2025-02-01, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Välkommen till flashback!

audin verkar vara från 2011
väldigt ödmjuk bil för en godsägare
detta är väl ett exempel på när man hade velat sitta i en suv
Godsägare kör ofta skitbilar.

Oftast gamla SUV eller pickuper etc.
Citera
2025-02-01, 17:13
Medlem
Hegamons avatar
En del tar ju livet av sig genom att smälla in i lastbilar. Det blir i regel bara skit kvar. Just självmord genom att krocka med en lastbil är vanligare än folk verkar tro.

Det här kan ju såklart röra sig om en olyckshändelse där den mänskliga faktorn varit framme, vilket är den vanligaste orsaken bakom en trafikolycka.

Hegamon före detta lastbilschaufför.
Citera
2025-02-01, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
En del tar ju livet av sig genom att smälla in i lastbilar. Det blir i regel bara skit kvar. Just självmord genom att krocka med en lastbil är vanligare än folk verkar tro.

Det här kan ju såklart röra sig om en olyckshändelse där den mänskliga faktorn varit framme, vilket är den vanligaste orsaken bakom en trafikolycka.

Hegamon före detta lastbilschaufför.
Men självmord genom att smälla in i långtradare bakifrån tror jag är ovanligt.
Citera
2025-02-01, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09
Vore smartare att köra in framifrån då summan av fordonens sammanlagda fart vid impakt.
Bakifrån blir farten bara skillnaden i fart mellan de två fordonen.
Citera
2025-02-01, 18:06
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard09

Okej, jag har inte satt mig in i detaljerna. Låter mera som en olycka orsakat av dimma kanske bristande uppmärksamhet eller att lastbilen körde långsamt, vad vet jag.
Citera
2025-02-01, 20:29
Moderator
Tystnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KulStyving
Tät dimma, ingen sikt, för hög hastighet?

Tror jag med , troligen saknade lastbilen dimbakljus , aldrig sett någon lastbil ha detta och kör man då för fort och det dyker upp ett fordon med bara vanliga bakljusen på så ser man sällan det förrän man är riktigt nära bakomvarande.
dimma är förrädisk
Citera
2025-02-01, 20:51
Medlem
Chad01s avatar
Jag körde förbi bara 40 minuter efter olyckan. Hela vänstra sidan på bilen var uppriven både fram och bak, metallskrot överallt. Framsidan av bilen såg OK ut. Inte dimmigt när jag körde förbi.. lastbilen såg helt oskadad ut
Citera
2025-02-01, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chad01
Jag körde förbi bara 40 minuter efter olyckan. Hela vänstra sidan på bilen var uppriven både fram och bak, metallskrot överallt. Framsidan av bilen såg OK ut. Inte dimmigt när jag körde förbi.. lastbilen såg helt oskadad ut
Konstigt, tycker det borde vart högersidan som tagit största smällen om nu lastbilen åkte i väggrenen som nån påstod. Det är nåt som inte stämmer här.
Citera
2025-02-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminelleMattsson
Konstigt, tycker det borde vart högersidan som tagit största smällen om nu lastbilen åkte i väggrenen som nån påstod. Det är nåt som inte stämmer här.
en vägren kan vara 25 cm bred... Det blir inte mycket av lastbilen som får plats i den om man säger så.
Din analys luktar körkortslös...

och inan du öppnar kakhålet och frågar efter källa (som bara idioter gör)
https://bransch.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/vag/langa-lastbilar-pa-det-svenska-vagnatet/
Citera
2025-02-01, 21:54
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falurouge
Välkommen till flashback!

audin verkar vara från 2011
väldigt ödmjuk bil för en godsägare
detta är väl ett exempel på när man hade velat sitta i en suv

Ja, en SUV med autobroms. Den här Audin var nog för gammal för att ha en autobroms (som möjligen kunnat förhindra dödsolyckan).
Citera
2025-02-01, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
en vägren kan vara 25 cm bred... Det blir inte mycket av lastbilen som får plats i den om man säger så.
Din analys luktar körkortslös...

och inan du öppnar kakhålet och frågar efter källa (som bara idioter gör)
https://bransch.trafikverket.se/for-dig-i-branschen/vag/langa-lastbilar-pa-det-svenska-vagnatet/
Vi har högertrafik i Sverige, om lastbilen åkte i väggrenen och bilen i körfilen så borde mesta smällen tagit på bilens högra sida, inte på vänstra..
Din kommentar luktar idiot med taskig analytisk förmåga.
Citera
2025-02-01, 23:03
Medlem
Chad01s avatar
Jag kunde inte se bilens högra sida, den stod med nosen norrut väldigt nära mitträcket, vänstersidan uppsliten och nosen OK.. är väl möjligt att högra sidan var trasig med, men såg inte ut så för mig.. kunde ju dock inte stanna, och det var mörkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in