2024-12-15, 01:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av globalistforumet
ta inte på offerkoftan.

han var inte bara en chef för ett aktiebolag i en demokrati.

han var också en människa som du och jag.
med drömmar och känslor.
han var en son till sin mor och till sin far och han var också själv en fader kanske vad vet jag, han var också ett barnbarn till sin mormor och morfar och farfar och farmor.
troligtvis var han också en kusin till sina kusiner och systerson och eller brorson till sina föräldrars syskon.

Samma går att säga kring alla som nekades rätten till den hjälp som de behövde för att kunna överleva svåra sjukdomar.

Han var en människa som vi alla andra men samtidigt så gjorde han inget för att motverka den extrema inhumanitet som det faktiskt rörde sig om.

Hans enda uppgift var att göra aktieägarna glada och rikare spelar ingen roll om flera tusen mödrar, barn, kusiner och syskon dör eller tvingas gå i personlig konkurs på kuppen
Citera
2024-12-15, 08:06
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Får göra ett ot-undantag och kort nämna den enda opinionsundersökningen hittills: 18% positiva, 61% negativa till Luigi. De under 45 har en mer positiv syn.

Brian Thompson har enligt samma undersökning 19% positiva, 35% negativa.

https://www.miamiherald.com/news/nation-world/national/article297069729.html
Tack, GreffueAnthonius, för belysande hårdkokta survey-siffror. Som vi skrev i vårt inlägg i tråden så är det nog mest i hippt progressiva städer, som Portland och Seattle, som stödet för MGM Luigi är som störst.
Citera
2024-12-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halleluwah
Om Brian Thompson nu begick en så fruktansvärd moralisk synd genom att basa över en dödsmaskin som UHC, betyder inte det att alla andra inom koncernen är medskyldiga? Att jobba där är ju att ta ställning för fortsatt förtryck och mord på oskyldiga, eller hur? Så i förlängningen borde väl alla anställda förtjäna samma dom – döden? Eller åtminstone en skoningslös hatstorm. Ska vi inte börja spotta på varenda chef, säljare och städare också?

Det låter som om UHC vore en illegal terrororganisation och Brian Thompson någon slags Hitler eller Bin Laden. Seriöst? Han var chef för ett aktiebolag i en demokrati. Skärp er, era jävla puckon!
Varför är du så emotionell?
Senast redigerad av starzkis 2024-12-15 kl. 10:38.
Citera
2024-12-15, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Varför är du så emotionell?

Vad får dig att dra den slutsatsen? Är det för att jag svor? Eller för att jag använde ordet ”puckon”? Hur som helst har du fel och missar helt själva sakfrågan.
Citera
2024-12-15, 16:25
Medlem
Citat:
Vad får dig att dra den slutsatsen? Är det för att jag svor? Eller för att jag använde ordet ”puckon”? Hur som helst har du fel och missar helt själva sakfrågan.
Du pratar om att alla inom samma bransch förtjänar att dö, och drar in allmänna chefer, städare och säljare i diskussionen, vad fan har det med saken att göra?
Citera
2024-12-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Du pratar om att alla inom samma bransch förtjänar att dö, och drar in allmänna chefer, städare och säljare i diskussionen, vad fan har det med saken att göra?

Visst är det sjukt? Ingen ska behöva dö bara för att de jobbar på ett visst företag.

Hajar'u?
Citera
2024-12-16, 14:10
Medlem
Har det kommit fram något nytt i fallet om någon vet?
Citera
2024-12-16, 14:18
Medlem
5549s avatar
Citat:
Visst är det sjukt? Ingen ska behöva dö bara för att de jobbar på ett visst företag.

Hajar'u?
Historien är fylld av människor som sätter ner foten mot maktens elit. Om det så är via mord, hot, skampåle etc. Dessa händelser har du mycket att tacka för, när du tar dina friheter du har för givet.
Att vara en till stor del fri människa är ingen naturlag.
Citera
2024-12-16, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Historien är fylld av människor som sätter ner foten mot maktens elit. Om det så är via mord, hot, skampåle etc. Dessa händelser har du mycket att tacka för, när du tar dina friheter du har för givet.
Att vara en till stor del fri människa är ingen naturlag.

Jag tycker du drar på lite väl mycket nu. Fylld av? Nja. Det handlar om en försvinnande liten minoritet. De flesta som skjuter någon i ryggen på öppen gata blir ihågkomna som mördare, inte hjältar. Att kalla honom en hjälte idag är helt verklighetsfrånvänt, och att tro att han kommer beskrivas som en frihetskämpe i framtidens historieböcker är rent av galet.
Citera
2024-12-16, 16:01
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Du verkar vara för efterbliven för att förstå skillnaden mellan att bli anklagad och att något faktiskt är verklighet.
Oj, blev du kränkt för att du blev påkommen med dina lögner?
Citera
2024-12-16, 16:12
Medlem
5549s avatar
Citat:
Jag tycker du drar på lite väl mycket nu. Fylld av? Nja. Det handlar om en försvinnande liten minoritet. De flesta som skjuter någon i ryggen på öppen gata blir ihågkomna som mördare, inte hjältar. Att kalla honom en hjälte idag är helt verklighetsfrånvänt, och att tro att han kommer beskrivas som en frihetskämpe i framtidens historieböcker är rent av galet.
Hjälte är ditt ord, inte mitt. Jag svarade dig endast på det sarkastiska inlägg du skrev. Jag gör dig påmind om att människans moderna historia är någonstans runt 300.000 år gammal, och att de flesta som protesterat mot den rådande makten hos en privilegierad elit inte minns som någonting överhuvudtaget.

Det här sjuka dådet sker inte isolerat från ett sjukt samhälle. En hjälte vore någon som kunde råda bukt på girigheten och kortsiktigheten som styr nästan allas livstillvaro.
Citera
2024-12-16, 17:29
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ja han är inte bättre än terrorister som mördar oskyldiga.
Det här var en avrättning av en oskyldig person ute på morgonpromenad.
Skjuten i ryggen.
Mördaren är ingen hjälte, han är ett psykfall som snart är bortglömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in