2025-01-11, 19:19
Medlem
Hej! Min TV har precis gått sönder, och jag behöver köpa en ny men vill helst inte betala hela beloppet på en gång. Problemet är att jag nyligen jobbat utomlands och saknar inkomst på papper här i Sverige. Jag har dock inga skulder eller betalningsanmärkningar.

Är det någon som vet om det ändå går att få delbetalning i min situation? Tacksam för tips och råd!
Citera
2025-01-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 190401
Hej! Min TV har precis gått sönder, och jag behöver köpa en ny men vill helst inte betala hela beloppet på en gång. Problemet är att jag nyligen jobbat utomlands och saknar inkomst på papper här i Sverige. Jag har dock inga skulder eller betalningsanmärkningar.

Är det någon som vet om det ändå går att få delbetalning i min situation? Tacksam för tips och råd!
Varför vill du inte betala teven kontant?
Citera
2025-01-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför vill du inte betala teven kontant?
Jag har en anställning som börjar i mars, därför tänkte jag kanske att detta vore det smartaste. Vill inte bränna hela spargrisen tills nästa lön kommer in.
Citera
2025-01-11, 20:40
Medlem
Citat:
Jag har en anställning som börjar i mars, därför tänkte jag kanske att detta vore det smartaste. Vill inte bränna hela spargrisen tills nästa lön kommer in.
Detta vore det smartaste? Ser du inte hur korkat det är?
Citera
2025-01-11, 20:50
Medlem
Nej du får inte delbetalning beviljad!
Citera
2025-01-11, 21:45
Medlem
Du kan säkert betala över valfritt antal månader med klarna. Känns som om de aldrig tar någon upplysning.

Men, det är inte smart. Räntefritt lär du inte få. Köp tvn och lev fattigt istället fram tills mars.
Alternativt köp tvn när du har mer pengar.

Låna ett gäng böcker på bibblan.
Citera
2025-01-13, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Du kan säkert betala över valfritt antal månader med klarna. Känns som om de aldrig tar någon upplysning.
Jodå, de tar upplysning.
Citera
2025-01-13, 04:58
Medlem
Citat:

Begagnat? Går nog att hitta en TV för vad som är mindre än en delbetalning...
Citera
2025-01-13, 15:28
Medlem
GregerMedeltids avatar
Nej, det känns inte sannolikt att du skulle få beviljad någon kredit när du inte har någon deklarerad inkomst. De flesta kreditgivare tittar på åtminstone det senaste året, och vissa kräver upp till 3 år innan du ses som kreditvärdig. Du får nog vänta till minst sommaren 2026 (när skatten för inkomståret 2025 börjar bli färdigställd) innan du kan köpa något på krita i Sverige.

Du får vänta helt enkelt, jag tror inte någon avlider för att de måste leva utan TV ett par månader. Gå ner till bibblan och låna några böcker så har du något att göra under tiden.
Citera
2025-01-13, 15:40
Medlem
Du behöver en 80"?

Annars har du 30-40 tum för 3000kr.

Eller begagnat?
Eller kolla på surfplattan (området nu inte är linjär tv du är ute efter)
Citera
2025-01-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jodå, de tar upplysning.

Nej
Citera
2025-01-15, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Nej
Var inne och tittade, och jo, även om det var några år sedan senast. Naturligtvis tar de inte på varje köp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in