2026-04-21, 16:58
Medlem
Mordet chockar Sverige skriver AB. 😁

https://www.aftonbladet.se/podcasts/episode/399416
Citera
2026-04-21, 17:09
Medlem
Låt oss ta en titt på var de inblandade är skrivna.

BO: Norrköping/Hageby

Misstänkta i målet:
- Västervik
- Västervik
- Örebro
- Norrköping/Gamla staden, fd Finspång
- Västervik/Överum
- Okänd plats

Personer av intresse (några av de nämnda i FUP):
- Norrköping/Silverdansen
- Norrköping/Nordantill
- Norrköping/Hallberga
- Norrköping/Haga
- Norrköping/Gamla staden
- Norrköping/Kneippen
- Linköping, fd Norrköping/Mariannelund
- Norrköping/Klockaretorpet
- Västervik/Gamleby
- Västervik
- Norrköping/Kneippen
- Norrköping/Gamla staden

Nu är ju inte jag bosatt i Peking men det ser svårt ut att påstå att det handlar om en konflikt mellan två ”kvartersgäng”. Vad det i själva verket handlar om är också svårt att säga.

Jag skrev tidigare om sekretess J att hans advokat varit målsägandebiträde för en viss ”AK” mot vilken det fanns mordplaner som hanterades i en dom nyligen. Domen inkluderade skjutningen i Ektorp. Gör vi en likadan lista för det målet ser den ut så här:

- Norrköping/Smedby
- Norrköping/Nordantill
- Okänd adress fd Finspång
- Norrköping/Åby
- Norrköping/Sandbyhov
- Finspång
- 2 st Okänd plats

Den beskjutne AK var dessutom föremål för mordplaner i januari 2024. De inblandade:
- Norrköping/Hageby
- Kalmar
- Kalmar
- Kalmar
- Borgholm

Han sköts senare i armen i mars 2024 i Mirumgallerian i Hageby. Har inga handlingar från den händelsen men kan citera ett inlägg i tråden för skjutningen.

Det är ett gängkrig, man kan nästan påstå att de 3 olika klickar. Nva/Hageby vs Marielund men tror på att yngre klocketbarn med beefar emot båda eller att de ogillar dem. Men Aa de mkt internt.”
Senast redigerad av Refraktor 2026-04-21 kl. 17:15.
Citera
2026-04-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Bra sett. Det är onekligen en hel del som talar för att det är samma person. Samtidigt finns ett och annat som skapar osäkerhet. Jag får intrycket att den person, vars namn troligen slutar på ”hi”, som du nämner är en annan person än sekretess J, vars pappa var kontakt i Pixeln, och som är hörd som skäligen misstänkt.

Det beslag det hänvisas till i fotnoten klarar i alla fall inte jag att identifiera med de uppgifter som finns i FUP.

Samtidigt finns det vissa uppgifter som ganska starkt talar mot hypotesen att MSH och sekretess J är en och samma. En sak är det som står i förhöret med AN p s 2609-2610: på 2609 nämns MSH med sitt namn omaskat. Jag tycker diskussionen om honom tar slut i och med första raden på s 2610. Därefter nämner förhörsledaren ännu ett namn. Detta namn är maskat och uppenbarligen handlar det om sekretess J som också haft Pixeln vid något tillfälle. Jag menar att man här talar om två olika personer som bägge haft pixeln. På ytterligare något ställe i FUP nämns att det funnits ett antal ägare av denna telefon, eller något liknande. Inga av dessa personer är förhörda i FUP, mer än sekretess J.

Så även om sekretess J och MSH är födda samma år så lutar jag åt att det handlar om två olika personer.

Japp, jag håller med. Nu när jag läser det igen så är nog sekretess J och MSH olika personer (men ändå märkligt att inget förhör med MSH är med, men han kanske har flytt landet).

Angående tillhörighet så är min uppfattning att Peking vid tillfället var mycket Hageby/Navestad mot resten (där "resten" hade många från Marielund) och där Hageby /Navestad var allierade med Fox. Detta kryddat med lite zigenare och annat löst folk från klocket som verkar ha haft en egen konflikt.

Om jag inte minns helt fel från restaurangmordet så var de väl även sura när de fick reda på att Gaboro var med och att han kom undan.

Vet inte om den St*fan S*limovic som polisen verkar tro är någon huvudman kan ge några fler ledtrådar. Han verkar utvandrad.

Citat:
Ursprungligen postat av Zvazi
Gaboro kom hem från Malta samma dag som han blev mördad. Han skulle förmodligen ha levt i dag om han aldrig hade återvänt till Sverige.

Mordvideon var kallblodigt verkligen. Är vi säkra på att GM aldrig har dödat någon tidigare?

Han verkar onekligen känslokall. Men verkar helt ostraffad sen tidigare och verkar som det eskalerade snabbt för honom.

Från ingenting till skott mot bostad > grovt rån > mord på någon månad.
Citera
2026-04-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetEk-UK
Japp, jag håller med. Nu när jag läser det igen så är nog sekretess J och MSH olika personer (men ändå märkligt att inget förhör med MSH är med, men han kanske har flytt landet).

Angående tillhörighet så är min uppfattning att Peking vid tillfället var mycket Hageby/Navestad mot resten (där "resten" hade många från Marielund) och där Hageby /Navestad var allierade med Fox. Detta kryddat med lite zigenare och annat löst folk från klocket som verkar ha haft en egen konflikt.

Om jag inte minns helt fel från restaurangmordet så var de väl även sura när de fick reda på att Gaboro var med och att han kom undan.

Vet inte om den St*fan S*limovic som polisen verkar tro är någon huvudman kan ge några fler ledtrådar. Han verkar utvandrad.

Han verkar onekligen känslokall. Men verkar helt ostraffad sen tidigare och verkar som det eskalerade snabbt för honom.

Från ingenting till skott mot bostad > grovt rån > mord på någon månad.

Tog en titt på det jag har om bägge grupperingarna och får ungefär samma bild. Deras anhängare är spridda över hela staden utan tydliga mönster.
Citera
2026-04-21, 19:09
Medlem
Kan ej hitta länk till FUP. Tacksam för hjälp med länk.
Citera
2026-04-22, 03:52
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copycat112
Kan ej hitta länk till FUP. Tacksam för hjälp med länk.

Finns samlade länkar i första inlägget - trådstarten.

Här är direktlänken till en nerladdningsbar FUP: https://fup.link/tr/norrkopings/b-5124-24
Citera
2026-04-22, 07:27
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Finns samlade länkar i första inlägget - trådstarten.

Här är direktlänken till en nerladdningsbar FUP: https://fup.link/tr/norrkopings/b-5124-24

innan du postar kan du iaf säkerställa vad du länkar. Det där är stämningsansökan.

https://gofile.io/d/WtBhBK här får du en färsk länk.
Senast redigerad av zarrelito 2026-04-22 kl. 07:30.
Citera
2026-04-22, 08:23
Medlem
P3 Krim säger att Gaboro inte hade någon koppling till kriminalitet men var vän med kriminella.

Är jag förvirrad men är han inte dömd både för misshandel och narkotikabrott?

Är det statliga radions vanliga försök att skönmåla saker eller har jag fel?

https://podcasts.apple.com/se/podcast/p3-krim/id1548486753?i=1000762993871
Citera
2026-04-22, 09:50
Medlem
zarrelitos avatar
sid. 775 aktbilaga 168 - dem har missat att maska bilderna på tjejerna, så undrar ni hur dem ser ut så har ni där.
Citera
2026-04-22, 10:00
Medlem
En vidrig avrättning. Detta måste väl bli livstid för skytten? Det är rått och uträknat.
Citera
2026-04-22, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
sid. 775 aktbilaga 168 - dem har missat att maska bilderna på tjejerna, så undrar ni hur dem ser ut så har ni där.

Ser ut retarded grisar, trodde inget annat.
Citera
2026-04-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
En vidrig avrättning. Detta måste väl bli livstid för skytten? Det är rått och uträknat.

Och vad är livstid I Sverige? 20 år sen är du ute igen?

Lagen i Sverige är ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in