Citat:
Ursprungligen postat av
psykadelikatessen
Definitivt bara fördelar att vara kort i dagens samhälle;
Lever längre, lägre risk för hjärt&kärl-sjukdomar, smidigare och graciösare är man också, får mindre problem med leder och kan bekvämt få plats på bussar, tåg och flyg. Kortare människor är i högre grad attraktiva/snygga till utseendet också; man får nätta och snygga drag, medans långe Jan utvecklar extremare ansiktsformer pga sitt överdrivna växande (större näsa, spetsig haka, grottmans-panna, etc)
Har du svårt att hitta partner som kort man hade det inte varit lättare som lång, problemet ligger i personlighet och inställning.
Citat:
Ursprungligen postat av
herrmojd51
Jag är 173 och har slagits med killar som varit minnst 1dm kortare och fått stryk, har även förlorat mot långa killar men även slagit många långa killar.
Att vara väldigt kort är en nackdel om kroppstypen på din längre motståndare är samma.
Men är du kort och grov så slår du många som är lång och smak.
Är man för lång blir man automatiskt tung och klumpig förutom kanske i basket eller så.
Ja det finns en del långa som är riktigt bra i sporter men beror på vilken sport.
Citat:
Ursprungligen postat av
Signe42
Korta killar är mycket sexigare!
Om man ska hårddra det så finns det inga fördelar med att vara kort.
Långa män får respekt, lyckas bättre i sin karriär, kvinnor trånar efter dem, osv.
Är man kort så blir man retad, folk ser ner på en, kvinnor vill inte ens ge ett förhållande en chans.
Hade en polare (kille) som var väldigt kort, 160 någonting kanske. Han drog till slut från Sverige. Jag förstår honom. Han var trevlig och jag önskar honom all lycka. Jag vet att han skulle kunna göra en kvinna väldigt lycklig. Han var välutbildad, jättetrevlig, snygg, välklädd, hade bra jobb. Men är man för kort så spelar det ingen roll för kvinnor i Sverige.
Sen kan folk tramsa här i denna tråden om att korta människor har det bättre på Ryanair. Men vi alla vet att korta män hade tackat ja ifall en ande erbjöd dem att bli längre, medan inga långa män skulle vilja tacka ja till att bli kortare.