Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian66
Jag är bara lagom kunnig när det gäller bilar. Men om en bil har gått över 50.000 mil så borde det säga det mesta.
Även att Mercedes är en bra kvalitetsbil så vet du att det kan rasa gå åt helvete även att man har servat bilen enligt boken.
Du kan ju sällan räkna med att JAG vill INTE byta motor innan 100,000 mil.
Allt som innebär bilar som gått över 40,000 är ju svårt att garantera att den håller.
Det innebär ju att det är lite som ett lotteri. Det finns ju en anledning till att man säljer bilen billigt,
Inte så många gillar långmilare.
Jag håller med dig till viss del, slitdelar som alla sorters busningar och driv axlar osv osv är säkert helt slut men det får man räkna med. Nu känner jag inte till just den här motorn, men har du servat den med bra kvalitetsolja vart 1000-2000 mil så är 50 000 mil ingenting för en merca diesel.
Tänkte mer om någon visste något om den motorn och tillviss del växel lådan och bilen överlag hade några "barnfel".
Sen att svensson oftast inte vil röra något efter 20-30 000 mil gör ju också att högmilare tappar värde. Jag är inte heller jätte duktig på bilar men har man verktyg är det mycket enklare en man tror att göra nästan allt på bilen själv. Men sen är de klart när det är tyskt är ju allt svårare att byta ut men det är annan sak hehe ...