Undrar om det går att minska co utsläpeen från en ko .
Kol är kol
Som en träplanka spelar ingen roll om den ruttnar i skogen eller eldas upp
Samna mängd co frisläppt
Ligger Bill Gates bakom detta så vet vi, utan att läsa massa rapporter, att det är skadligt.
Jag försökte hitta kopplingar mellan Bovaer och Gates, det visade sig vara svårt (säkert googles numera kassa söndercensurerade sökfunktion). Det enda jag kunde hitta är att Gates nämner Bovaer som en lovande lösning på metanutsläpp i sin bok "How to avoid a climate crisis". En annan koppling är att Bovaer utvecklarna/tillverkarna DSM-Firmenich har en hemsida hos Bill & Melinda Gates foundations. Man kan dra sina egna slutsatser från det här, har du något mer konkret som kan styrka Bill Gates koppling till Bovaer?
Något som är lite kul är hur MSM skitnödigt skriver artiklar om hur Bill Gates felaktigt kopplas ihop med Bovaer.
Arla (med några stora matkedjor) har börjat med ett nytt projekt, som handlar om att använda "Bovaer" på kor, vilket spås minska metanutsläpp med runt 30%.
"Bovaer" aka 3-NOP aka 3-Nitrooxypropanol, har i studier på råttor (bland annat) visat sig ha en negativ påverkan på manlig fertilitet.
Är det värt att riskera fortplantning för att man ska uppnå cop29 / Agenda 2030 och fan vad det är, medan de största klimatbovarna såsom Kina, helt kravlöst tar emot pengar av oss (detta är ett faktum, Kina har klassificerats som ett "utvecklingsland" och enligt överenskommelser på klimatmötet cop29 kommer "utvecklingsländer" såsom Kina att ta emot pengar av "rika länder" aka västvärlden vilket inkluderar oss)
Skulle detta stämma så är det perfekt men problemet är att Arla inte levererar runt i hela världen så alla kommer inte få i sig detta ämne och tyvärr är de som behöver minska fortplantningen mest väldigt dåliga på att dricka mjölk.
Många av våra miljöproblem skulle reparera sig själva om vi tar hand om överbefolkningen på jorden. Skulle snabbt som fasen behöva halvera mänskligheten på jorden.
Det är förståerligt att utsläpp ökas med ökad befolkning, men det rättfärdigar inte (om jag tolkat dig rätt) att med olika medel (såsom boaver) minska fertilitet hos befolkning med högt barnafödande. Det är fanemej biologisk krigföring, man får försöka på andra sätt säger jag
Tramstråd! Bovaer bryts ned till naturlig organiska föreningar som redan finns i kons mage och har ingen påverkan alls på mjölken eller köttet. Dock tycker jag detta är onödigt för svensk del då våra kor lever mer i balans med naturen beroende på kosten och den sorts jordar vi har. Men det skadar å andra sidan ej heller...
Tramstråd! Bovaer bryts ned till naturlig organiska föreningar som redan finns i kons mage och har ingen påverkan alls på mjölken eller köttet. Dock tycker jag detta är onödigt för svensk del då våra kor lever mer i balans med naturen beroende på kosten och den sorts jordar vi har. Men det skadar å andra sidan ej heller...
Varken du eller jag är experter på området. Arla kommer självklart att tala gott om det här och få det att framstå som helt ofarligt.
precis som klimatkommunister gör om cop29, och att vi egentligen borde gett mer pengar ovillkorat till länder som Kina
Var och en får bedöma situationen. Vissa ser skeptiskt på det här (som några andra i tråden, distanserar sig från Arla om de fortsätter på det här spåret). Vissa andra (som du) litar fullt ut på Arla och det är okej.
Jag vill bara uppmärksamma folk så att de från en första början kan göra en egen bedömning, det här är något som gemene man inte känner till.
Undrar om det går att minska co utsläpeen från en ko .
Kol är kol
Som en träplanka spelar ingen roll om den ruttnar i skogen eller eldas upp
Samna mängd co frisläppt
Arlas varumärkesprodukter i USA omfattar för närvarande Havarti, Gouda, Munster och Fontina som produceras lokalt på Arlas mejeri i Hollandtown i Wisconsin, dock inte mjölk verkar det som.