2024-12-02, 13:36
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har du missat att det finns en pm-funktion? Du kan skicka pm till alla du rapporterar så blir det extra personligt och du riskerar ingen varning. Jag är dock osäker om det kan rendera en varning att skicka okynnes-pm att man rapporterat någon trots att man inte gjort det, men det kan säkert också vara kul.

Nä, det bryter inte mot någon regel att skicka sådana PM, detta oavsett om man verkligen rapporterat eller ej.

(Med det inte sagt att jag tycker det verkar vettigt att skicka sådana PM ändå.)
Citera
2024-12-02, 13:43
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Har du missat att det finns en pm-funktion? Du kan skicka pm till alla du rapporterar så blir det extra personligt och du riskerar ingen varning. Jag är dock osäker om det kan rendera en varning att skicka okynnes-pm att man rapporterat någon trots att man inte gjort det, men det kan säkert också vara kul.

Vårt regelverk gäller ju också via PM så det är inte fritt fram att bära sig åt hursomhelst via PM. Att skicka ett PM och säga "jag tycker för fan att du gick off topic i den där tråden och jag vill du ska veta att jag rapporterat dig din djävel" ligger inom ramen för hur man kan uttrycka sig. Men skulle man börja skicka mängder med PM och gå över i invektiv så kan det räknas som regelbrott (1,08).
Citera
2024-12-02, 14:16
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Är detta tillåtna kommentarer, eller riskerar man en varning från en moderator?

Exempel 1: Rapporterad!
Exempel2: Jag har rapporterat dig nu.
Exempel3: jag har nu rapporterat dig då jag anser att du bryter mot xx pga din tråd.

Exempel4: ”svar på ts” tillägger att du är rapporterad också.

Obervera att i exempel 4 så väljer man alltså att vara ontopic.

Så bryter några av dessa mot reglerna?
Är de alla trams och ot?
Tack för mig!

Finns även en liten risk att någon anser dig kommentera en moderatorsåtgärd (0.06)
En som 'komma skall' pga din rapport, och att du nu lägger dig i den processen.

Låter det sjukt, så håller jag med.
Men inlägg som kommenterat 'ickebefintliga åtgärder' har ansetts vara kommentar av moderatorsåtgärd, så varför inte en 'kommande åtgärd'?

Var bara en ren spekulation som jag inte har täckning för, men 0.06 är känslig...

/VV
Citera
2024-12-04, 06:54
Moderator
pbos avatar
Som redan påpekats är det OT att berätta att man rapporterat inlägg. Sannolikt blir inlägget bara raderat, men upptäcker någon moderator att du har satt det i system blir du sannolikt varnad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in