2024-12-17, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Åter igen ett exempel på hur våra gäster plundrar våra godtyckliga kommuner och stat.

Helt plötsligt måste allt låsas fast och förtroendet människor emellan har gått förlorad. Jävligt tragiskt att ett välfungerande samhälle baserat på frihet under ansvar nu måste anpassas efter någon som bara skulle vara besökare men nu infiltrerat alla nivåer.

Svensken plundras från alla håll.
Man vill bara ge upp. Eländet tar aldrig slut.
Citera
2024-12-17, 10:21
Avstängd
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Man vill bara ge upp. Eländet tar aldrig slut.

"Man blir så trött". Jag såg den pseudonymen på nätet.
Citera
2024-12-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
De korrupta bidragstagarna i denna kommunistblaska lever på de dödas pengar. Det är avskyvärt.

Fel! Det är inte tidningen utan en ideell förening i Malmö.
Citera
2024-12-17, 10:32
Medlem
Glöm inte att testamentera era pengar till något (whatever) så allmänna avsfonden inte delar ut det till kommunist-jävlar!
Citera
2024-12-17, 10:35
Medlem
Orm Ondes avatar
Vem är förvånad? Det finns en hel industri bestående av olika "föreningar" som lever på skattepengar och driver politiskt korrekta projekt, företrädda av olika professionellt kränkta människor. Jag ställer mig starkt tvivlande till att alla dessa projekt gör någon som helst nytta.

Att mycket av finansieringen kommer från Allmänna Arvsfonden är inte heller något okänt. Till alla de som upprörs över detta och själva dessutom saknar arvingar säger jag: skriv testamente och bestäm själv vart era pengar skall gå. Annars hamnar de hos sådana här skojare.
Citera
2024-12-17, 10:37
Medlem
Detta va ju dom som gick runt på paludans kora bränningar och försökte lugna muslimerna 😂
Citera
2024-12-17, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Artikeln är låst så jag kan inte läsa.

Framgår det om det är uttalat att 50% av de skänkta pengarna går till honom när han tigger dem, och vilka tigger han av? Vilket arbete utför han för att dra in pengarna ?

Och på vilket sätt var han hotfull mot journalisten?

De som anges är Allmänna arvsfonden, Kriminalvården, brottsförebyggande rådet, Center mot våldsbejakande extremism, Myndigheten för ungdoms- och civilsamhällesfrågor - samtliga skattefinansierade.

Det är direkt uttalat att 50% går till honom samt att det inte är något avvikande i sig, ”en provisionsmodell som liknar den man använder inom näringslivet”.

När journalisten påtalar att deras verksamhet är att betrakta som affärsmässig snarare än ideell och därmed omfattas av regler gällande beskattning och moms etc så tröttnar han dock och låter meddela att han vet var journalisten och dennes vänner bor och att Sydsvenskan redan nu bör lägga ned sin smutskastning.
Senast redigerad av Daninho 2024-12-17 kl. 10:51.
Citera
2024-12-17, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Det här är ett samhälle i fritt fall nu.
Infiltrerat på alla nivåer.
Ser inte folk att de här människorna inte har någon som helst moral?
Det bara forsar in bidrag och styrelsen blir miljonärer och ingen höjer på ögonbrynen.

Vi har knappt pengar till sjukvård och skola, samtidigt som vi lägger miljarder på integrationsprojekt, SFI och flyktingmottagande.
Parallellt med detta plundras välfärden och i detta fall arvsfonden, av samma människor vi släppt in. Fast de är nu "integrerade".

Vi är under attack.
Men inte med vapen utan med systematisk tömning av landets pengar och ett folkutbyte.
Fattar inte folk det??

Tyvärr är vi i en situation där det är ett självspelande piano.

Idioter rekryterar idioter.
Det är främst den skattefinansierade sektorn som anställer annars oanställningsbara folk, dvs samhällets styrande funktioner infiltreras nu av Do-gooders, hr-kärringar, avdankade/aktiva -politiker/oduglingar.

Och det är nu, när samhällets styrande funktioner besätts av dessa, som det blir riktigt farligt.
När samhället styrs mer och mer av objektivt onda/kriminella/naiva/korkade så blir det helt enkelt inte bra.

Anders Borg, som jämfört med dom flesta politiker framstår som ett geni, behövde ÄNDÅ 8-9 år på sig att fatta det som en ordinarie skogshuggare från Dalsland instinktivt förstår på 8-9 sekunder.

Det är handen vi spelar nu.
Citera
2024-12-17, 11:10
Medlem
Kan jag som svensk också starta en liknande förening? Det är ju som att vinna på lotto!
Citera
2024-12-17, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supermuppen1
Detta va ju dom som gick runt på paludans kora bränningar och försökte lugna muslimerna 😂
De var där och hetsade mest, ska du veta.
Citera
2024-12-17, 11:15
Medlem
george.sthlms avatar
Dags att lägga ner allmäna arvsfonden. Dom vräker pengar över bedragare. Noll koll.
Citera
2024-12-17, 11:18
Medlem
Jobbar man ideellt så får man inte lön, men exempelvis ideella föreningar kan mycket väl ha avlönade anställda.

Citat:
Ursprungligen postat av Korpen2000
Jobbar man ideellt så har man inte lön. Arvode eller vad det heter kan man få, men lön tror jag inte. Men är inte helt säker. Du har kanske rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in