2024-12-10, 14:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Han hade 8000 dollar på sig i cash igår när han greps. Förutom 5-6 falskleg, manifestet och pistolen.

Källa: CNN

Tja, han kunde ha kommit en bit på sin flykt...om det var det han ville. Men det verkar inte så i.o.m han närmast blev kvar i "grannskapet" Pennsylvania.

Kunde t.o.m ha köpt en egen bli, och börja köra mot västkusten. Varför blev han kvar ???
Senast redigerad av Snapcount 2024-12-10 kl. 15:08.
Citera
2024-12-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Därför att det är så otroligt högt satt krav på att fånga in snubben, och härom dagen hade de ingen aning om var han var.

Det om något talar väl för att inte en annan delstat försöka plantera bevis på en kille och sedermera riskera utredningen. Om han åtalas och sedan frikänns om ett år eller två har man gravt försvårat möjligheten att ta in den riktiga mördaren. Och den riktiga mördaren har ju inte precis lämnat spårlöst, det var alltid en fråga om hur länge det skulle ta att fånga honom, snarare om huruvida det skulle gå alls.
Citera
2024-12-10, 14:31
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sublingual
Precis, det är en jävla fest i alla kommentarsfält på YouTube, Twitter, Instagram och TikTok. Alla firar att den giriga grisen är död.

United health nekar 30%+ av alla ansökningar. Fatta hur många tusen människor som dött eller blivit allvarligt skadade på grund av honom?

Rest in piss Brian.

Ansvarsutkrävande när inget annat funkat.
Citera
2024-12-10, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvabytesyahoose
Använd Google maps

Varför då? Det är ju inte avståndet som är det viktiga. Först ville han undvika att åka fast – hade han velat bli gripen kunde han ha stannat kvar på platsen med pistolen i hand. Istället flyr han därifrån på cykel, i taxi och med buss. Men ändå saknar han omdöme nog att inse hur dumt det är att kliva in på McDonald’s iförd ansiktsmask och ryggsäck, när hela USA letar efter en man med just de kännetecknen. Som om det inte räckte har han dessutom falskt ID och ett vapen i ryggsäcken. Han är förvirrad, helt klart.
Citera
2024-12-10, 14:42
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Att bli gripen på en McDonald’s-restaurang, fem mil från New York, iförd ansiktsmask och med ett vapen i väskan, tyder på att han antingen varit förvirrad hela tiden eller blivit det efter att ha printat vapnet – kanske till och med först efter mordet. Förvirrad är han dock, utan tvekan.
Mycket möjligt. Men det jag reagerade på var att du tyckte att han var förvirrad för att han printat ut ett vapen istället för att köpa det i butik. Min mening är att just den delen pekar på det motsatta, att det är ett smart och medvetet tillvägagångssätt. Ett köp i butik medför många fler risker än att printa ut ett vapen hemma.
Citera
2024-12-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Mycket möjligt. Men det jag reagerade på var att du tyckte att han var förvirrad för att han printat ut ett vapen istället för att köpa det i butik. Min mening är att just den delen pekar på det motsatta, att det är ett smart och medvetet tillvägagångssätt. Ett köp i butik medför många fler risker än att printa ut ett vapen hemma.

Det du reagerade på var ju inte vad jag faktiskt sa, utan snarare en feltolkning. Du drog helt enkelt förhastade slutsatser – vilket, om vi ska vara ärliga, verkar vara mer regel än undantag här på Flashback.
Citera
2024-12-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Varför då? Det är ju inte avståndet som är det viktiga. Först ville han undvika att åka fast – hade han velat bli gripen kunde han ha stannat kvar på platsen med pistolen i hand. Istället flyr han därifrån på cykel, i taxi och med buss. Men ändå saknar han omdöme nog att inse hur dumt det är att kliva in på McDonald’s iförd ansiktsmask och ryggsäck, när hela USA letar efter en man med just de kännetecknen. Som om det inte räckte har han dessutom falskt ID och ett vapen i ryggsäcken. Han är förvirrad, helt klart.

Håller med. Bara delar av mordet är välplanerat. Redan i planeringsstadiet måste det ha varit uppenbart att det skulle röna enorm uppmärksamhet, och att ingen del av flykten bör innehålla kontakt med den "normala" världen som en McDonaldsrestaurang ändå är.
Citera
2024-12-10, 15:08
Medlem
Tjollepelles avatar
Citat:
Här är sannolikt vapnet som användes och som du ser måste det laddas inför varje skott. Experterna som säger att han är en assasin är således fel ute. Detta är en average Joe men med minst medelintelligens.

https://m.youtube.com/watch?v=n8XHxUlg0F8&pp=ygUMYnQgc3RhdGlvbiA2

Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Jag står fast vid att det omöjligen kan vara ett B&T Station Six utifrån vad jag ser med mina egna ögon. Vid första skottet som avlossas i serien ser man klart och tydligt att gaser kommer ut genom ejection-porten, vilket är helt omöjligt på ett B&T Station Six, för att inte tala om att mantelrörelsen inte alls ser ut som B&T'ns.

Citat:
Håller inte med. Syns ganska tydligt att han lutar vapnet för att få ur hylsan innan nästa skott. Att hans hand rör sig på ett visst sätt innebär inte att vapnet laddas med en mantelrörelse. Poängen var att vapnet behöver laddas inför varje skott.
Cykla lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjollepelle
Vi får väl se vem som får rätt till slut om man någonsin hittar vapnet.

Nä men sedär, det var trots allt inte ett B&T Station Six? Big surprise.
Citera
2024-12-10, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Nej, det blir inte alls någon "historisk rättegång", Luigi Mangione är en simpel mördare, en galning, ett psykfall som kommer att få smaka på giftsprutan.
New york har inte ens dödsstraff
Citera
2024-12-10, 15:25
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01BinaryMachine01
Ingen kommer att komma ihåg ett psykfall till mördare.
Nä, för ingen vet ju vem Breivik är
Citera
2024-12-10, 15:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Många tror att det är flera inblandade i något större.
Ingen vill nog ha med ett psykfall i en större grupp.
Risken är stor att det går på tok och personen avslöjar allt.
Citera
2024-12-10, 15:38
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det är ju detta jag mfl sagt hela tiden. De har gripit fel kille och planterat på honom bevis!

Ögonbryn växer inte sådär mycket på ett par få dagar! Dessutom är näsan väldigt annorlunda. Polisens första bilder visar en spikrak, smal näsa. Inte särskilt lik Luigis!
De där övervakningskamerna är inte så tydliga. Klart det är han. Löjliga konspirationer ni håller på med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in