2026-01-29, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Det är du som har missat att majoriteten pissar på den löjliga svenska sexköpslagen. Sexköp är inte ett brott.
Den åsikten får du nog backa upp lite. Här på Facebook känns det som att det finns många som tycker som du påstår att en majoritet gör. Men Facebook är knappast en bra måttstock för vad de flesta medborgare (vad amerikaner, saudiaraber, tyskar och kongoleser tycker är ju inte jätteintressant) anser om sexköpslagen. Min känsla (som givetvis även den är svår att backa upp) är att på arbetsplatser och i andra sociala sammanhang som jag rör mig, där är majoritetsåsikten att sexköpare är äckliga och att om något skulle göras med den nuvarande sexköpslagen så är det isf att förbjuda även säljandet.

Vad gäller vad som är ett brott och inte sedan så är jag av åsikten att det är ett brott ifall det finns en svensk lag som förbjuder något och man bryter mot detta förbud. Om lagstiftarna förbjuder oss att skita så är det ett brott att lägga en kabel. Så att hojta "det är inte ett brott" är totalt meningslöst ifall man anser att en lag är galen.
Citera
2026-01-29, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Sjukt att han redan fått ett nytt jobb som om ingenting har hänt. Jag skulle då inte våga skicka min 10-12 åriga dotter på danskurs hos honom.

https://extra.orebro.se/kulturpaletten/kulturaktiviteter/nerikesdansinstitutdianaochdermotclemenger.5.13532 cd71817fd03a2d768.html
Nytt jobb? Det handlar om ett företag som han och hans exfru har ägt väldigt många år. Det som stod på den länk som f ö verkar borta nu då gissningsvis Örebro kommun inte vill promota företaget lär sedan också säkert varit gammalt som gatan.
Citera
2026-01-29, 12:06
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
Om de hittar honom, ja. Men endast med information från svenska myndigheter.
Men han har ju levt öppet. Hur kan inte de hitta om journalister hittar?
Citera
2026-01-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Men han har ju levt öppet. Hur kan inte de hitta om journalister hittar?

För att de inte har letat, och journalister har förmodligen fått tips om var han befinner sig.
Citera
2026-01-29, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Den åsikten får du nog backa upp lite. Här på Facebook känns det som att det finns många som tycker som du påstår att en majoritet gör. Men Facebook är knappast en bra måttstock för vad de flesta medborgare (vad amerikaner, saudiaraber, tyskar och kongoleser tycker är ju inte jätteintressant) anser om sexköpslagen. Min känsla (som givetvis även den är svår att backa upp) är att på arbetsplatser och i andra sociala sammanhang som jag rör mig, där är majoritetsåsikten att sexköpare är äckliga och att om något skulle göras med den nuvarande sexköpslagen så är det isf att förbjuda även säljandet.

Vad gäller vad som är ett brott och inte sedan så är jag av åsikten att det är ett brott ifall det finns en svensk lag som förbjuder något och man bryter mot detta förbud. Om lagstiftarna förbjuder oss att skita så är det ett brott att lägga en kabel. Så att hojta "det är inte ett brott" är totalt meningslöst ifall man anser att en lag är galen.
På arbetsplatser och i andra sociala sammanhang älskar man invandring och hatar SD. Ser du inga likheter? Att det är äckligt, tycker nog många, men att det är tramsigt att göra kriminellt är att jämföra med invandringsfrågan
Citera
2026-01-29, 15:06
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmanmannen
För att de inte har letat, och journalister har förmodligen fått tips om var han befinner sig.
Britterna säger ju att dom letat
Citera
2026-01-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duke-Of-Wellington
Britterna säger ju att dom letat

Fast bara när de fick specifik information om var han möjligen kunde befinna sig. De letade inte hela tiden, eftersom de var begränsade. Därav kunde han arbeta helt öppet.

Media här i Sverige målade upp en bild av en jagad man som inte kunde visa sig offentligt, eftersom alla poliser letade efter honom då han var internationellt efterlyst. Det kunde inte vara längre från sanningen. Han arbetade i en chefsposition på Cardiffs mest besökta gata.

Ännu roligare, tycker jag, är att bilden som Aftonbladet publicerade från restaurangen är en stillbild tagen ur en film. Ingen verkade reagera på vilka gäster han välkomnade. Det var Sydafrikas rugbylandslag. 🤣🤣🤣
Citera
2026-01-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
På arbetsplatser och i andra sociala sammanhang älskar man invandring och hatar SD. Ser du inga likheter? Att det är äckligt, tycker nog många, men att det är tramsigt att göra kriminellt är att jämföra med invandringsfrågan
Knappast på alla arbetsplatser. Finns nog fikarum där 80% röstar just på SD. Men det är att gå off topic rejält att diskutera det.

Det har gjorts undersökningar om vad svenskar tycker om den rådande sexköpslagen. Och det har varit en stor majoritet som varit positiv till att det ska vara olagligt att köpa sex. Har du problem med dessa undersökningar får du väl göra en egen liknande undersökning.
Citera
2026-01-29, 18:38
Medlem
Citat:
. Min känsla (som givetvis även den är svår att backa upp) är att på arbetsplatser och i andra sociala sammanhang som jag rör mig, där är majoritetsåsikten att sexköpare är äckliga och att om något skulle göras med den nuvarande sexköpslagen så är det isf att förbjuda även säljandet.

Självklart är det den officiella åsikten på din arbetsplats.
Vi har inte yttrandefrihet i Sverige.
Säga att sexköplagen är fel, stödja SD eller trump är förbjudet på de flesta arbetsplatser och renderar i avskedd.
Citera
2026-01-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Självklart är det den officiella åsikten på din arbetsplats.
Vi har inte yttrandefrihet i Sverige.
Säga att sexköplagen är fel, stödja SD eller trump är förbjudet på de flesta arbetsplatser och renderar i avskedd.
Tyvärr sant, så sorligt vårt land blivit.
Citera
2026-01-29, 21:49
Medlem
Citat:
Knappast på alla arbetsplatser. Finns nog fikarum där 80% röstar just på SD. Men det är att gå off topic rejält att diskutera det.

Det har gjorts undersökningar om vad svenskar tycker om den rådande sexköpslagen. Och det har varit en stor majoritet som varit positiv till att det ska vara olagligt att köpa sex. Har du problem med dessa undersökningar får du väl göra en egen liknande undersökning.
Det du måste förstå med undersökningar är att folk med avvikande åsikter många gånger inte vill svara alls eller så svarar man det man tror förväntas svara av en.
Se på SVT undersökningar.
En sa att 90% av Sveriges befolkning skulle rösta på Kamala Harris.
En annan att 55% av invandrarna i Järva skulle försvara Sverige militärt.
Låter dessa svaren troliga?
Citera
2026-01-30, 00:44
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Huruvida blatte A var dummare än blatte B är sedan en smaksak.
Äh, du missar ju poängen. Dermott Clemenger är inte svartskalle som Paolo Roberto. Den ene av dom blir förlåten av Svenska Folket och media för att han är en av oss. Den andre är "en såndär" som saknar rättigheter ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in