2025-05-12, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinusCembra
Nu verkar han få 15 miljoner i fallskärm också.
Hur fan kan det vara möjligt ens???
Centerpartiet har väl en speciell kassa för PDF-filer
Citera
2025-05-12, 08:34
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Kan en fällande dom mot Hemming påverka beslutet om han ska få den "visstidspension" som han har krävt? Någon här som vet? Hittills har Arvodesnämnden inte gett något besked trots upprepade påstötningar från Hemming, som nu varit utan lön i drygt åtta månader...
Citera
2025-05-12, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta
Kan en fällande dom mot Hemming påverka beslutet om han ska få den "visstidspension" som han har krävt? Någon här som vet? Hittills har Arvodesnämnden inte gett något besked trots upprepade påstötningar från Hemming, som nu varit utan lön i drygt åtta månader...
Det beror nog på kontraktet. Har de glömt att infoga en klausul om att ersättningen inte utgår om han döms för brott (och ev gräns för straffets längd) så får han nog det

Det finns exempel på att dömda politiker fått ut sin ersättning: https://www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/juridik/aven-domda-politiker-har-ratt-till-pension/
Senast redigerad av Tokugawa 2025-05-12 kl. 10:16.
Citera
2025-05-13, 22:46
Medlem
Oerongodiss avatar
Hemming blir utan arvode vid fällande dom

Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Det beror nog på kontraktet. Har de glömt att infoga en klausul om att ersättningen inte utgår om han döms för brott (och ev gräns för straffets längd) så får han nog det

Det finns exempel på att dömda politiker fått ut sin ersättning: https://www.dagenssamhalle.se/styrning-och-beslut/juridik/aven-domda-politiker-har-ratt-till-pension/

Centerpartisten Gustav Hemming kan komma att tvingas betala tillbaka all avgångsersättning om han fälls i fallet om sexuellt ofredande mot barn, enl tidningen Mitt i.
Pengarna har inte betalats ut ännu, men den tidigare regionpolitikern har begärt att få ut sin ersättning på drygt 90.000 kr i månaden. Avtalsutskottet kan fatta ett beslut på fredag 2025-05-16.

https://omni.se/kallor-hemming-blir-utan-ersattning-vid-fallande-dom/a/Ppx18J
Senast redigerad av Oerongodis 2025-05-13 kl. 22:50.
Citera
2025-05-13, 22:51
Medlem
Det finns väl fler sätt att säkerställa att månatliga utbetalningar till pedofilen inte behöver ske. Mer ekonomiskt att begränsa utbetalningarna till efterlevandeskydd.
Citera
2025-05-14, 11:13
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MercedesDeAcosta

Verkar nu arbetas för att få bort hans ersättning om han döms. Skönt, hade verkligen varit totalt vedervärdigt om han kunnat få ut sådan riksdagspension när han dömts för ett sånt grovt brott.
Citera
2025-05-14, 13:02
Medlem
MercedesDeAcostas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Verkar nu arbetas för att få bort hans ersättning om han döms. Skönt, hade verkligen varit totalt vedervärdigt om han kunnat få ut sådan riksdagspension när han dömts för ett sånt grovt brott.

Ja, enligt tidningen mitti kommer ett beslut i frågan om några dagar. Men eftersom Hemming ännu inte är dömd får han ut ersättningen - men om han blir dömd får han betala tillbaka pengarna.

– Pensionen kommer att utbetalas då annat inte är möjligt i ett läge då personen inte är dömd. Däremot är samtliga partier eniga om att kräva tillbaka samtliga genomförda utbetalningar om personen i fråga döms för de brott han står åtalad för, säger källan till Mitt*i.

https://www.mitti.se/nyheter/gustav-hemming-blir-av-med-sin-avgangsersattning--om-han-falls-6.3.296957.d3f287a07e
Citera
2025-05-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
Äcklet lär väl blivit så jävla kåt av alla barnen under inspelningen av Saltkråkan att han var tvungen att få utlopp för det efteråt.
Sjuka jävla pedofilbög

Naturligtvis var han där för att spana på barn. Precis som när Federley arrangerade biskola för barn. Man ser på en äcklig råtta som Gustav Hemming att han är sexuellt perverterad. Ansikten ljuger aldrig. Det är något med ögonen hos de där liderliga bögpedofilerna. Det är däremellan folk ska sikta, om de får chansen.
Citera
2025-05-14, 17:01
Medlem
Hans ursäkt är nog bland de pinsammaste jag hört.
Citera
2025-05-14, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PinusCembra
Nu verkar han få 15 miljoner i fallskärm också.
Hur fan kan det vara möjligt ens???
Det är bara om man är centerpartist det lönar sig att vara pedofil.
Citera
2025-05-14, 20:00
Avslutad
- Jag spanade runt litegrann och uppfattade någon typ av kontakt där som förklarar varför, alltså jag uppfattade en ömsesidighet som kan vara sexuellt eggande i en anonym miljö.

Det här är en riktigt störd människa.

Han satt alltså i kollektivtrafiken och uppfattade någon typ av kontakt med en minderårig, som han tolkade som att han skulle plocka fram kuken och onanera.

Hur kan man se på en annan människa - oavsett ålder - att man ska börja runka i offentlig miljö?

Efter anmälan säger Gustav Slemming:
- Det betyder att jag har gjort en väldigt stor felbedömning av den här personens inställning.

Det betyder att han är en mycket sjuk människa.
Citera
2025-05-14, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
- Jag spanade runt litegrann och uppfattade någon typ av kontakt där som förklarar varför, alltså jag uppfattade en ömsesidighet som kan vara sexuellt eggande i en anonym miljö.

Det här är en riktigt störd människa.

Han satt alltså i kollektivtrafiken och uppfattade någon typ av kontakt med en minderårig, som han tolkade som att han skulle plocka fram kuken och onanera.

Hur kan man se på en annan människa - oavsett ålder - att man ska börja runka i offentlig miljö?

Efter anmälan säger Gustav Slemming:
- Det betyder att jag har gjort en väldigt stor felbedömning av den här personens inställning.

Det betyder att han är en mycket sjuk människa.

Jag reagerade på det där med.

Det var en helt vanlig dag för Gustav.

Jag skulle kolla hans cache on jag var snut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in