2025-02-03, 19:58
Medlem
Någon som är insatt i detta bolag?

Sitter och letar lite efter bolag i uppstartsfasen att investera i och denna flög jag över.

Bra marknadpotential samt bra personer i bolaget.
Citera
2025-07-06, 19:15
Medlem
C8H11Ns avatar
PM om avtal med Alfa Laval kom i veckan, bådar gott för framtiden. Kan vi se 1kr snart?
Citera
2025-07-06, 19:28
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C8H11N
PM om avtal med Alfa Laval kom i veckan, bådar gott för framtiden. Kan vi se 1kr snart?

Ner 68% sedan start och detdär peemmett verkar ju inte ha gett något som helst gensvar uppåt för kursen.

Men tack för tipset, tar in den i Öresfonden FBÖ25 imorgon.
Citera
2025-07-07, 08:56
Medlem
C8H11Ns avatar
@Ringhals
Mjo, har nyligen varit nyemission. Kursen är upp 100%+ sedan mina teckningsoptioner omvandlades så jag är nöjd och ligger nog kvar en stund till i förhoppning att vi nosar oss mot 1kr.

Att nämna är att förra VDn lämnade strax innan PM:et om Alfa Laval kom och han sålde av sitt innehav - antar att det skapade lite oro då kursen dippade ca -10-20% då.

När PM kom så försvann den dippen.

Edit: +15% nu vid öppning :-)
Senast redigerad av C8H11N 2025-07-07 kl. 09:04.
Citera
2025-07-07, 10:12
Medlem
C8H11Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ner 68% sedan start och detdär peemmett verkar ju inte ha gett något som helst gensvar uppåt för kursen.

Men tack för tipset, tar in den i Öresfonden FBÖ25 imorgon.
Handeln har snart omsatt 10% av totala börsvärdet nu på morgonen, just nu 30% upp på 1 timma.

Hoppas du hann komma med på tåget. :-)
Citera
2025-07-07, 10:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Handeln har snart omsatt 10% av totala börsvärdet nu på morgonen, just nu 30% upp på 1 timma.

Nej det hann jag inte!
Citera
2025-07-07, 10:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Nu så, nu är jag på tåget, tog in den när den var upp 21%.

Nu när jag är ombord så kan det bara gå utför.
Citera
2025-07-07, 18:28
Medlem
C8H11Ns avatar
Vilken dag det blev!

55% upp och handeln omsatte >1/3 av morgonens börsvärde som då låg runt 30M

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Nu så, nu är jag på tåget, tog in den när den var upp 21%.

Nu när jag är ombord så kan det bara gå utför.
Snyggt, då kom du ändå med den andra avgången och landade på sisådär 20-30%+?
Inte så illa pinkat.

I denna takten finns nog risk att den inte längre platsar i öresfonden efter veckans slut. ;-)
Citera
2025-07-08, 11:36
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Vilken dag det blev!

55% upp och handeln omsatte >1/3 av morgonens börsvärde som då låg runt 30M

Snyggt, då kom du ändå med den andra avgången och landade på sisådär 20-30%+?
Inte så illa pinkat.

I denna takten finns nog risk att den inte längre platsar i öresfonden efter veckans slut. ;-)

Ja jag har tänkt på det. Ska man avyttra aktier som går över kronan?
Får ta upp det på nästa möte.
Citera
2026-02-21, 12:10
Medlem
Tankar för framtiden? Känns ganska lukrativt här till ett EV om 16msek. Alltså, börsvärdet minus kassan/skulder. Man värderar tekniken i nyligen till 16msek och enligt bolaget är egen utsago så har man nu gått in i fas4 med Boliden, där alla tester som visats har varit positiva med bra utfall och man jobbar nu ihop ett beslutsunderlag som boliden får kika på och eventuellt krita på. Detta gäller då en pilotanläggning och ingen fullskalig installation.

Är det någon som har ett hum om vad en pilot kan tänkas generera? Själv tippar jag omkring en order i det låga Intervallet omkring 25-30msek. Större installationer av reningsverk/filtrering (enligt chatGPT) är omkring 200msek klassen.

Sedan har vi Alfa Laval där dom säger att dom själva kommer stå för alla kostnader hänförda till piloten.

Lägg där till särnoteringen i CLAS, och att man som ägare även får aktier i det bolaget när det noteras på börsen.

Kassan lär räcka Q2 2027 mtp den låga burnen och det finns också optioner som kan ge extra klirr i kassan.

Hur går era tankar här, ni som är insatta? Eller är det mer av ett ”Nice to have, Not need to have” - med Xomas teknik?
Citera
2026-04-24, 08:52
Medlem
pilotanläggning med Boliden

https://spotlightstockmarket.com/sv/market-overview/nyheter//nyhets-artikel?id=113587

Blir nog åka av idag :-D
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in