2025-02-05, 10:21
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykiatrireformer
Fast Yubikey borde vara mindre säkert då du kan bli rånad på den och sen kan någon låtsas vara du (som en apa mot Mowgli i Djungelboken)?
Då behöver de även skära av ett finger, och dessutom rätt finger.
Citera
2025-02-07, 07:04
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Då behöver de även skära av ett finger, och dessutom rätt finger.
Kan troligen bero lite på hur det är uppsatt, våra yubikeys räcker det med att du rör vid oavs person eller finger. FIDO2 mot EntraID
Citera
2025-02-07, 12:01
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zixl
Kan troligen bero lite på hur det är uppsatt, våra yubikeys räcker det med att du rör vid oavs person eller finger. FIDO2 mot EntraID
Ja, jag har med sådana man rör vid som jag använder till mindre säkra konton. Men den jag använder mest har fingeravtrycksläsare.
Citera
2025-02-17, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trenaren
Jag är inne på min kontohistorik på mitt Microsoft konto, jag upptäcker då att det är mängder med inloggningsförsök på mitt konto. Bland annat står det "Palestinska myndigheten" som ett av kontona som försöker få access.
https://i.gyazo.com/6d2a0038ca94b521d42883823e16521f.png

Vad är det som händer egentligen? Hur tillförlitligt är detta och varför försöker en myndighet att få åtkomst?
Tvåfaktorsautentisering kan vara en början.
Citera
2025-02-17, 16:05
Moderator
Neksnors avatar
"Palestinska myndigheten" är inte en myndighet, det är ett misslyckat försök till land. Rent geografiskt handlar det om ungefär Gazaremsan och Västbanken. Antagligen har en av "hackarna" kunnat spåras dit.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in