2024-12-05, 02:01
Medlem
Aha, det är såhär man skall göra i framtiden.

10 timmar på akuten utan att någon bryr sig. Dåligt behandlad. Ska man hämta ett vapen och skjuta ihjäl vårdpersonal?

Har anmält ett brott till polisen som blir nedlagt, då hämtar jag ett vapen för att skjuta ihjäl polismän på en polisstation?

Jag äter mat på en restaurang där maten serveras kall och servicepersonal uppför sig dåligt. Ska hämta ett vapen och skjuta ihjäl dem?

ICA höjer priserna och jag har inte råd att handla mat. Då hämtar jag ett vapen för att skjuta ihjäl ICA chefen och dess kollegor?

Nekad sjukpenning från försäkringskassan. Då skall jag hämta ett vapen och gå in på närmaste försäkringskassa och skjuta ihjäl dess personal?
Citera
2024-12-05, 04:25
Medlem
allt.o.ingets avatar
Tycker det är skumt då den här typen av företag växer sig så groteskt stora. Man får verkligen bilden av hur de suger åt sig av andras pengar och sedan ger väldigt lite tillbaka. Ungefär som ett spelbolag. Eller en bank för all del.
Citera
2024-12-05, 04:35
Medlem
Inkommers avatar
Jag tror ni är inne på fel spår.

Med mycket pengar och makt kommer kokain och unga brudar. Jag tror han har bjudit en ung tjej på kokain och legat med/våldtagit henne (säkert i grupp) och pojkvännen har blivit arg och mördat gubben.
Citera
2024-12-05, 04:54
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinflashback
Ganska långsökt, men inte helt uteslutet
Ett alternativ är förstås att det är en ung man som blivit sexuellt utnyttjad och hämnats själv.
Citera
2024-12-05, 05:05
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy

10 timmar på akuten utan att någon bryr sig. Dåligt behandlad. Ska man hämta ett vapen och skjuta ihjäl vårdpersonal?

Har anmält ett brott till polisen som blir nedlagt, då hämtar jag ett vapen för att skjuta ihjäl polismän på en polisstation?

Jag äter mat på en restaurang där maten serveras kall och servicepersonal uppför sig dåligt. Ska hämta ett vapen och skjuta ihjäl dem?

ICA höjer priserna och jag har inte råd att handla mat. Då hämtar jag ett vapen för att skjuta ihjäl ICA chefen och dess kollegor?

Nekad sjukpenning från försäkringskassan. Då skall jag hämta ett vapen och gå in på närmaste försäkringskassa och skjuta ihjäl dess personal?

Ja, fast inte anställda. Ägare/styrelsemedlemmar/VDs. Om du inte vill göra det själv kan ju även outsource:a jobbet till "barnskyttar" från kriminella nätverk. Kostar några hundratusen dock. Jäklar vad de blivit fart på immigrationspolitiken och rättsväsendet då.
Citera
2024-12-05, 07:06
Medlem
-Dizzy-s avatar
Här är bra att följa händelsen: https://www.nytimes.com/live/2024/12/04/nyregion/brian-thompson-uhc-ceo-shot

Verkar vara helt riktat, ung gärningsman, maskerad, ljuddämpare på pistolen (?!), flytt på elsparkcykel... dock gör han mycjket fel, pratar i telefon direkt innan när han går till brotssplatsen, verkar som han hyrde elsparkcykeln i närheten, fastnade på många CCTV.
Senast redigerad av -Dizzy- 2024-12-05 kl. 07:09.
Citera
2024-12-05, 07:37
Medlem
Herostratoss avatar
GM förmodligen en stolle då han hade skrivit något på hylsorna. Detta är ingen inhyrd talang som hade gjort allt för att undvika spårbarhet.

Orden som ristats in är ”deny”,”defend”, och ”depose”.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-14160185/assassin-chilling-words-bullets-Manhattan-CEO.html?ico=article_preview_xp_mobile
Senast redigerad av Herostratos 2024-12-05 kl. 07:44.
Citera
2024-12-05, 07:39
Medlem
Finns en del om mordet på X. Bla om att företaget sett till att sjukhus etc skulle använda deras betal system. Det funkade inte så det gick inte att betala löner eller ta betalt. När allt gått åt fanders så köpte United allt billigt. Är nyfiken på vad dom ligger bakom mordet eller om det någonsin kommer att komma ut.
Citera
2024-12-05, 08:02
Medlem
Behöver inte ha med hans yrke att göra, kan vara någonting privat också. Får kraftiga gay-vibbar från både Brian och GM, deras gångstil, utstrålning, m.m.

Hur kunde GM veta från vilken dörr han kom ut från, och hur kunde GM veta att han skulle gå ut överhuvudtaget. Och varför gick Brian ut från hotellet, så tidigt på morgonen och kallt ute, han var på hotellet för att förbereda konferensen, varför då gå ut, och frukost och allt finns ju på hotellet. Hade Brian stämt möte med GM utanför hotellet?
Citera
2024-12-05, 08:17
Medlem
BombaySaphires avatar
Body language expert Scott Rouse and Steve Wolf, a firearms expert, join "Banfield" to discuss the weapon used.

https://youtu.be/TypoeHQ0wgA?si=cQlf_1X5Aog2jloM
Citera
2024-12-05, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy

Försäkringsbolag i USA är ökända för att blåsa folk, hur rätt de än har. Så inte särskilt konstigt om någon tröttnar till slut.

Hur du i övrigt väljer att hantera dina vardagsproblem är upp till dig.
Citera
2024-12-05, 08:23
Medlem
BombaySaphires avatar
F.d. NYPD captain analyserar skjutningen och skytten:

https://youtu.be/WFLxWKXaO8o?si=xjcPrnABx2gMRlki
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem