2025-01-03, 15:42
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enhemligidentitet
Det är ju hela grejen med VPN, att dölja din position och IP adress.
Ja det är ju det VPN-leverantörerna hävdar, men när dom själva inte kan lokalisera mig bättre än med 40 mils noggrannhet, samt att jag delar IP-adress med 6000 andra, så faller det ju pladask...

NordVPN hävdar att jag finns i Malmö, andra hävdar Stockholm:
https://www.iplocation.net/ip-lookup/155.4.131.104

https://nordvpn.com/sv/ip-lookup/

Jag är någonstans däremellan.
Senast redigerad av Ulrik.Agren 2025-01-03 kl. 16:00.
Citera
2025-01-03, 15:43
Medlem
2n00b4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Inbyggd i min router så behöver aldrig tänka på det o jag kan surfa på allt o lite till.

Ubiquiti Amplifi Alien Router

Vart beställde du den ifrån?
Citera
2025-01-03, 16:41
Medlem
Jag har Purevpn och kommer in överallt. Vet dock inte om den är bra eller inte. Hade Ivacy innan som jag ibland behövde byta plats på i programmet och som kunde bli segt ibland på bla youtube. Mullvad ska väl vara den bästa vpn som finns eller i vart fall har varit den bästa. Hoppas det löser sig.
Citera
2025-01-03, 16:49
Medlem
Varför ska du ha vpn på youtube och flashback? Ingen kommer kunna snoka på vad du gör ändå då alla seriösa sidor kör med https numera. VPN är helt onödigt så länge man inte ska hålla på med torrenting, nå geoblockade sidor eller om man av någon anledning vill dölja vilka sidor man besöker (men det gör man egentligen inte heller med en vpn, man bollar bara över ansvaret från sin bredbandsleverantör till vpn-företaget).
Citera
2025-01-03, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Ja det är ju det VPN-leverantörerna hävdar, men när dom själva inte kan lokalisera mig bättre än med 40 mils noggrannhet, samt att jag delar IP-adress med 6000 andra, så faller det ju pladask...

NordVPN hävdar att jag finns i Malmö, andra hävdar Stockholm:
https://www.iplocation.net/ip-lookup/155.4.131.104

https://nordvpn.com/sv/ip-lookup/

Jag är någonstans däremellan.
Intressant, jag är i Brasilien nu och hälsar på frugans släkt. Kollade mitt ip nr på mobilen och då hade jag tre i göteborg och med vpn stockholm. Ska tillägga att jag bor i sthlm. Använder mest wifi här men mobiloperatören 3 kan man också använda i 30 dagar här vilket är bra. Jag använder mitt vpn till banktjänster i sverige annars skiter jag i det när jag är här. Finns mycket annat att titta på än mobilen när man är här.
Citera
2025-01-03, 17:26
Bannlyst
Varför använder folk VPN? gillar människor att slänga pengarna i sjön? Är ni så puckade att ni tror ni inte är spårbara för att ni använder vpn? Haha vilka jönsar ni är, jag kan lova er att vi ligger 10 steg framför er. Så fortsätt gärna föra eran kommunikation digitalt på så kallade krypterade chattar, vi älskar informationen ni matar oss med.
Citera
2025-01-03, 19:51
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av legaliserabarnporr
Jag använder Mullvad just nu. Ibland kommer jag inte in på Flashback, men då brukar det fungera att byta server genom att trycka på knappen till höger om "Switch location".

Gjorde jag också tills de tog bort port forwarding, mullvad är väldigt bra och man har sällan problem med deras klient, märkte jag när jag bytte till AirVPN, har haft massa problem med AirVPN klient "eddie"

Saknar mullvad, men dom får fixa port forward för bövelen.
Citera
2025-01-03, 20:16
Medlem
volvo 240s avatar
Enda anledningen för VPN för mig vore att kunna komma ¨åt piratebay igen som staten stängde typ 15 år för sent. jJävla tomtar.
Citera
2025-01-03, 21:46
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Enda anledningen för VPN för mig vore att kunna komma ¨åt piratebay igen som staten stängde typ 15 år för sent. jJävla tomtar.
Piratebay är inte stängt och går mycket väl att komma åt utan VPN.
Citera
2025-01-04, 00:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..GodJul..
Börjar känna att VPN är helt värdelöst. Det går ju inte att komma in på några sidor. Jag måste stänga av min VPN när jag ska gå in på flashback, youtube, tradera, interbanken. VPN blockar varenda jävla sida. Vad är då meningen? Nu har jag VPN avstängt för att skriva detta inlägg så nu är jag väl inte anonym längre.

Jag använder Mullvad. Vad är egentligen meningen med VPN när man ändå måste stänga av den hela tiden? Plus att den segar ner mitt internet som fan.
Det kan hända att vissa hemsidor vägrar att ladda sidan när man kör VPN. Men ofta går det att lösa genom att byta VPN-server. Hos Mullvad finns det ju massor. Att den skulle slöa ner nätet något särskilt mycket har inte jag märkt.
Citera
2025-01-04, 13:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Om du tror att någon övervakar dig å ditt porrsurfade, så bör du uppsöka psykiatrin. Ingen övervakar dig.

SÄPO vet vem alla är som skriver på flashback. Det är lugnt så länge du inte är politiker som de kan utpressa eller en terrorist.

Finns väl ingen anledning att slösa pengar på en VPN. Det är väl bara folk som laddar ner barnporr som behöver det. Även med det så antar jag att man kan bli spårad om myndigheterna bara vill.
Citera
2025-01-04, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
SÄPO vet vem alla är som skriver på flashback. Det är lugnt så länge du inte är politiker som de kan utpressa eller en terrorist.

Finns väl ingen anledning att slösa pengar på en VPN. Det är väl bara folk som laddar ner barnporr som behöver det. Även med det så antar jag att man kan bli spårad om myndigheterna bara vill.

Säpo vet varken vem jag är eller du är. Deras intresse ligger i att kolla upp folk som söker exempelvis ritningar på att tillverka bomber, eller skriver om planer på terrorangrepp. Detta har man genom flaggade ord/meningar/hemsidor

Dom har inte koll på vilka det är som argumenterar vilken VPN man ska använda eller vilken bil som är snabbast, det är i närheten inte av deras intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in