Flashback bygger pepparkakshus!
2025-01-19, 16:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WynardTheFrog
Men alla tjejer är väl ändå olika, unika individer?
Vem är det som inte ser de som människor egentligen?

Vad är det för gif avtar du har egentligen?
Kollektivtrafiken är inte ett lämpligt tillfälle att se kvinnor (eller män) som objekt för din nyfikenhet eller lust. Är det verkligen så svårt att förstå?

Min avatar:
Citera
2025-01-19, 16:58
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Kollektivtrafiken är inte ett lämpligt tillfälle att se kvinnor (eller män) som objekt för din nyfikenhet eller lust. Är det verkligen så svårt att förstå?
[/spoiler]

Varför är det opassande?
Jag får en känsla att du inte hade sagt såhär till någon annan som ställer samma fråga.
Citera
2025-01-19, 17:13
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Varför är det opassande?
Jag får en känsla att du inte hade sagt såhär till någon annan som ställer samma fråga.
Nej jag hade sagt så till alla.

Jag har PRECIS i inlägget du citerade förklarat exakt varför det är olämpligt, opassande och, let's face it, patetiskt (så man tycker synd om er, inte räds er) att ragga i tunnelbanan eller på kollektivtrafik.

Ett café är gränsfall, men en bar är bättre. Annars Om du har några intressen, så bli med i en klubb där det finns likatänkare och dialoger kan uppstå naturligt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2025-01-19 kl. 17:26.
Citera
2025-01-19, 18:18
Medlem
LasseSvensson12s avatar
Citat:
Ha en bra dag. 🙂👋

Tack det samma.
Har bara en fråga och det är varför du jämt går runt med dessa tankar?
Är du lika märklig i verkligheten som du skriver så ger jag dig det bästa rådet nu ikväll - vara enbart tyst. Titta inte på en tjej och försök dig inte till ett "hej".

Sedan får de andra i tråden leka med dig hur mycket de vill. Jag säger bara som det är.
Låt bli.

Man träffas på nätet, jobbet, via bekanta med mera. Man träffar ingen via SNAP. Bara kriminella utlänningar där som försöker begå bedrägeri.
Nätet är störst chans för då hinner man känna av varann lite. Men sättet du skriver på tror jag du skulle få svårt även där.
Så därför kanske det låter hårt men låt bara bli. Köp en hund du får snacka och tjata ihjäl.
Citera
2025-01-19, 18:21
Medlem
Citat:
Nej, det räcker inte. Det kanske funkade på 80-talet, det funkar inte alls idag.
Bra skrivet.
En underbar tid då.
Citera
2025-01-19, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej jag hade sagt så till alla.

Jag har PRECIS i inlägget du citerade förklarat exakt varför det är olämpligt, opassande och, let's face it, patetiskt (så man tycker synd om er, inte räds er) att ragga i tunnelbanan eller på kollektivtrafik.

Ett café är gränsfall, men en bar är bättre. Annars Om du har några intressen, så bli med i en klubb där det finns likatänkare och dialoger kan uppstå naturligt.

Håll käften kärring. Det är precis lika lämpligt och passande att ta kontakt i tunnelbanan som på alla andra ställen. Det enda som är patetiskt är män som låter bli att ta kontakt med tjejer av rädsla för vad såna som du ska tycka om dem.

TS, lyssna inte på den här typen av människor.

Och gå med i en "klubb" är ett helt värdelöst råd. Där hittar man knappast några snygga tjejer. Bar är inte mycket bättre det. Så fruktansvärt kliché. Där är du ju bara kille nummer 57 som går fram till henne just där och då den kvällen. Jag har själv haft mycket större framgång och bättre respons i vardagliga miljöer som butiker, gator och torg, tågperronger etc, än på barer och nattklubbar. Men det kanske beror på att jag tycker det är så extremt cringe och kliché att approacha på just barer och nattklubbar.
Citera
2025-01-20, 00:04
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Nej, det räcker inte. Det kanske funkade på 80-talet, det funkar inte alls idag.
Exakt. Dagens ADHD-generation klarar sig inte utan sina förbannade appar.
Citera
2025-01-20, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Tror du hon ville knulla dig för att hon satte sig mitt emot dig i kollektivtrafiken eller? Herregud alltså.

Edit: Nej du behöver inte hälsa på folk i kollektivtrafiken.

Jag sitter ofta ensam på tuben också, är rätt intorvert och är inne i mina tnakar- och det är väldigt ovanligt att en tjej sätter sig mittemot. Men de gånger det hänt så har det alltid varit en lite yngre tjej, kanske 17-20, tänk dej snyggaste på skalan och fortfarande i skolan kanske, med typ nakna ben eller nylon och sneakers/högklackat. Hon kan sitta varsomhelst men väljer framför mej istället för massa andra lediga säten. Och det sjuka är att istället för att titta ner i telefonen och vara i sin egna bubbla, så verkar hon söka min kontakt, typ korsa benen osv för att se min reaktion vilket är svår att dölja då jag dras till ben och högklackat/skor. Förklara varför en brud gör så då Nu vet jag att unga tjejer ibland får adrenalinkickar av att se folks reaktioner osv. De enda andra tjejer som frivilligt sätter sig mittemot mej är gamla tanter, som man kan stirra rakt igenom och undra "hur lyckades hon bli yoda?" så det så. är i övrigt 30-nånting så det händer ibland att tjejer sätter sig brevid, men väldigt sällan stockholm är stockholm. där sitter vi alla med tomma blickar i telefonen
Senast redigerad av fonzen 2025-01-20 kl. 00:58.
Citera
2025-01-20, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonzen
Jag sitter ofta ensam på tuben också, är rätt intorvert och är inne i mina tnakar- och det är väldigt ovanligt att en tjej sätter sig mittemot. Men de gånger det hänt så har det alltid varit en lite yngre tjej, kanske 17-20, tänk dej snyggaste på skalan och fortfarande i skolan kanske, med typ nakna ben eller nylon och sneakers/högklackat. Hon kan sitta varsomhelst men väljer framför mej istället för massa andra lediga säten. Och det sjuka är att istället för att titta ner i telefonen och vara i sin egna bubbla, så verkar hon söka min kontakt, typ korsa benen osv för att se min reaktion vilket är svår att dölja då jag dras till ben och högklackat/skor. Förklara varför en brud gör så då Nu vet jag att unga tjejer ibland får adrenalinkickar av att se folks reaktioner osv. De enda andra tjejer som frivilligt sätter sig mittemot mej är gamla tanter, som man kan stirra rakt igenom och undra "hur lyckades hon bli yoda?" så det så. är i övrigt 30-nånting så det händer ibland att tjejer sätter sig brevid, men väldigt sällan stockholm är stockholm. där sitter vi alla med tomma blickar

Lite småkul, ofta sätter jag mig bredvid någon kvinna, en kvinna sätter sig ofta bredvid mig och nästan alltid är det för att de ville sitta under färden.
Citera
2025-01-20, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Lite småkul, ofta sätter jag mig bredvid någon kvinna, en kvinna sätter sig ofta bredvid mig och nästan alltid är det för att de ville sitta under färden.

Under rusningen ja, men detta var typ nån vanlig kväll på nån helg eller nåt. Bruden var säkert lite extra kåt på nåt. Det är ofta då det händer.

I alla fall, sen de nya vagnarna kom så föredrar jag sitta på sidorna då jag ogillar att korsa folks blickar. Då kan man lyssna på musik, vara i mobilen och ha översikt på verkligen alla, utan att få lika mycket blickar tillbaka. Samt kan man bara spela döda blicken gamet om det inte finns en enda snygging i samma vagn
Citera
2025-01-20, 01:12
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Håll käften kärring. Det är precis lika lämpligt och passande att ta kontakt i tunnelbanan som på alla andra ställen.

Nej, det är inte OK och det vet du.
Citera
2025-01-20, 01:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Håll käften kärring. Det är precis lika lämpligt och passande att ta kontakt i tunnelbanan som på alla andra ställen. Det enda som är patetiskt är män som låter bli att ta kontakt med tjejer av rädsla för vad såna som du ska tycka om dem.

TS, lyssna inte på den här typen av människor.

Och gå med i en "klubb" är ett helt värdelöst råd. Där hittar man knappast några snygga tjejer. Bar är inte mycket bättre det. Så fruktansvärt kliché. Där är du ju bara kille nummer 57 som går fram till henne just där och då den kvällen. Jag har själv haft mycket större framgång och bättre respons i vardagliga miljöer som butiker, gator och torg, tågperronger etc, än på barer och nattklubbar. Men det kanske beror på att jag tycker det är så extremt cringe och kliché att approacha på just barer och nattklubbar.

Trevligt språk.

Jag är säker på att du har utmärkt framgång med att lägra tjejer via kollektivtrafiken.
Om det funkar för dig, så varför ändra på något? Det har jag inte påstått att du behöver göra heller.

Personligen känner jag många par som träffat sin respektive via diverse intresseorganisationer, idrottsklubbar och andra föreningar. Men vi kanske är lite olika. Du tillhör det yngre gardet och jag det äldre gardet.
Jag bockar och tackar för mig.

En sak kan jag garantera dock. Majoriteten (troligast stora) av Sveriges kvinnor vill inte bli raggade på på kollektivtrafiken, där de kanske är ensamma, känner sig utsatta och inte kommer undan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in