Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Brian Thompson blev CEO för United Health Care 2021. Under hans tid som CEO steg antalet människor som blev nekade ersättning (för behandlingar/läkemedel, osv) från strax över 10% till strax över 22%. Vinsten ökade med 281 miljoner dollar.
Man bestämde också under hans tid som CEO att äldre som drabbades av stroke och demens inte skulle få ersättning.
Innan funderade jag på om det var en slump att det var just Brian Thompson som blev skjuten. Skytten uppehöll sig utanför hotellet ganska länge innan han skred till verket. Jag funderade på om offret hade kunnat vara vem som helst av pamparna som skulle till mötet, typ första stora pamp blir skjuten. Beroende på hur mycket skytten tog reda på innan så kan han mycket väl ha varit ute efter just Brian Thompson.
Är alla företags redovisningar offentlig handling i USA?
Sen funderar jag varför han (Luigi) försvann från familjen ett år innan dådet. Undrar vad tusan som hände med honom, gick han ner i djup depression pga ryggskadan och borrelia symptomen? Symptomen från borrelian hade han ju kunnat få toppvård för, hans föräldrar var rika.
(Ber om ursäkt om något av detta redan tagits upp i tråden, jag har inte hunnit läsa ikapp).
Måste rätta mig själv, siffrorna handlar om att United H.C nekade äldre som drabbades av stroke eller fall.
Vinsten ska vara 281
miljarder dollar.
För detta var de under utredning av US senate.
Brian Thompson och företaget var under ännu en utredning för ha brutit mot "the anti trust law" av the justice department.
https://youtu.be/bMfssjo92G8?si=0LjriNPjzutd7dau
Videon är bara ca 7 minuter lång
Jag har ingen koll alls på "the anti trust law" och vad allt det handlar om. Tydligen ska Brian Thompson och andra toppar inom företaget sålt alla sina andelar i företaget innan den här utredningen blev känd(?)
Edit: ska ha varit New York Times som skrivit om allt detta