Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-31, 17:39
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Det finns även en del som heter "Lyftet", som har en kvinnlig sektionschef (namnet finns här: https://malmo.se/Bo-och-leva/Stod-och-omsorg/Stod-till-barn-och-unga/Insatser-for-barn-och-unga/Ungdomsteamet-Lyftet.html) och "Krami" som verkat ha en manlig chef (namn finns här: https://omtanke.today/sa-far-malmo-stad-ut-fore-detta-kriminella-i-jobb/). Båda organisationerna verkar arbete med att få bort ungdomar från kriminalitet. Undrar om någon av dem kan vara inblandade?

Jag har tittat på Sydsvenskans låsta artikel, och de visar ett utdrag ur kommunens korruptionsutredning där de maskat namnet på chefen. Mäter man avståndet på det maskade bör namnet vara fyra eller fem bokstäver långt (beroende på vilka bokstäver det har). Om detta är för- eller efternamnet framgår inte av artikeln.

Hatten av för Sydsvenskans journalist som gör ett bättre jobb än Malmö stads 200 kommunikatörer sammanlagt presterar.
Citera
2024-12-31, 17:58
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DagobertDagobert
Annelie är numera enhetschef i Ystad. Kan det verkligen vara rätt?

Fast personen rörde sig mellan två kommuner så varför inte..

Det är klassiskt i Skåne att röra sig mellan kommunerna. Speciellt sossar som hjälper varandra.
Citera
2024-12-31, 18:23
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maksksl
Jag har tittat på Sydsvenskans låsta artikel, och de visar ett utdrag ur kommunens korruptionsutredning där de maskat namnet på chefen. Mäter man avståndet på det maskade bör namnet vara fyra eller fem bokstäver långt (beroende på vilka bokstäver det har). Om detta är för- eller efternamnet framgår inte av artikeln.

Hatten av för Sydsvenskans journalist som gör ett bättre jobb än Malmö stads 200 kommunikatörer sammanlagt presterar.

Ja, det där med maskningen i Sydsvenskans artikel har du rätt i. Teoretiskt sett skulle det kunna stå "han" eller "hon" också, men det är nog mindre sannolikt.
Citera
2024-12-31, 18:27
Medlem
Citat:
Ja, det där med maskningen i Sydsvenskans artikel har du rätt i. Teoretiskt sett skulle det kunna stå "han" eller "hon" också, men det är nog mindre sannolikt.

Ser ut som efternamnet och inte förnamnet.
Citera
2024-12-31, 18:34
Medlem
Skulle vara intressant att få veta urvalsprocessen till en sådan här tjänst. Det finns väl en platsannons?
Citera
2024-12-31, 18:41
Medlem
I artikeln i Sydsvenskan kan man läsa om utredning som bland annat rör verksamhetens handkassa. Man undrar vilken verksamhet det handlar om?
Citera
2024-12-31, 19:15
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chabil01
Ser ut som efternamnet och inte förnamnet.

Hur drar du den slutsatsen?

I artikeln står också att

Citat:
Chefen är mycket erfaren och har även anlitats som föreläsare i brottsförebyggande sammanhang.

"Mycket erfaren" tolkar jag som att personen måste vara förhållandevis gammal (inte ung i alla fall). Jag har googlar runt lite kring det där med "föreläsare i brottsförebyggande sammanhang", men har inte hittat något vettigt. Mycket märkligt att inget namn som känns rätt kommit fram i tråden ännu.
Citera
2024-12-31, 19:29
Medlem
Citat:
Hur drar du den slutsatsen?

I artikeln står också att

"Mycket erfaren" tolkar jag som att personen måste vara förhållandevis gammal (inte ung i alla fall). Jag har googlar runt lite kring det där med "föreläsare i brottsförebyggande sammanhang", men har inte hittat något vettigt. Mycket märkligt att inget namn som känns rätt kommit fram i tråden ännu.

I utredningar använder man efternamnet.
Citera
2025-01-01, 01:50
Det är svenska tjejer det handlar om. Sorgligt men intressant att följa nederlaget av landet.
Citera
2025-01-01, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag gissar på en riktig sosse.
Vet man vem personen i fråga är?
Citera
2025-01-01, 06:45
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnykterMinstSagt
Det är svenska tjejer det handlar om. Sorgligt men intressant att följa nederlaget av landet.
Ett lesbiskt par mao.
Leverera namnen om du nu vet mer än vi andra.
Citera
2025-01-01, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anwe8
Precis, detta handlar garanterat om vita svenskar då de dominerar som anställda i kommunen.

Jag kollade upp vilka det är som styr fritidsnämnden i Malmö. Det finns nio ordinarie ledamöter i nämnden. Tre av dessa är etniskt svenska kvinnor, fem har icke-svenska namn, varav en tycks vara latinamerikan, en tycks vara turk, en tycks komma från f.d. Jugoslavien och en eller kanske två tycks vara araber.

https://motenmedborgarportal.malmo.se/committees/fritidsnamnden/representatives
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in