2026-01-02, 20:42
Medlem
Media ex Aftonbladet säger att när unga får frågan så säger dom ekonomi.

Jag tror många, många kvinnor inte vill binda upp sig. Den moderna kvinnan är fri, ligger runt, festar.. Sociala medier svämmar över av kvinnor som lägger ut videos när dom gråtandes förklarar hur dom lämnat sitt förhållande/skiljt sig, har nu bara barnen varannan vecka men nu är dom glada och så massa videos på drinkar, fest, väninnor. Detta ser yngre kvinnor, dessa är deras förebilder, det framstår som en familj är något jobbigt, dom kommer inte kunna leva ett liv fyllt med uppmärksamhet och äventyr.
Väldigt sorglig utveckling, jag är så otroligt tacksam att jag hade en riktig mamma som styrde upp saker, och framförallt ej la ut massa extremt opassande videos på nätet. Mänskligheten har gått bakåt i utvecklingen.
Citera
2026-01-03, 21:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Kriget emellan svenska kvinnor och män existerar i allra högsta grad. Bara titta på att allt färre barn föds. Utbilda det inte till förskollärare eller lärare. Don har sagt att om några år kommer många skolor och förskolor tvingas stänga för att det inte kommer finnas tillräckligt med barn.
My opinion:
- Vi väntar längre med att skaffa barn, vilket statistiskt sett gör det svårare, och statistiskt sett gör att vi föder färre barn (får du första vid 25 har du gott om tid på dig att föda fler, får du första vid 35 har du kortare tid på dig).
- Vi väntar längre med att skaffa barn eftersom både män och kvinnor studerar, lönearbetar, och gör karriär. Det tar tid
- Det är dyrt att köpa ett hem och kraven för att få lån är hårda, samtidigt som det finns för få hyresrätter, så det tar tid innan den biten känns stabil nog för att skaffa barn.
- Vi skräms av allt klimatdomedagssnack.
- Vi skräms av krig och oroligheter.
- Vi skräms av gängkriminalitet som rekryterar svenska ungdomar.
- Vi har väldigt bra preventivmedel.
- Vi ser hur många som skiljer sig och hur det påverkar barn.
- Vi ser hur dålig miljön är i förskola och skola.
- Vi skräms av skräckhistorier gällande underbemannade förlossningsavdelningar.

Vad tycker ni? Dikutera.
Jag har i alla fall ingen att skaffa fler ungar med. Och hade något velat det så hade jag lämnat honom åt helsikke. Springa och lämna och hämta på dagis är väl inget kul. Var ensamstående själv fick nog efter ett barn. Konstant stress
Citera
2026-01-04, 06:47
Medlem
Jo det beror mycket på felaktig propaganda.

Skulle inte den finnas skulle kvinnor inte välja så fel och som leder till att inga barn skapas.

Här är ett exempel på en kvinna som väljer helt fel men tror att hon är världens geni:

- Ett hon är feminist och står inte ut med andra som inte tycker lika som hon.

- Hon jobbar som sex-arbetare och har OnlyFans.

- Hon strävar dessutom efter bli lesbisk och dejtar kvinnor bara.

https://www.tiktok.com/@sofiasdagbok

Ju fler kvinnor med sådan attityd ,desto färre barn blir det. Men jag tror att vänstern vill ha det som så ,de vill inte ha barn ,utan de vill ha invandring. Kvinnan ovan kommer kanske få ett barn ,när hon skrapat ihop tillräckligt med pengar ,så gifter hon sig med en annan kvinna och de skaffar ett barn genom inseminering i snitt.

Hon värderar män lågt ,vad händer om hon får en son ?

Vad ska hon leva på när ingen man betalar för att hon visar sig naken ?

Allt färre kvinnor vill ha barn ,bara 78% nu enligt Aftonbladet och detta sjunker.
Citera
2026-01-04, 08:51
Medlem
Lovables avatar
Its about the money and freedom baby.

https://www.sverigesradio.se/artikel/livet-leker-for-barnlosa-par-ar-ekonomiska-vinnare#:~:text=En%20ny%20rapport%20fr%C3%A5n%20Sw edbank, att%20n%C3%B6dv%C3%A4ndiga%20utgifter%20%C3%A4r%20 betalda.

Älskar livet som barnfri, vi kan resa, sova länge, ha högljutt sex mycket och ofta, spara pengar till tidig pension, köpa bostad utomlands. Varje gång jag hjälper syskonen med barnvakt eller går in på ett ICA och ser en stressad mamma/pappa så inser jag att jag gjorde rätt val.

Vi kommer ändå leva i Musse-land 2050 med implementering av sharialagar, så då vill jag då fan inte inte ha barn här.
Citera
2026-01-04, 13:06
Avstängd
Aborter står för ca 30% av alla barn, såklart det har en enorm påverkan på antalet födda barn också.
Föds ca 100 tusen barn årligen och ca 30 tusen aborter.
Citera
2026-01-04, 13:28
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Aborter står för ca 30% av alla barn, såklart det har en enorm påverkan på antalet födda barn också.

Det är inte klokt att det ska vara så. Och i ett land där det finns barnbidrag, flerbarnstillägg, bostadsbidrag, underhållsstöd, socialbidrag, gratis barnsjukvård och -tandvård och ordinerade mediciner, gratis skolor hela vägen till och med universitetet, och så starkt subventionerade daghem och fritidshem att precis alla har råd med dem... Då är det ju något som har gått fel i mentaliteten, attityderna, när nästan var tredje barn dödas i moderlivet! (Och dessutom finns det preventivmedel...)

...och av de 100 000 som föds i Sverige är många dessutom inte svenskar. Vi håller på att dö ut!
Citera
2026-01-04, 20:56
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:

Globalt beräknas det vara 30 % ja men inte i Sverige.

Citat:
År 2024 utfördes cirka 35 400 aborter. Det motsvarar drygt 18 aborter per 1 000 kvinnor i åldern 15–44 år.
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/alla-statistikamnen/aborter/

18 av 1000 är 1,8 procent.
Citera
2026-01-04, 21:08
Medlem
Merwinnas avatar
Antalet aborter i förhållande till antalet födda barn, då blir det 30 %.

Inte antalet aborter per antalet kvinnor i en viss ålder i landet, det blir ju jättekonstigt. Många av dem har inte ens sex och har därför inte möjlighet att bli med barn, andra är sterila eller lever med en steril man, o.s.v..
Senast redigerad av Merwinna 2026-01-04 kl. 22:01.
Citera
2026-01-04, 21:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Globalt beräknas det vara 30 % ja men inte i Sverige.

18 av 1000 är 1,8 procent.

Vad är det du inte fattar?

Föds det 100k barn i sverige varje år och det görs 30k aborter i sverige varje år, hur mycket hade barnafödandet ökat om inga aborter gjorts?

Svaret är 30%
Citera
2026-01-04, 21:32
Medlem
Citat:
Vad är det du inte fattar?

Föds det 100k barn i sverige varje år och det görs 30k aborter i sverige varje år, hur mycket hade barnafödandet ökat om inga aborter gjorts?

Svaret är 30%
Tar du hand om alla oönskade barn, eller vem tänker du ska göra det?
Citera
2026-01-04, 22:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Tar du hand om alla oönskade barn, eller vem tänker du ska göra det?

Vill man inte bli gravid kanske man inte ska knulla?
Sedan femenismen tog fäste har man spridit ett budskap till tjejer och kvinnor att dom minsann har lika stor rätt att knulla som männen, samma rätt har dom men konsekvenserna blir så mycket större för dom.
Jag som man skulle kunna göra 10 kvinnor gravida under ett års knullande och totalt skita i alla.
Vi är biologiskt olika och generellt vill kvinnor inte ha sex alls med någon dom inte vill ha barn med.
Även inavlade tjejer i afrikanska stammar med ett IQ på 25 vet att dom kan bli gravid om dom har sex, och därför det i alla kulturer har varit så att tjejer ska vänta med sex till giftemål tex.
Det är väldigt få kulturer och preioder i människans historia där kvinnor bara knullat runt som dom velat.

Det mest självklara är att man lär tjejer och kvinnor att sex är något man har med en speciell person och om det blir ett barn kommer man måsta ta hand om det, vad är fel i det?
Jag är helt säker på att väldigt få tjejer och kvinnor inte hade vågat ha sex med random snubbar om preventivmedel eller abort inte fanns.
Fan, jag som man skulle inte ens knulla oskyddat om tjejen kunde bli gravid och jag kunde få en unge på halsen kommande 18 åren.
Jag har haft kompisar som blev pappa i gymnasiet just för att dom bara ville knulla nån random tjej och vet att en av om mått mycket dåligt eftersom han inte ens gillade tjejen.
Citera
2026-01-04, 23:04
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovable
Its about the money and freedom baby.

https://www.sverigesradio.se/artikel/livet-leker-for-barnlosa-par-ar-ekonomiska-vinnare#:~:text=En%20ny%20rapport%20fr%C3%A5n%20Sw edbank, att%20n%C3%B6dv%C3%A4ndiga%20utgifter%20%C3%A4r%20 betalda.

Älskar livet som barnfri, vi kan resa, sova länge, ha högljutt sex mycket och ofta, spara pengar till tidig pension, köpa bostad utomlands. Varje gång jag hjälper syskonen med barnvakt eller går in på ett ICA och ser en stressad mamma/pappa så inser jag att jag gjorde rätt val.

Vi kommer ändå leva i Musse-land 2050 med implementering av sharialagar, så då vill jag då fan inte inte ha barn här.
Ingen normal förälder vill se sina barn växa upp i ett samhälle som blir värre för varje år med folk som har fullt upp med att ta död på varandra, misshandel, rån och en regering som skiter fullständigt i svenska folket därför har vi valt bort barn och nu är vi endå för gammla för avel som tur är
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in