Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Jag hatar bilar. De går bara sönder och kostar pengar.
Jag har en dieselbil som jag äger. Full tank kostar ca 1000 kr. Jag tankar 3 gånger i månaden så det blir 3000 kr per månad.
Jag skulle vilja ha en till bil. En leasingbil (eller?). Jag tänker att det kanske är en bra idé att skaffa en elbil som jag kan ha till jobbet. En elbil med leasingavgift på 5000 kr i månaden. Då blir det 5000 kr minus 3000 kr eftersom jag inte längre måste tanka dieselbilen. Och jag slipper alla reparationskostnader. Och jag får en ny bil. Och jag slipper äga skiten.
Har en laddstolpe. Kan skaffa timpris på elen och på så sätt tanka billigt som fan mitt i natten.
Eller ska man köpa bilfanskapet och betala av per månad istället? Vad hade ni gjort?
Ring runt till olika bilformor, eller ännu bättre åk dit. Kolla runt vilken bil du tycker är mest vettig för dig.
Låt säljaren göra sitt säljsnack om han börjat.
Sen frågar du han om han skulle kunna tänk sig att sätta reklam på bilen för månadskostnad. Försök övertala honom genom att förklara att bilen kommer stå parkerad här o där och användas mellan punkt A punkt B och C gör en optimistiskt och godtycklig uppskattning om hur många människor som bilen kommer exponeras för.
Är han osäker så säg bara lugnt att det är inga problem och förklara att du föredrar hans firma men att du öetar efter en sån här deal och vill kika runt lite innan du bestämmer dig..
Jag gjorde så. Jag betalar enbart för bensin o cch eventuella mil som överstiger 4500 under 36 månaders perioden, eller 1500 / år i snitt.
Stå på dig.bara när det ska förhandlas.. För dom vill väldigt gärna täcka alla sidorna och betala för en 20×20cm reklam på en sida typ..
Om han vill ha samma utseende som företagsbilarna så ska/bör hela kostnaden täckas. Jämför vad en reklamskylt eller tidningsannons exempelvis kostar.
Ditt erbjudande är redan halva priset och han kan inte säga nej.
.Max en femhundring back kan du kanske gå med på, om du inte orkar förhandla och är nöjd...