2025-01-26, 13:03
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Har vi lärt oss något av Merit Wager om hur det fungerar på migrationsverket och vilka som är "miggor", så borde någon tipsat Anastasiia att konvertera till Islam och skaffa exempelvis ett Syriskt pass.

Jag köper inte det sedvanliga FB-gnället om att hon fick avslag för att hon är en vit kvinna från ett kristet land. "Muslimerna får fan stanna, buuhuu" (vilket jag i och för sig håller med om är väldigt dåligt, rent av oacceptabelt). Hennes övriga familj fick ju stanna. Det rör sig om en teknikalitet, och eftersom svenskar är väldigt regelkåta så blev det som det blev. "Rätt ska vara rätt". Jo, jo.
Citera
2025-01-26, 13:12
Medlem
Helt sjukt att landet överbefolkas av idiotiska MENA folk oså ska vi slänga ut en välartad ukrainska. Sverige är verkligen idioternas land. Måtte alla liberala vänsterpack råka ut för MENA snart
Citera
2025-01-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M_A_R
Ukraina måste vinna!!!

Helt rätt. Men jag tror Anastasia gör bättre nytta som utbildad läkare än som soldat i frontlinjen. Bättre att låta henne gå klart skolan.

Nja. Bättre att gå ut i verkligen och ta in mer lärorikt sedan till skola blir lättare att lära sig.
Modigt och stark.
Än omogen och barnslig. .
Citera
2025-01-26, 13:20
Medlem
M_A_Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
"– Man kan inte säga att hela landet befinner sig i ett sådant tillstånd där liv och hälsa inte kan garanteras på en minimal säkerhetsnivå, säger Hanna Geurtsen, talesperson för arbetstillstånd."

Varför får en enda ukrainare stanna om de kan bo i en annan del av ukraina?

Tanken är väl att avlasta den ukrainska staten nu när de befinner sig i en svår situation och frenetiskt kämpar för sin existens mot en på papperet övermäktig ryskmongolisk hord från de eurasiska stäpperna.

Sedan så har vi ju låga födelsetal i Sverige. Vilket jag personligen inte har något emot, planeten har för många invånare, särskilt av den svartmuskiga varieteten. Dock, enligt nuvarande (katastrofala) ekonomiska modell så behövs det ständigt nytt folk för att de samhällsfinansiella hjulen ska rulla.
Citera
2025-01-26, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Helt sjukt att landet överbefolkas av idiotiska MENA folk oså ska vi slänga ut en välartad ukrainska. Sverige är verkligen idioternas land. Måtte alla liberala vänsterpack råka ut för MENA snart

Då syftet med massinvandringen till Europa/väst är att destabilisera och förstöra för att därefter upprätta en ny anti-kristlig världsordning så är det ju självklart de som kaosar man vill ha kvar. De skötsamma kan ju inte hjälpa till med detta syfte.
Citera
2025-01-26, 13:25
Medlem
Får hon stanna om hon gifter sig med mig ?
Som 50+ hade hon funkat för mig, tveklöst.
Citera
2025-01-26, 15:02
Medlem
Återigen - hon och hennes familj har aldrig varit asylsökande.
De kom till Sverige långt före kriget.

Anastasiia kommer hur som helst att få stanna via massflyktsdirektivet.
Vad är det folk inte fattar?
Citera
2025-01-26, 21:02
Medlem
Sladdarens avatar
Migrationsverket är såklart korruperat av vänsteraktivister, inkl att efterblivna personer sen verket togs i verket skrev diverse konstiga regler och lagar ang migrationsvillkoren i Sverige, som troligen saknade alla former av jämförelsegrund och relativitet till UT emellan olika grupper av invandringsavvisningar och beviljanden

Det säger sig självt alltså att mantex inte utvisar en främmande EU kulturell islam kriminell - utsugar invandrare till ev fria områden i hemlandet i mena länder (utanför europa) eller närmaste som slutat fred i området eller hela landet.

Men man utvisar en Europeisk ursprungen vit familjemedlem, som gjort allt för att etablera sig och kan sitt språk och svenska språket mer eller mindre flytande efter 5 år, samt är ansluten till en familj som fick PUT i landet och aldrig kulturkrockat med svenskar vid nåt avseende eller ens snattat en godisklubba på en affär

Vi ältas ju i samma tema vi läser om här, att den som sköter sig åker ut och den som är en komplett idiot får stanna kvar. Så naturligtvis sticker det i ögonen. Man måste helt enkelt ifrågasätta dom som skrivit boken om lagarna om migration och helt enkelt avslå och nedmontera, avreglera och skriva om deras ideer som blev regler och lagar. De var är efterblivna personer som skrev den boken för sveriges del och band upp sig till den och ev EU regler och andra flyktingkonventioner.

Utgå ifrån efterblivenheten till systembildningen istället så ordnar sig allt med sunt förnuft och normal iq nivå, de är mitt tips Det är dax att bränna fler böcker så att säga som skrevs av fullkomliga idioter som skadar vårt land med den boken
Senast redigerad av Sladdaren 2025-01-26 kl. 21:05.
Citera
2026-06-06, 08:35
Medlem
Ukrainska flyktingar bör sticka tillbaka till sin hemland efter kriget är slut och eu massdirektiv skydd är över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in