2026-01-07, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Det är inte så ovanligt längre att vara gift och särbo.
Inget sjukt i det enligt mig när man är överens om att ha det så.

Fast om man bor i samma lilla land, skaffar barn ihop, är fullt arbetsföra och en jobbar digitalt. Då kanske man inte som vuxen kvinna normalt sett väljer att bo hemma hos mamma… och att mamman i det här fallet vill ha det så?
Citera
Medlem
Citat:
Menar du att det inte förekommer?
Självklart har du rätt att tycka som du vill.

Nej det menar jag inte. Inte vanligt eller optimalt skulle jag säga när man "KAN" bo ihop.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Hahaha så du tror att Viktor ville gifta sig och bli pappa utan att leva tillsammans med sin fru och dotter + Chiara?

Det var ju du som började skriva om hur lyckliga de var tillsammans i det nybyggda huset de köpt i Karlstad.
Huset ägs visst av FBK på något sätt och Nicci blev anmäld av BRF och grannar för att hon inte var folkbokförd där så nu heter det att hon "hälsar på".

Du behöver inte skriva att Nicci måste bo på Ekerö för jobbet heller, precis innan Viktor kom in i bilden skulle hon flytta till Spanien och bo där och jobba.
Hon har sagt vid ett flertal tillfällen att det är så bra att ha ett jobb där man själv kan bestämma tid och plats.

Så nää det är inte hans dröm att vara en kassako utan dotter, fru och bonusdotter.

Angående Viktors karriär så är det Niccis dröm att han ska spela i DIF.
Dom har varit lyckliga tillsammans från början ja. Oavsett var dom bor.
Jag har inte hört något om att dom är olyckliga mer än här. Kort sagt.

Jag har inte sagt att N måste bo här eller där? Valet är fritt precis som för alla andra.
Senast redigerad av Josefsmaria66 2026-01-07 kl. 17:03.
Citera
2026-01-07, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Nej det menar jag inte. Inte vanligt eller optimalt skulle jag säga när man "KAN" bo ihop.
Ja hur man än vänder och vrider på det så bestämmer dom ju ändå själva vad som är bäst för dom.
Citera
2026-01-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Fast om man bor i samma lilla land, skaffar barn ihop, är fullt arbetsföra och en jobbar digitalt. Då kanske man inte som vuxen kvinna normalt sett väljer att bo hemma hos mamma… och att mamman i det här fallet vill ha det så?
Dom har valt den här lösningen för att det passar dom. Oavsett vad andra tycker och tänker.
Citera
2026-01-07, 17:00
Medlem
Citat:
Dom har valt den här lösningen för att det passar dom. Oavsett vad andra tycker och tänker.

Så varför passar det dom bättre att Viktor ska hälsa på sina barn hemma hos sin svärmor och hennes man?
Citera
2026-01-07, 17:03
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Dom har varit lyckliga tillsammans från början ja. Oavsett var dom bor.
Jag har inte hört något om att dom är olyckliga mer än här. Kort sagt.

Är ingen som skrivit att de är olyckliga.

Men du var en av dem som hajpade upp att de bodde tillsammans och enligt sociala medier så gjorde de det några månader men sedan flyttade Nicci hem till mamma igen 30 mil från sin man.

Nu har de fått en dotter också, hur ska han få möjlighet att bonda med henne?
Via FaceTime eller?

Det är en sak att få hjälp av mamma/mormor det första, det är normalt.
Citera
2026-01-07, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-EZz
Så varför passar det dom bättre att Viktor ska hälsa på sina barn hemma hos sin svärmor och hennes man?
Varför skulle det inte kunna passa V och N menar du?
Citera
2026-01-07, 17:07
Medlem
Citat:

Varför tror du det passar dom?
Citera
2026-01-07, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Är ingen som skrivit att de är olyckliga.

Men du var en av dem som hajpade upp att de bodde tillsammans och enligt sociala medier så gjorde de det några månader men sedan flyttade Nicci hem till mamma igen 30 mil från sin man.

Nu har de fått en dotter också, hur ska han få möjlighet att bonda med henne?
Via FaceTime eller?

Det är en sak att få hjälp av mamma/mormor det första, det är normalt.
Jaadu, känner inte V och N några fel eller konstigheter med deras egna val så borde ju knappast nån annan göra det heller. Varför gör man/du det?
Citera
2026-01-07, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notme12
Varför tror du det passar dom?
För att dom själva har valt att ha det så.
Citera
2026-01-07, 17:14
Medlem
Citat:

Du sa att det passar dom att Nicci bor hos mamma med barnen och Viktor har sitt hem i Karlstad. Jag frågar dig varför det passar dom bättre än att Viktor eller Nicci kommer hem till sin egna familj i sitt eget hem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in