2024-12-05, 18:09
Medlem
UppmarksamhetsHoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Jag gillar gamle Mads!

Får se om hans åsikter får någon effekt.

Undrar hur många inom branschen som är less på allt PK? Jag gissar på att många, speciellt äldre som upplevt bättre tider, är det. Dock svårt att bita handen som föder dig.

Jag gillar också Mads. Minns att jag tänkte att den där killen kommer bli stjärna redan i mordkommisionen.
Jag gillar även danska kvinnor.
Citera
2024-12-07, 13:48
Avstängd
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Har han rätt?

och

https://www.svd.se/a/93XEAM/mads-mikkelsen-sverige-ar-denduktiga-storebrodern

Såklart han har. Det går inte att se svenska filmer längre, men detta är också något som jag hoppas att vår nuvarande regering ska ändra på. De kan inte göra allt på en gång! I och med Trumps tillträde kommer nog även WOKE-döden att sprida sig över världen.

Som sagt: det går inte att se modern svensk film. Poängen med dem är aldrig att de ska vara underhållande, njutvärda, eller god konst. Poängen är alltid att vi ska uppfostras: det ska vara gulliga bögpar, om någon är emot dem så är det en surgubbe, men på slutet blir surgubben alltid snäll och inser att detta med bögeri är ju något jättefint egentligen... Det ska alltid finnas blattar och negrer i höga roller i samhället som de sällan eller aldrig har i verkligheten, och de är alltid De Goda i historien.

Blandpar är också jättehett, och av någon anledning är det då alltid kvinnan som ska vara vit och mannen som ska vara mörkhyad/svarthårig. Det ska alltid vara 50/50 kvinnor och män - eller rentav en övervikt av kvinnor - i sådana yrken där det i verkligheten finns få kvinnor, t.ex. brandmän, sjökaptener, höga polisbefäl och militära befäl, statsministrar och presidenter.

Man tröttnar.

Man tröttnar.
Citera
2024-12-07, 16:30
Medlem
psaks avatar
Han har redan långt tidigare kritiserat svensk film och sagt att det var först i och med Lukas Moodysson vi fick en nytändning. Antagligen pratade han då om filmkvalitet överlag och inte bara kvoteringstvång, ämnesval mm.

Danskarnas syn på det svenska klimatet (även om de förmodligen inte ligger hästlängder efter själva ärligt talat) skildras roande bl a i Speak no evil och senaste Riket-säsongen.
Citera
2024-12-09, 09:38
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hellfix
Med tanke på alla skitfilmer han deltagit i så är han en B skådis och kommer nog aldrig till A
Vet du vad B-skådis är för något?
Citera
2024-12-14, 14:26
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Jag håller med Mads Mikkelsen, det gör nog de flesta av oss med handen på hjärtat.

Han sammanfattar sina åsikter ganska väl här:

80-talet, årtiondet där Solstollarna var underhållning och Magdalena Bergström simmade runt topless. Filmerna vågade vara roliga och även utmanande.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kategori:Svenska_1980-talsfilmer

Roy Andersson är väl den ende ledande regissören vi har av internationell kaliber, sedan har vi ju del rätt bra skådisar men de skriver ju inte manus.

Fast även killarna bakom Solstolarna var tvugna att sälja in programmet som någon sorts kritik mot elaka direktörer, annars hade de ej fått igenom programidén.
Och det var på 80-talet...
Citera
2024-12-14, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Såklart han har. Det går inte att se svenska filmer längre, men detta är också något som jag hoppas att vår nuvarande regering ska ändra på. De kan inte göra allt på en gång! I och med Trumps tillträde kommer nog även WOKE-döden att sprida sig över världen.

Som sagt: det går inte att se modern svensk film. Poängen med dem är aldrig att de ska vara underhållande, njutvärda, eller god konst. Poängen är alltid att vi ska uppfostras: det ska vara gulliga bögpar, om någon är emot dem så är det en surgubbe, men på slutet blir surgubben alltid snäll och inser att detta med bögeri är ju något jättefint egentligen... Det ska alltid finnas blattar och negrer i höga roller i samhället som de sällan eller aldrig har i verkligheten, och de är alltid De Goda i historien.

Blandpar är också jättehett, och av någon anledning är det då alltid kvinnan som ska vara vit och mannen som ska vara mörkhyad/svarthårig. Det ska alltid vara 50/50 kvinnor och män - eller rentav en övervikt av kvinnor - i sådana yrken där det i verkligheten finns få kvinnor, t.ex. brandmän, sjökaptener, höga polisbefäl och militära befäl, statsministrar och presidenter.

Man tröttnar.

Och det går framför allt inte att se svenska serier. Det är helt obegripligt, vars får dom alla c-skådespelare ifrån? Vem castar dom urusla hjonen? Vem kastar in alla dessa fjuniga, osäkra vuxenbäbisarna i roller som POLISER?!? Dom skulle fan inte kunna stoppa en skolbuss i verkliga livet. Än mindre tilltala en yrkeskriminell.

Nä, det finns ingen TROVÄRDIGHET kvar i svenska filmer och serier längre. Det finns inga TROVRDIGA skådespelare. Precis varenda en framstår som försigkomna dagisfröknar som läser fram sina repliker, utan koppling till hur folk pratar i verkligheten.

Lägg bara ner skiten, så kanske vi kan spara lite skattepengar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in