2025-09-25, 11:51
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Sådärja, nytt rekord för DHL.

Jag fick mess om att DHL hämtat upp mitt paket strax efter kl 16 igår (i Nederländerna) och nu för några minuter sedan finns det hos ombudet för upphämtning. Det är fan ruskigt snabbt.

Återkommer med rapport om hur Pseudo är jämfört med 7OH i helgen...
Citera
2025-09-25, 11:51
Medlem
Frans-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiamin95
Jag är tyvärr inte så haj på datorer så jag ska kunna skanna in foto här på fb. Får jag besked så kommer jag be om hjälp för att göra det. Tillsvidare så verkar de bara jag som åkt på en bajsmacka. Jag meddelar vad som händer och lovar då ladda upp bevis.

Mild shock
Citera
2025-09-25, 12:20
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frans-Jaeger
Det var jag som fick det på 22 timmar första gången, skrev 20 timmar men det var lite överdrift. Ändå imponerande. Fick bekräftelse att transportören hämtat upp mitt paket utomsocknes ca kl 17.00, dagen efter ca kl 15.00 fanns det att hämta på valt ombud.

Jag beställer med supersnabb DHL pga en enda anledning: Ju mindre tid mitt värdefulla paket spenderar i transit, i nån lagerhall, i närheten av svettiga tullare osv ju bättre. Jag inbillar alltså mig att risken för att något skiter sig minskar ju mindre tid paketet befinner sig mellan avsändaren och mig.

I verkligheten så finns det säkert ingen skillnad i risken för tullstrul mellan DHL eller UPS. Nog mer slumpen som avgör. Men det är nog fler som beställer med gratis UPS frakt eftersom man lätt når upp till 100 eur vilket ger gratis frakt. Skulle den besvettade tullaren känna sig sugen att jävlas så kanske dom då siktar in sig på UPS som rimligen bör hantera större volymer av varan i fråga.
Fan grymt bra motivering!!
Citera
2025-09-25, 12:21
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Sådärja, nytt rekord för DHL.

Jag fick mess om att DHL hämtat upp mitt paket strax efter kl 16 igår (i Nederländerna) och nu för några minuter sedan finns det hos ombudet för upphämtning. Det är fan ruskigt snabbt.

Återkommer med rapport om hur Pseudo är jämfört med 7OH i helgen...
Fan va härligt ångrar att jag tog std frakt
Citera
2025-09-25, 12:22
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonsvenne
Stämmer. Ju mer detta kommer på tapeten desto snabbare närmar sig en kriminalisering. Vilket oavsett kommer hända förr eller senare. Tyvärr.
Men nu behöver ingen kontakta dom iallfall och ställa frågan då den redan är ställd. Hoppas vi det kan hålla sig där och njuta av tiden tills dess!
Absolut 100%
Citera
2025-09-25, 12:26
Medlem
Fick mina idag, ca 24h med expressleverans. Rolig förpackning, haha. De märker inte paketet som 7OH tabletter iallafall..
Citera
2025-09-25, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaFIare
Fick mina idag, ca 24h med expressleverans. Rolig förpackning, haha. De märker inte paketet som 7OH tabletter iallafall..

Hvor mye betalte du for expessforsendelsen? De skal ha 49 Euro står det nå…🥺
Citera
2025-09-25, 15:09
Medlem
Mitt paket fastnade idag i Holland, typiskt! Får hålla tummarna att det släpps snarast
Citera
2025-09-25, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helloyou32
Hvor mye betalte du for expessforsendelsen? De skal ha 49 Euro står det nå…🥺

22 euro eller nåt. Men jag köpte 20st, vanliga frakten är gratis över 100Eur och expressfrakten blir billigare också.
Citera
2025-09-25, 16:01
Medlem
Citat:
22 euro eller nåt. Men jag köpte 20st, vanliga frakten är gratis över 100Eur och expressfrakten blir billigare också.

Det var bra!😊
Nå har de satt opp prisen for express selv om man vil bestille 30stk koster det 49 euro med DHL…
Citera
2025-09-25, 17:16
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Nej inte direkt🤣🤣
Citera
2025-09-25, 17:17
Medlem
Bubbles74s avatar
Citat:
Mild shock
Tullen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera