2024-12-01, 18:00
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
'Ja fast det där gällde ju bara att du inte identifierat dig.
Du kunde enkelt ta en semesterresa 1gång om året till det land du har konto i och besöka ett av deras bankkontor för att visa passet om så krävs.

Jag öppnade kontot på deras bankkontor och identifierade mig samtidigt räcker inte det, brukar du få besöka ditt svenska bankkontor varje år för att visa att du fortfarande existerar?
Citera
2024-12-01, 18:18
Medlem
Citat:

De har inte massa dumfrågor om vad du gör med dina egna pengar som tillex swedbank har och stänger av dina konton för att du tar ut dina egna pengar från bankomaten osv.

Men du vill ju använda bankens tjänster och de får inte medverka till penningtvätt eller finansiering av terrorverksamhet.
Så det är klart banken måste fråga frågor om vad du gör med dina pengar.
Dessutom som jag redan sagt är det finansinspektionen som reglerar detta. Fi är en statlig myndighet, så gnäll inte på banken.
Vill du inte svara på frågorna, skit i att vara kund då?
Eller så vill du använda bankens tjänster och får anpassa dig efter det.
Citera
2024-12-01, 23:09
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Fanns tidigare i företagsekonomi men mod hänvisade mig till att sätta in den i privatekonomi istället fast det är ett företag så nu ligger den här!

https://nyadagbladet.se/ekonomi/krogaren-linda-stangdes-av-fran-seb-efter-tio-ar-gavs-ingen-forklaring/

Kvinnlig Företagare med flera matställen/barer i norrköping stängs av från banken utan förklaring efter 10år.

Än en gång levererar de bortskämda storbankerna i sverige.
Riktigt dåligt för sveriges ekonomi då fler och fler tröttnar på att driva företag i sverige.

Denna person som driver dessa ställen har alltså flera krogar/matställen och har varit kund i banken i 10år och de kommer med att de inte har kundkännedom och stänger plötsligt av dom som kunder fast hon skickat in allt och frågat vad mer de vill ha.

De kunde inte skicka in hela årsredovisningen på tredje stället eftersom det är nyöppnat och det inte gått 1år utan delar av den. Från de nyöppnade månaderna.

Detta kan bara hända i sverige och det är skandal att de får hålla på såhär.

Det finns lite småbanker kvar med 100% service som inte jävlas med sina kunder men de är inte många och man måste bo på rätt ställe.

Hon borde stämma skiten ur banken för förlorad arbetsinkomst och förlorad tid hon fått använda på de här men domarna brukar ju vara mutade och står på bankernas sida.

Jaha?

Då vet vi det, ämnet har redan avhandlats åtskilliga gånger, vad nytt skall diskuteras?
Senast redigerad av trottwell 2024-12-01 kl. 23:14.
Citera
2024-12-05, 12:03
Medlem
Lord.Hells avatar
Citat:
Där har du faktiskt rätt.

De som har bostadslån eller krediter eller stora summor pengar på banken brukar oftast inte bli trakasserade på samma sätt.

Du skojar med mig? Har 30 miljoner på en större nätmäklare i Sverige. Har i nästan 3 månader blivit dagligen frågad om olika transaktioner hela 20 år tillbaka! Hittills har de fått svar på allt men de fortsätter och det tagit kanske 30-40 timmar mig att ta fram allt underlag. Så extremt tråkigt och frustrerande trotts 100% legtima inkomster. De bara knullar sina kunder jag får nästan mardröm att tänka på att flytta pengarna till ny bank för då 0 ställs kyc och man får 3 månader nya frågor av ny bank exakt samma sak. Befintlig bank där jag har sparande går ej att skicka pengar till någon än till sig själv. Så jag sitter jävligt illa till känns det som om jag vill ta ut pengar. Problemet är att pengarna jag har har kommit ifrån 10 olika ställen.

Typ banklån, gåva 4 barn, etc.
Citera
2024-12-06, 22:13
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
De hade ju fått kundkännedom. Hon hade svarat på alla frågor de ställt.

Då var det väl något svar som inte imponerade?
Citera
2024-12-06, 22:16
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Då var det väl något svar som inte imponerade?

Då hade det väl varit på sin plats att skicka ut en begäran om förtydligande istället för att stänga kontona helt och hållet.
Citera
2024-12-06, 22:21
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Då hade det väl varit på sin plats att skicka ut en begäran om förtydligande istället för att stänga kontona helt och hållet.

Ja, bankernas ovilja att motivera sitt agerande står i kraftig kontrast till deras krav på att få svar på precis allt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in