2012-09-10, 09:13
Medlem
vivalarevolucions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Inte nödvändigtvis, jag har Windows, men kommer ändå inte in på chatten. Många befinner sig i exakt samma ställning. Trots att jag följer guiderna till punkt och pricka så vill det inte fungera. "Försök igen, det släpper till slut", säger de. Men det fungerar inte oavsett om jag försökt 1100 gånger i sträck. Jag har flera användare, vissa utan specialtecken i namnet, och dessa fungerar inte heller. Och ja, de har över 10 inlägg och har varit registrerade i mer än en vecka.
Hade också rejäla problem med att komma in på chatten. Trodde jag var efterbliven först, men faktum är att FAQ:en som berör ämnet är tämligen bristfällig. Den borde skrivas om i form av en utförlig punktlista som den dataovane kan följa steg för steg.
Sedan verkar olika klienter vara uppbyggda på lite olika sätt. mIRC är den mest använda, men fråga mig inte om den är bäst.
Citera
2012-12-03, 01:10
Medlem
saftad_burks avatar
Har ni kommit fram till någonting sedan senast?
Citera
2013-02-18, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Har ni kommit fram till någonting sedan senast?

blir det någon bra enkel fin chatt här snart igen? väntat år på den ska komma i gång.
chattis finns. men annars vet jag ingen annan. vore kul om den kom igång här., massa kul folk här.,
Citera
2013-02-18, 09:44
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagnus
blir det någon bra enkel fin chatt här snart igen? väntat år på den ska komma i gång.
chattis finns. men annars vet jag ingen annan. vore kul om den kom igång här., massa kul folk här.,

Det finns lösa planer på det i samband med andra omstruktureringar, ingen tidsram för det än dock.
Citera
2013-02-18, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga
Det finns lösa planer på det i samband med andra omstruktureringar, ingen tidsram för det än dock.

vore ju super. en chatt som aftonbladet hade. men som man får säga vad man vill i. Den på aftonbladet togs bort för folk blivigt kränkta.förstår mig inte på sådant. säger mer om personerna som blir kränkta tycjker jag.
Som en 13 åring ringt till linje och får höra om något om sig. fick höra hon var en slampa. blev så kränkt att hon anmälde linjen. vadå kränkt? måste alltså stämma om man ska bli kränkt?
Citera
2013-02-19, 10:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagnus

Finns ju en Flashback IRC, se här hur man ansluter: https://www.flashback.org/t2024858

Citat:
Ursprungligen postat av kookamunga

Så länge ni inte planerar att ersätta IRC med den du pratar om så visst, men har ni tänkt att lägga ner IRC delen så kommer jag (och nog fler) gå i taket.
Citera
2014-04-05, 22:21
Medlem
Smash3rs avatar
Kom igen Flashback.. er chatt var awesome! Orkar inte med att installera ICQ osv.

Webbchatt ftw!
Citera
2014-05-22, 11:55
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smash3r
Kom igen Flashback.. er chatt var awesome! Orkar inte med att installera ICQ osv.

Webbchatt ftw!

För er som inte orkar installera en klient så finns ju alltid http://www.mibbit.com/

Det är en webklient som kan ansluta även till flashbacks irc.
Jag testade den nyss och den är lika anonym som vilken annan klient som helst nu när flashbacks irc fungerar som den gör.
Citera
2014-05-27, 02:39
Medlem
st0ckiss avatar
Vad har hänt med chatten nu? Varit nere i flera timmar
Citera
2014-05-27, 11:31
Medlem
VenomXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad har hänt med chatten nu? Varit nere i flera timmar

Bumpar frågan, jag blev discad igår kväll och kunde sen inte connecta tillbaka, trodde det skulle vara ordnat idag men tydligen icke.

Är det nån som snubblat på nån viktig kabel nånstans eller vad händer?
Citera
2014-05-27, 11:38
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Verkar vara en sommartradition att servern går ner, även om det är några veckor tidigare än det brukar vara.
Citera
2014-05-27, 14:07
Medlem
ChristianXs avatar
Åtgärdat enligt den tekniska expertisen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in