2025-01-25, 20:16
Medlem
adebisi89s avatar
Som sagt finns en 350CDi från 2012 ute på blocket för 70 000 bara, den bilen brukar ligga på det dubbla minst. Någon som har efarenhet av bilen och vet vad man ska kolla efter? När den har gått över 50 000 mil tänker jag ändå att ägaren är någon som har varit noga med service osv.

Jag är ganska duktig på bilar men vill inte byta motor förens den har gått minst 100000 mil. Annars är jag bered på byta ut andra delar om det behövs.

Tack på förhand
Citera
2025-01-25, 20:17
Medlem
adebisi89s avatar
Verkar ha blivit två trådar av någon anledning, admin får ta bort en tack.
Citera
2025-01-25, 20:24
Avslutad
Skulle tippa på att den gått som taxi någon gång.

Sen vet jag inte var du kollar, men dubbla-priset innebär oftast mycket mindre mil. (Läs mer än hälften)
Citera
2025-01-25, 20:46
Medlem
adebisi89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Skulle tippa på att den gått som taxi någon gång.

Sen vet jag inte var du kollar, men dubbla-priset innebär oftast mycket mindre mil. (Läs mer än hälften)

Jo dom som ligger ute på blocket har ändast runt 15000mil till 20000. Finns liksom inga som har gått 30 000 som säljs.

Men tänkte också att det kan ha varit en taxi innan. Det är ju lite olika men dom brukar ju vara väldigt måna om att bilen ska många mil.

Det är endast blocket jag kollar på.
Citera
2025-01-26, 04:22
Medlem
sebastian66s avatar
Jag är bara lagom kunnig när det gäller bilar. Men om en bil har gått över 50.000 mil så borde det säga det mesta.
Även att Mercedes är en bra kvalitetsbil så vet du att det kan rasa gå åt helvete även att man har servat bilen enligt boken.
Du kan ju sällan räkna med att JAG vill INTE byta motor innan 100,000 mil.
Allt som innebär bilar som gått över 40,000 är ju svårt att garantera att den håller.
Det innebär ju att det är lite som ett lotteri. Det finns ju en anledning till att man säljer bilen billigt,
Inte så många gillar långmilare.
Citera
2025-01-27, 08:10
Medlem
adebisi89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag är bara lagom kunnig när det gäller bilar. Men om en bil har gått över 50.000 mil så borde det säga det mesta.
Även att Mercedes är en bra kvalitetsbil så vet du att det kan rasa gå åt helvete även att man har servat bilen enligt boken.
Du kan ju sällan räkna med att JAG vill INTE byta motor innan 100,000 mil.
Allt som innebär bilar som gått över 40,000 är ju svårt att garantera att den håller.
Det innebär ju att det är lite som ett lotteri. Det finns ju en anledning till att man säljer bilen billigt,
Inte så många gillar långmilare.

Jag håller med dig till viss del, slitdelar som alla sorters busningar och driv axlar osv osv är säkert helt slut men det får man räkna med. Nu känner jag inte till just den här motorn, men har du servat den med bra kvalitetsolja vart 1000-2000 mil så är 50 000 mil ingenting för en merca diesel.

Tänkte mer om någon visste något om den motorn och tillviss del växel lådan och bilen överlag hade några "barnfel".

Sen att svensson oftast inte vil röra något efter 20-30 000 mil gör ju också att högmilare tappar värde. Jag är inte heller jätte duktig på bilar men har man verktyg är det mycket enklare en man tror att göra nästan allt på bilen själv. Men sen är de klart när det är tyskt är ju allt svårare att byta ut men det är annan sak hehe ...
Citera
2025-02-06, 10:32
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adebisi89
Som sagt finns en 350CDi från 2012 ute på blocket för 70 000 bara, den bilen brukar ligga på det dubbla minst. Någon som har efarenhet av bilen och vet vad man ska kolla efter? När den har gått över 50 000 mil tänker jag ändå att ägaren är någon som har varit noga med service osv.

Jag är ganska duktig på bilar men vill inte byta motor förens den har gått minst 100000 mil. Annars är jag bered på byta ut andra delar om det behövs.

Tack på förhand
Vad kostar ett motorbyte?
70kkr?
Antingen köp och budgetera för det,eller köp en som inte gått så långt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in