2025-01-01, 18:24
Medlem
Vasaduvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
MGM 2 M*rek Rokos* (*=a,z) 42 år Stockholm

Detta med BO - kan det vara något så långsökt som Mik*el L*rsson? Finns en tråd om honom.

Jag är otydlig
Jag har inte sett det som annat än spekulationer kring att den senare anhållne faktiskt skulle vara 42-åringen
Inte sett det konstaterat någonstans förrän jag såg det hos BT

Nu är det tydligt
Tack
Citera
2025-01-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasaduva
Jag är otydlig
Jag har inte sett det som annat än spekulationer kring att den senare anhållne faktiskt skulle vara 42-åringen
Inte sett det konstaterat någonstans förrän jag såg det hos BT

Nu är det tydligt
Tack

Ja, BO är det jag spekulerar fritt om. Det ska alltså vara en person som har "koppling" till de båda männen. När man skriver "koppling" tänker jag då på alla polacker i närheten och i Göteborg (men alla verkar vara vid liv för stunden). Har också föreslagit gänget på Importgruvans gamla adress i Härryda samt gänget som blev fällda för grovt penningtvättsbrott. Utökar nu spekulationerna till branschfolk i området. Det kan ju också vara någon annan "kompis" till de två MGM.
Citera
2025-01-01, 19:15
Medlem
Citat:
(FB) Mikael Larsson från Hindås

Intressant, undrar hur man ska få reda på mer info., efter att ha läst tråden så borde väl namnet redan ha nämnts.
Citera
2025-01-01, 19:19
Medlem
Vasaduvas avatar
Citat:
Ja, BO är det jag spekulerar fritt om. Det ska alltså vara en person som har "koppling" till de båda männen. När man skriver "koppling" tänker jag då på alla polacker i närheten och i Göteborg (men alla verkar vara vid liv för stunden). Har också föreslagit gänget på Importgruvans gamla adress i Härryda samt gänget som blev fällda för grovt penningtvättsbrott. Utökar nu spekulationerna till branschfolk i området. Det kan ju också vara någon annan "kompis" till de två MGM.

Mitt syfte med den kopierade texten från Borås tidning var att det där blev konstaterat (för mig i alla fall) ”42-åring skriven i Stockholm”
Alltså inte något om någon BO
Citera
2025-01-01, 19:37
Medlem
Citat:
Mitt syfte med den kopierade texten från Borås tidning var att det där blev konstaterat (för mig i alla fall) ”42-åring skriven i Stockholm”
Alltså inte något om någon BO

Jag förstod det. Tack för BT.

Jag tänker att om M*rek är den som aldrig är nykter och måste köras av husägaren och om han verkligen är från Stockholm måste han ju ha körts till julfesten. Av vem har han blivit körd? Någon av övriga på adressen i Norsborg? Ingen av dem förekommer på Lexbase iallafall. Har vi något mer intressant från Hindås och Härryda? En kvinna boende på adressen Härryda centrum 1 vars dotter placerats på barnhem i Polen och försvunnit och återfunnits återfinns som Facebookvän till M*rek. R*f*l har dolt dina inlägg på sin facebook medan S*ndra skrev igår "Niech każdy dostanie to, na co zasłużył. 2024 był trudny, jednocześnie szczęśliwy, ale i sprawiedliwy. Prawda zawszę się obroni. I pamiętajcie o tym, że nie każdy kto się do Was uśmiecha jest Waszym przyjacielem.
Maski pospadały, a potwory i kłamcy siedzą w zamknięciu! Szczęśliwego Nowego Roku!"
Översättning
"Låt alla få vad de förtjänar. 2024 var svårt, lyckligt och rättvist på samma gång. Sanningen kommer alltid att visa sig. Kom ihåg att inte alla som ler mot dig är dina vänner. Maskerna har fallit av och monstren och lögnarna är inlåsta! Gott nytt år!"
Senast redigerad av Meadowsheart 2025-01-01 kl. 19:37. Anledning: Felskrivning
Citera
2025-01-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hmmm hmmmm… den som bodde i stugan nedanför huset körde svart chopper.
Det är 100% säkert inte svammel eller sett i syne, det är fakta.
Men vilken polack är det som bor eller kanske tidigare bodde i den stugan?
Pundaren en svensk som tog sig in på helt fel fastighet, han finns inte kvar i Hindås.
Den man i 40års åldern i Stockholm som anhållits stämmer nog med vad jag tidigare misstänkte.
Sen kan det faktiskt vara så att det är BO som körde med den svarta choppern.

Nu tror jag att jag hittat den "svarta choppern". Den vän till Rob*rt M*locco som kör en svart motorcykel förkommer i 28 T och FT mål (tyder på skicklig bedragare som lurar folk på pengar) och finns skriven i Hisings Backa. Han har egen firma som ej finns på allabolag i sitt namn. Han verkar inte vara polack. Eventuellt ukrainare, men det är inte heller säkert. Han stavar inte perfekt svenska dock. Hans namn verkar taget, han är ensam om namnet. Han kallar sig för M*x och har Göteborg som efternamn på Facebook. Han saknar fordon registrerade på sig men har tvister både med parkeringsbolag och bilfirmor och banker så han lär ju ha haft fordon om inte annat. Fordonen kan ju vara registrerade på målvakter. Han har tvister med både SL och SJ så när han åker kollektivt betalar han inte iallafall.
Senast redigerad av Meadowsheart 2025-01-01 kl. 21:54. Anledning: Felskrivning
Citera
2025-01-01, 21:56
Medlem
Vasaduvas avatar
Citat:
Jag förstod det. Tack för BT.

Jag tänker att om M*rek är den som aldrig är nykter och måste köras av husägaren och om han verkligen är från Stockholm måste han ju ha körts till julfesten. Av vem har han blivit körd? Någon av övriga på adressen i Norsborg? Ingen av dem förekommer på Lexbase iallafall. Har vi något mer intressant från Hindås och Härryda? En kvinna boende på adressen Härryda centrum 1 vars dotter placerats på barnhem i Polen och försvunnit och återfunnits återfinns som Facebookvän till M*rek. R*f*l har dolt dina inlägg på sin facebook medan S*ndra skrev igår "Niech każdy dostanie to, na co zasłużył. 2024 był trudny, jednocześnie szczęśliwy, ale i sprawiedliwy. Prawda zawszę się obroni. I pamiętajcie o tym, że nie każdy kto się do Was uśmiecha jest Waszym przyjacielem.
Maski pospadały, a potwory i kłamcy siedzą w zamknięciu! Szczęśliwego Nowego Roku!"
Översättning
"Låt alla få vad de förtjänar. 2024 var svårt, lyckligt och rättvist på samma gång. Sanningen kommer alltid att visa sig. Kom ihåg att inte alla som ler mot dig är dina vänner. Maskerna har fallit av och monstren och lögnarna är inlåsta! Gott nytt år!"

Såg också det igår det som S*ndr* skrivit och såg också att R*f*l O hade dolt det mesta på sin fb-sida. Han hade även dolt inlägget med bild på ring och ’hon sa Ja’.
Kanske är det så att S inte längre har behov av R.O nu när R.M kommer befinna sig bakom lås och bom en längre tid.
Citera
2025-01-01, 22:27
Medlem
Vasaduvas avatar
Citat:
Nu tror jag att jag hittat den "svarta choppern". Den vän till Rob*rt M*locco som kör en svart motorcykel förkommer i 28 T och FT mål (tyder på skicklig bedragare som lurar folk på pengar) och finns skriven i Hisings Backa. Han har egen firma som ej finns på allabolag i sitt namn. Han verkar inte vara polack. Eventuellt ukrainare, men det är inte heller säkert. Han stavar inte perfekt svenska dock. Hans namn verkar taget, han är ensam om namnet. Han kallar sig för M*x och har Göteborg som efternamn på Facebook. Han saknar fordon registrerade på sig men har tvister både med parkeringsbolag och bilfirmor och banker så han lär ju ha haft fordon om inte annat. Fordonen kan ju vara registrerade på målvakter. Han har tvister med både SL och SJ så när han åker kollektivt betalar han inte iallafall.

Det märkliga här är om man söker på namnet så ligger det kvar i sökhistorik som kommer fram, att han haft eget (F-skatt), hos merinfo, alla bolag, bolagsfakta
Men klickar man in sig så möts man av ’sidan kan ej hittas’

Verkar vara något som skett ganska nyss eftersom sökhistoriken ligger kvar gällande M*x Göteborg

Kollade på M*x fb-sida, kan han vara tjetjen kanske…
Citera
2025-01-01, 22:44
Medlem
Citat:
Det märkliga här är om man söker på namnet så ligger det kvar i sökhistorik som kommer fram, att han haft eget (F-skatt), hos merinfo, alla bolag, bolagsfakta

Verkar vara något som skett ganska nyss eftersom sökhistoriken ligger kvar gällande M*x Göteborg

Jag ska inte ta åt mig någon ära för grävandet, det är ett av mina gamla ex, hon har de märkligaste kontakter man kan tänka sig. Hon sa Sovjetunionen, och det stämmer ju om han verkligen är född 1977. Han är ju då född i Sovjetunionen, som först 1980 började splittras.
Citera
2025-01-01, 22:51
Medlem
Citat:

Hon skickade domarna till mig och där står det faktiskt medborgare i Ryssland.
Citera
2025-01-01, 22:55
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Hmmm… en ryss som inte finns kvar på bolagssidorna längre.
Så då saknas han verkligen han med den svarta MCn.
Citera
2025-01-02, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Hmmm… en ryss som inte finns kvar på bolagssidorna längre.
Så då saknas han verkligen han med den svarta MCn.

Han finns dock kvar på samtliga sök sidor så antingen lever han eller så är han inte identifierad ännu. Med tanke på att han - om det är han - har blivit uppeldad, kan det ju vara bra att han verkar ha gått till tandläkaren då tredskodom upphävts och han döms att betala drygt 10 000 till företaget Tandbiten AB år 2024.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in