så är det stort tryck på bistånd just i Örebro? Många som inte har egen försörjning?
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Med AB:s 3d-karta kanske dom som skrek om "va fan gjorde polisen i 30 minuter" förstår hur stor denna skola är.
Jag försökte förklara detta tidigare men nu kanske det går in i huvudet på vissa i tråden, ni vet vilka ni är.
Han slänger en rökgranat och försvinner in i denna labyrint, tro fan att det tar tid att hitta honom när han dessutom slutar skjuta.

Det är stort .
När jag gick där i gymnasiet så orkade /behövde man aldrig gå mer än mellan typ 2 eller 3 utan korridorerna till de klassrum man skulle till .....
I mitten är ju stora korridoren där alla elevskåp finns ; sen utgår det 5 korridorer åt höger ifrån den STORA skåp korridoren .
Den första korridoren gick till bl.a teckningssal och längre ner rektorns rum och skolexpeditionen .

Eleverna brukade hålla sig mer mot mitten utav STOR korridoren där elevskåpen fanns + sittplatser ut mot skolgården . Många elever tog sig in över skolgården till sin respektive entreedörr ( hade olika färger ) typ grön för naturvetenskapliga ämnen ,samhällsvetenskapliga ämnen
blå för humanistiska ämnen ,ekonomiska ämnen och röd för på den tiden ; Dk = distributions - och kontorsämnena osv.

Hela stora korridoren är som en stor Hall där man tar av och på sig sina ytterkläder osv. Sitta och chilla går även bra .
Sen vandrar man vidare till sina salar ,i de olikfärgade korridorerna ,gul,grön ,blå o röd.
Så olika elever har alltså befunnit sig i olika ända på skolgolvet ,förutom när typ lunch serveras eller om stor prov skulle genomföras i aulan .

Aulan ligger utmed där han sköt ,men ingångarna dit - ligger i båda ändarna utav korridorer som går åt vänster båda mot matsalen ,för där var det ju mycket folk vid lunch och därför behövdes två korridorer .
Det man såg när de filmade GM genom den ensamma entreedörren på framsidan utav huset ,där ligger den första korridoren mot matsalen ,direkt innanför dörren till vänster .
Åt höger ligger/ låg skol- rektor-expeditionen
Så han var i stora elevskåpshallen när man såg honom i filmen .Gåendes mot framsidans enda entreedörr.
Som sagt ,i vanliga fall brukade elever gå in längre bort på vänster sida utav huset ; i fyra olika större dörrar än entreedörren som låg mot där poliserna från början befann sig.

Den enda som förstår vad jag skriver är nog den som sett karta på skolan.
Det finns en in och utgång ut mot gymnastikhuset ,det är från korridor 2 .

Där lärarexpeditionen är, finns ingen utgång eftersom inga elever skall springa in och ut där på samma sätt .

Sen finns ingen mera utgång bakom huset utifrån att det inte är mening att man skall gå ut överallt ( finns självklart dörrar som funkar som evakuerings dörrar vid brand och liknande men de är låste i vanliga fall.

Tänker om GM flydde och gömde sig typ i röda korridoren som är längst bort ?

Längst ner ,längst bort ,det är riktigt långt borta ifrån där det hela hände .
Finns ju skolsalar ända längst ner + minst två små chilla,spela kort ställen om man har håltimme etc.
2 st sådana finns i varje elev korridor så mins 8 st sådana med mjuka soffor ,så förstår att insatsstyrkan hade anledning utav att se åt alla fyra hållen i varje frekvens utav skolsökning .

Hela skolans korridorsystem är som ett schackbräde där folk ,elever kan komma från faktiskt 4 olika håll och mötas på väldigt olika punkter .

Riktigt klurigt . Du kan alltså gå halva vägen i röd korridor för att i mitten svänga åt typ höger och gå i en ny korridor för att helt plötsligt vara i grön korridor osv.
Hade du börjat gå i grön korridor så skulle du på mitten där sofferna finns ; kunna svänga åt både höger eller vänster eller gå rakt fram så du kommer ut till stora elevskåpshallen ; för typ byte utav skolböcker ....

Det blir för jobbigt att beskriva mer ....

Men GM kan ju ha dragit iväg neråt i en utav de 4 korridorerna med salar ?
Det finns även 2 dörrar på varje sal som går åt två olika håll ,med lärarrum i en lärarkorridor i mitten så det ÄR verkligen en kämpig byggnad att kolla upp !

Det går liksom att springa igenom Hela byggnaden på alla möjliga sätt ! Åt 4 olika håll + som sakt två utgångar från varje klassrum och man kan gå vidare från klassrum till klass rum genom att sneddar genom lärarkorridoren i mitten .

Antar att det är/var för att lärare skulle kunna ta sig till vilket klassrum som helst utan att typ behöva gå bland massa elever på rasterna . Vet att det var låst i änden på lärarkorridorerna för att de skulle få lugn . Men eftersom klassrummens ena dörr utav de 2 klassrummen hade ; så kunde man faktiskt ta sig vidare .....

En GM fastnar aldrig utan kan hela tiden gömma sig ; eller rusa vidare ,så att det tog lång tid för insatsstyrkan är inget konstigt .

Tror att så länge som GM befann sig INUTI skolan så var det svårare för polis att finna honom !

Glömde skriva att toaletter finns sida vid sida utmed hela Stora elevskåpsväggen på hela höger sida innan man väljer att gå in i någon utav korridorerna .
Även i de soffrum som finns på mitten i varje korridor finns ett antal WC ,även handikappWC . Så typ 100 toaletter bredvid varandra i stora skåpsalen och 4 st toaletter i soffrummen .

Vet inte varför jag beskriver detta för det blir bara klurigt ,men skolan är byggt som ett enplans schackspel är väl det jag kan säga ; med möjlighet att ta sig åt 4 olika håll överallt utom i skolexpeditionen där det finns 2 håll att gå .

Punkt .
Senast redigerad av landbandy 2025-02-09 kl. 15:28.
Citera
Medlem
Malbakrs avatar
Media vill så gärna att detta skall vara ett rasistiskt skoldåd.

Men skytten dödade etniskt vita svenskar och invandrare så det motivet kan de glömma.

Dessutom så var det snarare någon typ av SFI grej istället för småbarn så skoldåd kan de stryka också.

Varför man skall gå till frontalangrepp mot ett vapensystem han inte ens använde som konsekvens är efterblivet.

Samhället är så sjukt idag.

NCT räknar kallt med 2 terrordåd per år genomförda av radikala islamister och 1-2 terrordåd genomförda av högerradikala.

Så detta är inte alls förvånande.

Gå vidare med Ers patetiska liv.
Citera
2025-02-09, 15:22
Medlem
från NA.
Drottningen uttryckte även en önskan till svenska folket:

– Vart tog det fina Sverige vägen? Jag vill verkligen be alla att bygga upp det igen och stärka Sveriges goda namn. Allt det betyder att vara svensk. Det är mycket som har hänt på sistone och det är min och kungens stora önskan att vi alla tillsammans bygger upp det fina Sverige som har varit.

alla vet ju varför Sverige blivit som det är nu och vad som krävs för att Sverige ska bli som förr
Citera
2025-02-09, 15:22
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag är rätt nyfiken på Counter Strike spåret också, många FPS spel inkl. CS är ju lag spel. Introverta är oftast sociala på ett helt annat sätt när det inte är face-to-face. Så jag skulle påstå att det inte är omöjligt att han spelade med en grupp och kommunicerade med dessa. Problemet med gaming iom att Discord blev populärt är att kretsarna ofta är relativt slutna/privata. Men Counter Strike Sverige är inte jätte stort, spec inte i åldrarna 25+. Så måste ju finnas någon som har spelat med honom, kanske ovetandes om att han är han. Ingen här som spelar CS som inte sett sitt gaming pal sedan dådet skedde?

Jag har även sökt Fragbite för kopplingar mot Jonas Simon utifall han spelade 1.x eller Source i yngre dagar men ingen lycka.

Hittat flera Steam Profiler som först verkat intressanta, men då jag inte velat hänga ut fel personer så har jag hållt på dom ett tag. Samtliga har efter tid gått till status "Online just nu" och därmed blivit uteslutna.

Igår Googlade jag site:steamcommunity.com orebro lan och gick igenom exakt alla träffar. Hittade noll.

Jag hittade detta från annan användare här inne.

MrAndersson
rickard Sweden

https://steamcommunity.com/profiles/76561198066701375

Vet inte om det är rätt snubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här