2025-06-20, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassini
Melwin Lycke Holms 2.20 i höjd och 7.79 i längd behöver väl åtminstone ökas till minst 2.30 respektive 8.10 för att kunna konkurrera internationellt. Frågan är vilken av dessa båda grenar som han har störst chans att förbättra så pass mycket?

Som Melwin själv är inne på, så saknar han snabbheten. Gör det på sätt och vis ännu mer imponerande att han hoppar så långt. Men jag är inte övertygad om att en renodlad längdsatsning skulle ge önskat resultat. Halva grejen är nog att han tävlar helt utan press. Verkar ju ha låst sig mentalt i höjdhoppet.
Citera
2025-06-20, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sashilita
Som Melwin själv är inne på, så saknar han snabbheten. Gör det på sätt och vis ännu mer imponerande att han hoppar så långt. Men jag är inte övertygad om att en renodlad längdsatsning skulle ge önskat resultat. Halva grejen är nog att han tävlar helt utan press. Verkar ju ha låst sig mentalt i höjdhoppet.
Börjar han satsa på längd istället skulle det inte förvåna mig om det lossnar i höjdhoppet…
Citera
2025-06-20, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
https://www.expressen.se/sport/friidrott/alice-magnell-millan-tillbaka-efter-svara-sjukdomen/
Intressant artikel om Alice som siktar högt. Kul att hon är på väg tillbaka.

.. och brorsan??
Citera
2025-06-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngerManagement
Börjar han satsa på längd istället skulle det inte förvåna mig om det lossnar i höjdhoppet…

Hade faktiskt gått över till längd och montlers o Khaddis Danska tränare. Tror det hade gjort honom gott. Slippa farsan ett tag och köra en gren där han inte har någon press.
Citera
2025-06-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rcs
Uppdatering Almgrens tävlingskalender
Monaco 5000m
SM 10000m
Sollentuna 3000m
Finnkamp 10km
VM

Tråkigt att han inte är sugen på att återta sitt sv rek på blå bandet. Coolt att inneha alla rek från 1500 upp till halvmaraton. Undantaget "majlen" då men den löps ju ändå så sällan. Bara i anglosaxiska länder o på bislett..
Citera
2025-06-20, 15:22
Medlem
Är det Diamond League ikväll från Paris??
Citera
2025-06-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Är det Diamond League ikväll från Paris??
Ja, 20.05 i SVT Play och 21.00 i SVT1.
Citera
2025-06-20, 15:48
Medlem
Citat:
.. och brorsan??
Mycket långt ifrån formen som junior. Bara längre sträckor. I år två halvmaror, som bäst 1.05. Och en helmara 2.21. Vet inte om det beror på långvariga skador eller överträning.
Citera
2025-06-20, 19:30
Medlem
Citat:
Mycket långt ifrån formen som junior. Bara längre sträckor. I år två halvmaror, som bäst 1.05. Och en helmara 2.21. Vet inte om det beror på långvariga skador eller överträning.

Kommer ihåg när syskonen slog igenom med dunder och brak (speciellt Emil). Sen bara försvann de.

Vad gäller Alice så är jag medveten om hennes historia även om uppehållet blev väldigt långt. Emils historia har jag inte riktigt fått rätsida på.
Citera
2025-06-20, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoben
Kommer ihåg när syskonen slog igenom med dunder och brak (speciellt Emil). Sen bara försvann de.

Vad gäller Alice så är jag medveten om hennes historia även om uppehållet blev väldigt långt. Emils historia har jag inte riktigt fått rätsida på.

Åkte till Kenya ensam och övertränade mer eller mindre. Bröt med tränar-farsan och hade sen svårt att hitta ett fungerande upplägg. Fick intrycket av att en plan o att framförallt tålamod saknades hos herrn. Ville ha allt eller iallafall mycket på en gång. Tveksamt om han kan komma tillbaka.
Citera
2025-06-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ja, 20.05 i SVT Play och 21.00 i SVT1.

Tackar!! Valery Allman är verkligen mumma för ögonen 😍
Citera
2025-06-20, 20:43
Medlem
Citat:
Åkte till Kenya ensam och övertränade mer eller mindre. Bröt med tränar-farsan och hade sen svårt att hitta ett fungerande upplägg. Fick intrycket av att en plan o att framförallt tålamod saknades hos herrn. Ville ha allt eller iallafall mycket på en gång. Tveksamt om han kan komma tillbaka.
Borde egentligen inte vara omöjligt med rätt vilja och inställning. Han är ju bara 24 år. Men jag håller nog med dig om frånvaro av vettig plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in