Idag, 10:27
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Du tänker på löpare om Arne Andersson & Dan Waern, som båda hade världsrekord
Nej jag tänker inte på dem då Arne Andersson var som samtida med Hägg, och Waern som kom så kort efter dem hade nog också samma typ av fördel som dem. Sverige var neutralt i kriget och de svenska löparna kunde ägna sig åt sin träning när de unga männen i övriga Europa var vid fronten.
Citera
Idag, 13:16
Medlem
Alkibiadess avatar
Noterar att Alva Tänglander vinner F15-klassen i Lilla Lidingöloppet (6km) med 22.32. Nora Borensjö som vann F14-klassen var tidsmässigt en sekund långsammare. Alva som huvudsakligen ägnar sig åt längdskidor och skidskytte har sprungit bra i fjällopp under sommaren.
Citera
Idag, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Noterar att Alva Tänglander vinner F15-klassen i Lilla Lidingöloppet (6km) med 22.32. Nora Borensjö som vann F14-klassen var tidsmässigt en sekund långsammare. Alva som huvudsakligen ägnar sig åt längdskidor och skidskytte har sprungit bra i fjällopp under sommaren.

Frida Karlsson tog hem F14 på 21.35 för tretton år sedan (2013). Har åldrats som ett årgångsvin, det resultatet.
Senast redigerad av kretinsky7 Idag kl. 13:24.
Citera
Idag, 16:41
Medlem
Emil Millán sänker sitt personbästa på maraton till 2.13.14 i Polen tidigare idag. Såg ut att gå ner mot 2.10 vid 35km, men tappade lite fart på slutet. Bra jobbat oavsett!
Citera
Idag, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chicagostiftelsen
Emil Millán sänker sitt personbästa på maraton till 2.13.14 i Polen tidigare idag. Såg ut att gå ner mot 2.10 vid 35km, men tappade lite fart på slutet. Bra jobbat oavsett!

Starkt. Visar att det inte bara är Alice som fortfarande är kapabel till att prestera i familjen!
Citera
Idag, 20:35
Medlem
Almgrens karriärbeslut – kan ändra allt inför OS

– Jag kommer att gå över till landsvägslopp efter OS i Los Angeles, men om jag vinner där (i New York)... vilket inte är det troligaste, då kanske jag omvärderar lite.

Då kan Almgren i stället sikta på maratonloppet på OS i LA, i stället för 10 000 meter.

– Det finns en möjlighet för det, vi får se. Egentligen skulle jag vilja springa ett banlopp på OS, för jag har missat tre på grund av skada. Men jag skulle kunna dubblera som Galen Rupp gjorde 2016, att springa både 10 000 och maraton, det är möjligt.

https://www.expressen.se/sport/friidrott/almgrens-karriarbeslut-kan-andra-allt-infor-os/
Senast redigerad av kretinsky7 Idag kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in