Jag fick mess om att DHL hämtat upp mitt paket strax efter kl 16 igår (i Nederländerna) och nu för några minuter sedan finns det hos ombudet för upphämtning. Det är fan ruskigt snabbt.
Återkommer med rapport om hur Pseudo är jämfört med 7OH i helgen...
Jag är tyvärr inte så haj på datorer så jag ska kunna skanna in foto här på fb. Får jag besked så kommer jag be om hjälp för att göra det. Tillsvidare så verkar de bara jag som åkt på en bajsmacka. Jag meddelar vad som händer och lovar då ladda upp bevis.
Det var jag som fick det på 22 timmar första gången, skrev 20 timmar men det var lite överdrift. Ändå imponerande. Fick bekräftelse att transportören hämtat upp mitt paket utomsocknes ca kl 17.00, dagen efter ca kl 15.00 fanns det att hämta på valt ombud.
Jag beställer med supersnabb DHL pga en enda anledning: Ju mindre tid mitt värdefulla paket spenderar i transit, i nån lagerhall, i närheten av svettiga tullare osv ju bättre. Jag inbillar alltså mig att risken för att något skiter sig minskar ju mindre tid paketet befinner sig mellan avsändaren och mig.
I verkligheten så finns det säkert ingen skillnad i risken för tullstrul mellan DHL eller UPS. Nog mer slumpen som avgör. Men det är nog fler som beställer med gratis UPS frakt eftersom man lätt når upp till 100 eur vilket ger gratis frakt. Skulle den besvettade tullaren känna sig sugen att jävlas så kanske dom då siktar in sig på UPS som rimligen bör hantera större volymer av varan i fråga.
Jag fick mess om att DHL hämtat upp mitt paket strax efter kl 16 igår (i Nederländerna) och nu för några minuter sedan finns det hos ombudet för upphämtning. Det är fan ruskigt snabbt.
Återkommer med rapport om hur Pseudo är jämfört med 7OH i helgen...
Stämmer. Ju mer detta kommer på tapeten desto snabbare närmar sig en kriminalisering. Vilket oavsett kommer hända förr eller senare. Tyvärr.
Men nu behöver ingen kontakta dom iallfall och ställa frågan då den redan är ställd. Hoppas vi det kan hålla sig där och njuta av tiden tills dess!