2024-12-21, 10:48
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plastanjfolie
Han är ateist och gjorde detta då han är anti-islam (pro AfD) och vill att landet ska skicka hem muslimer

Så om du är djurgårdare och hatar AIK så skulle du attackra djurgårdare för att visa att du avskyr AIK. Låter logiskt
Citera
2024-12-21, 10:52
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stpungen
Va, har SD blivit muslimer?

Mannen är antiislamisk aktivist. Är det så svårt att googla?
Citera
2024-12-21, 10:55
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Mannen är antiislamisk aktivist. Är det så svårt att googla?

Så han kör in i folkmassa där folk firar en kristen tradition(jul). Trots att det varit massvis med palestinska demonstrationståg under hösten som han kunde kört in i om han hatade islam
Citera
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Han körde in på fel gata och blev attackerade av hamasmedlemmar så när folk attackerade bilen så försökte han köra därifrån. Så nej det är inte samma sak. Ingen blev skadad

Nej, han körde medvetet in i tåget, backade och körde in i tåget igen. Han hade också visat sitt stöd för Israel och andra högerextrema krafter på sitt X och Facebook-konto.
Citera
Medlem
Citat:
Nej jag har läst att han skrivit galna saker där men å andra sidan så säger ju islam att man får ljuga om allt för att skydda religionen vid heligt krig. Det går inte ihop att en islamkritiker gör ett attentat som islamister gör hela tiden mot ett julfirande. Om han var en galen kristen tok så skulle han då istället attackerat en moské eller nåt sånt om han hatar muslimer. Varför attackera en kristen tradition? Förklara det

Det ska bli intressant att se hur detta nästlas upp kommande dagar/veckor/månader.

Jag tror inte på hela "man får ljuga om sin religion om man är hotad bla bla". Det faller lite på sin egna orimlighet - han var ju mycket mer hotad iom att han gjorde de uttalanden han gjorde när han levde i Tyskland med permanent uppehållstillstånd.

Jag vet inte vad som rörde sig i GMs hjärna men om vi utgår från att han faktiskt hade en uppfattning om vad som skulle hända - dvs ett logiskt tänkande så får man ju anta att han tänkte följande (om han nu "hatade" Islam):

1. Om jag begår ett fruktansvärt dåd mot muslimer - vad skulle hända?

2. Om jag begår ett fruktansvärt dåd mot mestadels vanliga kristna tyskar - vad skulle hända?

Jag tror att han kom fram till att ett dåd mot muslimer bara skulle förvärra situationen han försökte förhindra - dvs en islamisering av väst. Många skulle tycka det var "synd" om muslimerna och ta deras sida.

Om han istället genomförde ett dåd mot kristna tyskar så kommer hatet och motsättningarna öka mellan grupperna och/eller bara straffa de han anser vara skyldiga till en ökad islamisering.
Citera
2024-12-21, 10:56
Medlem
Väldigt mycket mediefokus på han skulle vara kritisk mot islam. Därför är slutsatsen snabbt att det inte stämmer eller åtminstone är en extrem vinkling av sanningen.
Citera
2024-12-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UppmarksamhetsHora
Att ge alla muslimer skulden är samma dumheter som feministerna gör när de pratar om alla män som en enhetlig grupp som skall bära skuld kollektivt.

Alla bär aldrig skulden i princip. Fanns goda nazister.

En viktig skillnad är dock att muslimer ser sig själva som en ganska enhetlig gruppa, umma, vilket inte män gör.
Citera
2024-12-21, 11:00
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Nej, han körde medvetet in i tåget, backade och körde in i tåget igen. Han hade också visat sitt stöd för Israel och andra högerextrema krafter på sitt X och Facebook-konto.

Nej det där är något du tror och som inte utspelat sig i verkligheten. Isåfall kan du ta fram domen där han dömdes för det. Bara för att du vill att något ska vara sant så är det inte sant. Om du inte har domen så kan du väl länka till en video som visar att detta har skett
Citera
2024-12-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Detta kommer att gynna AFD.
Mannen som körde bilen är ett geni. På detta sätt kan han vända opinionen mot islamister.
Citera
2024-12-21, 11:01
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Det ska bli intressant att se hur detta nästlas upp kommande dagar/veckor/månader.

Jag tror inte på hela "man får ljuga om sin religion om man är hotad bla bla". Det faller lite på sin egna orimlighet - han var ju mycket mer hotad iom att han gjorde de uttalanden han gjorde när han levde i Tyskland med permanent uppehållstillstånd.

Jag vet inte vad som rörde sig i GMs hjärna men om vi utgår från att han faktiskt hade en uppfattning om vad som skulle hända - dvs ett logiskt tänkande så får man ju anta att han tänkte följande (om han nu "hatade" Islam):

1. Om jag begår ett fruktansvärt dåd mot muslimer - vad skulle hända?

2. Om jag begår ett fruktansvärt dåd mot mestadels vanliga kristna tyskar - vad skulle hända?

Jag tror att han kom fram till att ett dåd mot muslimer bara skulle förvärra situationen han försökte förhindra - dvs en islamisering av väst. Många skulle tycka det var "synd" om muslimerna och ta deras sida.

Om han istället genomförde ett dåd mot kristna tyskar så kommer hatet och motsättningarna öka mellan grupperna och/eller bara straffa de han anser vara skyldiga till en ökad islamisering.

Vad är det du inte tror på? Det står ju i koranen. Eller menar du att du inte tror så i det här fallet?
Citera
2024-12-21, 11:02
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allan78
Väldigt mycket mediefokus på han skulle vara kritisk mot islam. Därför är slutsatsen snabbt att det inte stämmer eller åtminstone är en extrem vinkling av sanningen.

Hur som helst är det en främling som inte skulle vara i Tyskland och som försökte döda massa oskyldiga tyskar, vad han har för religion eller vanföreställningar är egentligen ointressant.
Senast redigerad av Raktinyllet 2024-12-21 kl. 11:06.
Citera
2024-12-21, 11:02
Medlem
Citat:
Vad är det du inte tror på? Det står ju i koranen. Eller menar du att du inte tror så i det här fallet?

Jag tror inte på det i det här fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in