2025-10-22, 10:56
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Vi ägde aldrig någon av dina exempel och den enda gången vi mötte Cafe Opera fick vi stryk.

Hur som helst, är det så här du vill ha det? RoddBull B i Superettan?
Företag är förbjudna i Tyskland, även under amerikansk ockupation. Jag har inget problem med Castilla i segundan om det är det som efterfrågas.

Tillägg: Påtal om HTFF, så har jag sett "gamla" HTFF på kuken, ballen, Domnarvsvallen. "Derby" mot Brage, hehe. Dala-Husby represent.
Senast redigerad av erikp121 2025-10-22 kl. 11:02.
Citera
2025-10-22, 11:46
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Kan du inte bara hålla käften? Dina åsikter i frågan är välkända och som vanligt helt retarderade. Jag vänder mig till folk som inte är förlorade.

Om vi suddar ut Bajen ur ekvationen. Är det så här ni vill ha det i Sverige? Alltså på allvar nu.
Hade inte förväntat mig något insiktsfullare från någon som snyter åsikter ur näsan som du. Fortsätt gnäll, men ha förståelse för att det blir tandlöst när man inte klarar av att vara konstruktiv i det man gnäller kring.

Lycka till med BP...
Citera
2025-10-22, 12:10
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Hade inte förväntat mig något insiktsfullare från någon som snyter åsikter ur näsan som du. Fortsätt gnäll, men ha förståelse för att det blir tandlöst när man inte klarar av att vara konstruktiv i det man gnäller kring.

Lycka till med BP...
Det går inte att ha en konstruktiv diskussion med någon som vägrar förstå diskussionsämnet.

HTFF är inte en samarbetsklubb. HTFF är en farmarklubb. Detta förstår säkerligen 99.9% av alla vrak här inne.
Citera
2025-10-22, 12:24
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Det går inte att ha en konstruktiv diskussion med någon som vägrar förstå diskussionsämnet.

HTFF är inte en samarbetsklubb. HTFF är en farmarklubb. Detta förstår säkerligen 99.9% av alla vrak här inne.
Ja, det stämmer. B-lag, farmarlag etc. Tekniskt sett, organisatoriskt, en samarbetsklubb enligt reglemente? Ska erkänna att jag inte har så stor koll här.

Antar att du hatar Enskede IK och deras farmarlag Enskede FF än mer, där lagen till och med delar hemsida och är mer kopplade tillsammans?

Slödderort Prezent, så vi jobbar i ariska klubbar. Hemos pasado.

Det är Tors Hammare i Hammarby som gör det.
Citera
2025-10-22, 12:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:

Du hittar på definitionerna själv lite som det passar?
När övergår en samarbetsklubben till att bli en farmarklubb enligt din definition?
Farmarklubb finns definierat hos SvFF, dock inget om samarbetsklubb… Det har aldrig varit några konstigheter. Göteborg startade samarbete med 8 farmarklubbar här om året , tex.

Är Enköping, där ni tillsätter egna ledare som kan kontrollera att era utlånade spelare matchas så som ni vill, en samarbetsklubb eller farmarklubb enligt dig?
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-10-22 kl. 12:34.
Citera
2025-10-22, 12:34
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Du hittar på definitionerna själv lite som det passar?
När övergår en samarbetsklubben till att bli en farmarklubb enligt din definition?

Är Enköping, där ni tillsätter egna ledare som kan kontrollera att era utlånade spelare matchas så som ni vill, en samarbetsklubb eller farmarklubb?
Enköping är fine, likt Åtvidaberg (eller Linköping, eller vad fan de har jobbat med tidigare) för djurgården. Om det görs av bonnaklubbar så gör det inget, men om Hammarby (IF) gör det sätter det skräck i landet.

Wilda Wäsby, waswas, bror. Hasch-assiner och fina viner.
Citera
2025-10-22, 12:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Enköping är fine, likt Åtvidaberg (eller Linköping, eller vad fan de har jobbat med tidigare) för djurgården. Om det görs av bonnaklubbar så gör det inget, men om Hammarby (IF) gör det sätter det skräck i landet.

Wilda Wäsby, waswas, bror. Hasch-assiner och fina viner.
Gillar din ironi, men har upptäckt den hårda vägen att folk här inte har så lätt att förstå sådant. Det tenderar att flyga över huvudet.
Dom blir skitirriterande om man vänder deras egna resonemang emot dem.

Liksom ”It’s ok when we do it”…
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-10-22 kl. 12:47.
Citera
2025-10-22, 12:57
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Är det så? Minns honom själv som gänglig och lite valpig av det lilla man fick se. Typ en Mikkelsen.

Fanns de med bättre öga som var väldigt övertygade om att han hade en ljus framtid till mötes dock.
Det var han säkert men han hade speed och teknik och eftersom han spelade tidigt under KoT så utgick jag då från att han också hade god speluppfattning och ork.

Angående JJ och Amoo så gjorde de ju inget i Hammarby. Med samma logik kopplas DIF till Sarfo pga KoT var tränare i Sirius och det känns ju väldigt sökt att koppla ihop er förening med det för att KoT påstås ha tittat åt andra hållet. Nu säger du att Amoo härjade redan här i Sthlm och då får jag väl skriva som du gjorde tidigare: oskyldig tills motsatsen bevisats.
Citera
2025-10-22, 13:00
Medlem
Citat:
Kan du inte bara hålla käften? Dina åsikter i frågan är välkända och som vanligt helt retarderade. Jag vänder mig till folk som inte är förlorade.

Om vi suddar ut Bajen ur ekvationen. Är det så här ni vill ha det i Sverige? Alltså på allvar nu.

Vissa känner sig nödgade att försvara sin egna förenings förehavanden till varje pris, tyvärr. Det är omöjligt att ha en vettig diskussion då.
Citera
2025-10-22, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Det var han säkert men han hade speed och teknik och eftersom han spelade tidigt under KoT så utgick jag då från att han också hade god speluppfattning och ork.

Angående JJ och Amoo så gjorde de ju inget i Hammarby. Med samma logik kopplas DIF till Sarfo pga KoT var tränare i Sirius och det känns ju väldigt sökt att koppla ihop er förening med det för att KoT påstås ha tittat åt andra hållet. Nu säger du att Amoo härjade redan här i Sthlm och då får jag väl skriva som du gjorde tidigare: oskyldig tills motsatsen bevisats.

Värvade inte JJ en våldtäktsdömd Amoo till Omonia? Ser inte riktigt hur det är jämförbart med KoT och Sarfo. Om han inte hade värvat Amoo till Omonia hade det väl varit en rimlig jämförelse dock för det är ju oklart hur mycket JJ visste om Amoos påstådda svinerier i Stockholm.
Citera
2025-10-22, 13:31
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly

Säkert inte om vi ritar upp en tidslinje juridiskt. Gissar dock att varken moral och personlighet för våldtäktsman eller våldtäktskramaren förändrats särkilt mycket före, under eller efter tiden i Bajen.

Hade därför varit lite mer försiktig i att kasta skit på grisbönderna likt Tonyo gjorde baserat på den kultur som lät dessa gentlemen verka inom Bajen.
Citera
2025-10-22, 13:43
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Säkert inte om vi ritar upp en tidslinje juridiskt. Gissar dock att varken moral och personlighet för våldtäktsman eller våldtäktskramaren förändrats särkilt mycket före, under eller efter tiden i Bajen.

Hade därför varit lite mer försiktig i att kasta skit på grisbönderna likt Tonyo gjorde baserat på den kultur som lät dessa gentlemen verka inom Bajen.
Vad jag vet skickas peddos, våldtäktsmän och homos (sol invictus är de välkomna till dock) ut i Bajenled, på dirr?

Ska man börja dra upp enskilda fall (typ Dumpen) finns det säkert "fina grabbar"* som gjort saker och ting, var väl en som kvinnoboxade och hade sig? Ska man lägga över hela det på djurgårdens if som förening då?

*Säkert "gentlemen" som du nämner i Hammarby eller smokinglirare från gnaget också

I malmoe så har de applåderat återkomst efter sexualbrott m.m. Det är en "kultur" som heter duga.

Skillnad på Volk och "folk", tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in