2025-08-06, 08:24
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Om Malmö spelar lika uselt mot oss som de gjorde idag så vinner vi på lördag. Det kommer bli rekordsiffror vad gäller vårt bortafölje, c:a 1400 mjällbysupporters.

Spelar vi som igår mot er kommer även den matchen sluta 0-0.

Men vi kommer inte att spela fembackslinje på lördag.
Citera
2025-08-06, 08:59
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Satt och lyssnade klart på "Inga dönares" intervju med Berisha förut. Kom på mig själv med att sitta och fånle som någon jävla mupp. Kan vara den starkaste mancrushen någonsin. Tack gode gud att han tackade nej till Djurgården.

Det roligaste jag tog mig var nog att han inte brydde sig ett skvatt om cupsilvret han vann i Italien, han visste inte ens var medaljen fanns idag. Men cupguldet med Häcken betydde mycket och han hade överlämnat det till föräldrarna som gett det en fin plats i prisskåpet där dom förvarar alla hans viktiga prestationer åt honom.

Han pluggar tydligen som en dåre på straffskyttar också, skulle aldrig köra med lapp på vattenflaskan då han har det i huvudet.

Erkänn att det hade varit en trött värvning om han gått till oss?

Gråter inga floder när vi äntligen fått en målvakt som skänker lugn mellan stolparna.

https://www.fotmob.com/sv/leagues/67/stats/season/24511/players/_save_percentage/allsvenskan

Filip är årets solklart viktigaste värvning för 2026 även om det är Anderson och mini-Bo som får rubrikerna.

Bara 29 år dessutom.
Citera
2025-08-06, 09:40
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Erkänn att det hade varit en trött värvning om han gått till oss?

Gråter inga floder när vi äntligen fått en målvakt som skänker lugn mellan stolparna.

https://www.fotmob.com/sv/leagues/67/stats/season/24511/players/_save_percentage/allsvenskan

Filip är årets solklart viktigaste värvning för 2026 även om det är Anderson och mini-Bo som får rubrikerna.

Bara 29 år dessutom.
Nejnejnej! Det hade varit piggt och nyfiket. Tyvärr var Bosse för trött för att ro den värvningen i hamn. Trodde du hade lärt dig rutinerna nu? 🤔
Citera
2025-08-06, 09:58
Medlem
Londons avatar
Citat:
Nejnejnej! Det hade varit piggt och nyfiket. Tyvärr var Bosse för trött för att ro den värvningen i hamn. Trodde du hade lärt dig rutinerna nu? 🤔

Nu vet jag inte hur snacket gick såklart - första gången jag hör att vi varit i kontakt med honom. Men om det var så att stackarn skötte sin underhållsträning på David Bagares nattetid (som det låter på artikeln i GP) hade vi ju åtminstone kunnat öppna upp Kaknäs förutsättningslöst

Nu blev ju allt bra till slut ändå på den punkten!
Citera
2025-08-06, 10:34
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Nu vet jag inte hur snacket gick såklart - första gången jag hör att vi varit i kontakt med honom. Men om det var så att stackarn skötte sin underhållsträning på David Bagares nattetid (som det låter på artikeln i GP) hade vi ju åtminstone kunnat öppna upp Kaknäs förutsättningslöst

Nu blev ju allt bra till slut ändå på den punkten!
Jag har alltid med bestämdhet hävdat att den bästa träningsformen som finns är att trycka i sig wienerbröd så fort möjligheten uppenbarar sig. Berisha är ett levande bevis på att jag alltid haft rätt!
Citera
2025-08-06, 10:49
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Satt och lyssnade klart på "Inga dönares" intervju med Berisha förut. Kom på mig själv med att sitta och fånle som någon jävla mupp. Kan vara den starkaste mancrushen någonsin. Tack gode gud att han tackade nej till Djurgården.

Det roligaste jag tog mig var nog att han inte brydde sig ett skvatt om cupsilvret han vann i Italien, han visste inte ens var medaljen fanns idag. Men cupguldet med Häcken betydde mycket och han hade överlämnat det till föräldrarna som gett det en fin plats i prisskåpet där dom förvarar alla hans viktiga prestationer åt honom.

Han pluggar tydligen som en dåre på straffskyttar också, skulle aldrig köra med lapp på vattenflaskan då han har det i huvudet.
Häckens Besara!

Verkar vara en riktigt härlig kille.
Citera
2025-08-06, 11:07
Medlem
Dagens måsteläsning är en artikel i fotballtreneren.no om Mjällby.

https://fotballtreneren.no/2025/08/06/doktor-karl-marius-fra-narvik-hylles-for-mjallby-suksess/?fbclid=IwQ0xDSwL_v2VjbGNrAv-_OmV4dG4DYWVtAjExAAEeZCCDceKnz3Ci4XiNpHQhqr6cAXVCG 7FWx7y3696_W8tPzN5RxT 3F7AuK3LI_aem_vSXEyOmbQr9wwCZuQDhXcg&sfnsn=mo
Citera
2025-08-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Dagens måsteläsning är en artikel i fotballtreneren.no om Mjällby.

https://fotballtreneren.no/2025/08/06/doktor-karl-marius-fra-narvik-hylles-for-mjallby-suksess/?fbclid=IwQ0xDSwL_v2VjbGNrAv-_OmV4dG4DYWVtAjExAAEeZCCDceKnz3Ci4XiNpHQhqr6cAXVCG 7FWx7y3696_W8tPzN5RxT 3F7AuK3LI_aem_vSXEyOmbQr9wwCZuQDhXcg&sfnsn=mo

Kan bara hålla med. Jätteintressant tack för länken
Citera
2025-08-06, 12:57
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Häckens Besara!

Verkar vara en riktigt härlig kille.
Ja helt otroligt. Han har verkligen den där auran kring sig.
Citera
2025-08-06, 17:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ja helt otroligt. Han har verkligen den där auran kring sig.
Det påverkar nog positivt att ha ena foten på arbetsförmedlingen för att sedan få chansen på allvar igen. Sånt brukar belönas med en jävla motivation som är svår att hitta hos grabbar som tror det är guds vilja eller naturlig talang som kommer tillåta dom att spela tills dom fyllt 40.

Vill minnas att El Loco Bielsa tvingade Leeds A-lag att springa runt träningsanläggningen och plocka upp skräp för att sätta deras egon på plats inför deras första säsong i Premier League.
Citera
2025-08-06, 17:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Vi må ha spelat uselt men vår defensiv var solid. Trötta ben kanske vi har på lördag annars ser jag våra chanser som rätt så goda mot er. Kom ihåg att det var Skandinaviens största derby igår vilket medförde nervösa och ängsliga ben...Matchbilden kommer vara en helt annan mot er.

Nej du har fel. Malmö FCK är inte Skandinaviens största derby. Rent jävla trams.
Citera
2025-08-06, 18:04
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det påverkar nog positivt att ha ena foten på arbetsförmedlingen för att sedan få chansen på allvar igen. Sånt brukar belönas med en jävla motivation som är svår att hitta hos grabbar som tror det är guds vilja eller naturlig talang som kommer tillåta dom att spela tills dom fyllt 40.

Vill minnas att El Loco Bielsa tvingade Leeds A-lag att springa runt träningsanläggningen och plocka upp skräp för att sätta deras egon på plats inför deras första säsong i Premier League.
Fast han verkar ha en jävla vinnarskalle i grunden. Han berättade i podden att Klose fick ta ett allvarligt snack med honom för att han grottade ned sig för mycket efter en förlust. Klose av alla.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Nej du har fel. Malmö FCK är inte Skandinaviens största derby. Rent jävla trams.
Fast knullafton räknas inte som ett derby. Det är Skandinaviens största fest, men inte ett derby..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in