2026-08-08, 09:07
Moderator
Fear2bes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RamsundAktaRingen
Jag tror ÖP kommer in i höst för de pekar stenhårt på ämnen som bl a ; omkr 35 proc i arbetsför ålder inte är självförsörjande,
kriminaliteten inkl våldtäkter o lagarna som ger t o m rätten stanna för utlänningar efter brott. Den politiskt korrumperade moralpolitiken bl a om invandringen, feminismen. Skolsituationen.. m m.

Elisabeth Svantesson (M) kallade Markus Allard för en ”trumpist av det värre slaget”. Då är jag är en ”allardist” av det värre slaget.
Det politikergardet kallar för skränighet och dålig ton är i själva verket den enda rimliga reaktionen på det akuta läge landet är försatt i. Att moralisera över hårda ord i en talarstol – samtidigt blunda för kollapsad självförsörjning, lögner i debatterna, brottslingar som får stanna – är det verkliga problemet, dubbelmoralen. Görs då inte åtgärder nu? Svaret är, de som skapade problemen ska lösa dem, sakta, fegt och under tiden förvärras allt.

50 år av politiskt förfall och tillverkad åsiktskorridor med smetningar, då är Allards ton och ord en belöning åt er mainstream-politiker. En hjälp. Ni har haft er chans att rannsaka resultaten och er själva år efter år.
Varför Svantesson förlorade debatten innan den ens började:

Hon anpassade inte retoriken till mottagaren och publiken.
Citat:
Rätt svar hade varit på samma retoriska nivå: "Håll käften din ouppfostrade horunge. Gå å dö kommunistjävel!"

Men eftersom att en moderat aldrig skulle använda den retoriken eller sjunka så lågt så förlorade hon debatten. Vi får de politiker vi förtjänar.
Citera
2026-08-10, 19:30
Medlem
GanskaRoligts avatar
Såhär ska ett partiprogram se ut!

https://www.orebropartiet.se/var-politik/migrationspolitik/

”Under lång tid har andelen invandrare av den totala befolkningen ökat snabbare än andelen svenskar. Det skedde under Alliansregeringen, de socialdemokratiska regeringsåren och nu också under Tidöregeringen. Om denna invandringspolitik får fortsätta innebär det i förlängningen att svenskarna blir en minoritet i sitt eget land. Vi får alltså ett folkutbyte.

Örebropartiet vill stoppa folkutbytet. Sverige är svenskarnas land.

Kritiken mot invandringspolitiken får aldrig stanna vid bara ekonomi och laglydnad. Då hamnar vi i Annie Lööfs slutsats att Sverige kan ta emot 30 miljoner invandrare, så länge de bara sköter sig och inte går på bidrag. Men då är Sverige inte längre Sverige.

Att bevara svenskarnas existens som folk och som majoritet i vårt eget land är det överlägset mest överordnade målet för vår politik. Detta måste alltid vara den vägledande och överordnade principen för den förda migrationspolitiken.

Om vi stryper invandringen nu och kombinerar det med återvandring och utvisningar av de missanpassade individer som inte har här att göra, så kommer vi kunna stoppa folkutbytet.

Vi bedömer att det är möjligt att klara av att ha de invandrare som sköter sig kvar i landet utan att svenskarna tappar majoritetsställningen, men det förutsätter att vi nu stryper inflödet och för en aktiv återvandrings- och utvisningspolitik riktad mot de migranter som tydligt visar att de inte har här att göra.

Det finns många miljarder människor i världen som klarar av att jobba och lyda lagen. Men det finns bara ett fåtal miljoner svenskar och vi har bara ett hem här i världen och det är Sverige.”

Många konkreta exempel också kring hur detta ska genomföras.
Citera
2026-08-10, 19:42
Medlem
År 2018 så kom Örebropartiet in i kommunen med 3,01% (spärren var 3,00%).

Helvete vad synd det skulle vara om de hamnar på målsnöret denna gången..

Ska man ha rösträtt i Örebro län valkrets där 12%-spärren gäller så är deadline för folkbokföring 14e augusti, bara så folk vet.
Citera
2026-08-10, 23:29
Medlem
Room531s avatar
partiprogram.. Har inte läst igenom men såg det nyss, att det uppdaterats.. https://orebropartiet.se/var-politik/migrationspolitik/
Citera
2026-08-11, 11:53
Avslutad
Väldigt välformulerade och utvecklade texter i partiprogrammet.
Citera
2026-08-11, 21:55
Medlem
Driftstopps avatar
2 timmar lång intervju med Markus allard på youtube.

"Markus Allard – svensk politiks största disruptor"
Citera
2026-08-12, 00:28
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finasteridarn
Väldigt välformulerade och utvecklade texter i partiprogrammet.
Jag läste en del.

Det började med sansat språk och vissa tänkvärda - men inte nödvändigtvis sunda - idéer. Populism taget till nya höjder.

Efter ett tag övergick det i vad som mest liknade ett av Markus brandtal. Svordomar och text i versaler (skrikande); en jättelik känslostorm.

Jag slutade läsa och undrade stilla om det var ett partiprogram eller en personlig blogg som jag hade tagit del av.

Vem lockas att rösta på detta? Många av idéerna är ju inte ens genomförbara.
Citera
2026-08-12, 16:38
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag läste en del.

Det började med sansat språk och vissa tänkvärda - men inte nödvändigtvis sunda - idéer. Populism taget till nya höjder.

Efter ett tag övergick det i vad som mest liknade ett av Markus brandtal. Svordomar och text i versaler (skrikande); en jättelik känslostorm.

Jag slutade läsa och undrade stilla om det var ett partiprogram eller en personlig blogg som jag hade tagit del av.

Vem lockas att rösta på detta? Många av idéerna är ju inte ens genomförbara.
Det här är Sverige 2026. Inte konstigt din reaktion el Allards. Det är ett bryt Allard /(ÖP) gör som inte etablerade partier ens vågar el jag skulle säga ..de ens vill framföra. Är mer rädd "god ton politiken" kommer försätta Sverige i kaos om 20 år.

ALLARDISM INTE TRUMPISM
Svantessons (M) om Allard som trumpist är ett villspår. (ÖP) /Allards ord bottnar INTE i pengamiljarder (lobbyism).
Inte i nedmontering välfärd. Inte lögner o smetningar.. men det gör (M) o (S) tyvärr. De är trumpister i praktiken.
Citera
2026-08-12, 16:43
Moderator
Mr.Woodss avatar
Malin Ekman har nyss publicerat en lång intervju med Allard om någon är intresserad: https://m.youtube.com/watch?v=ADtU85KFZ_4&pp=ygUNbWFya3VzIGFsbGFyZA%3D%3 D
Citera
2026-08-12, 18:05
Medlem
Det är en bortkastad röst som är mer en röst på honom (Allard) än en röst på själva partiet. Folk skriver då i olika kommentarsfält på YT som" in med Allard i riksdagen". Därför känns han mer som en bra retoriker än en politiker är mitt intryck.

Å andra sidan: Är det något jag hatar hos den svenska högern så är den ständiga jämförelserna och mindervärdeskomplexet gentemot andra länder.
Är det något jag hatar hos den svenska vänstern så är det den kroniska besattheten av att Sverige ska vara ett föredöme inom
allting.

Säger som Alexander Bard sa vid ett tillfälle: Sverige behöver en ny vänster och ny höger. Kanske är det just Markus Allard som representerar något av detta.
Citera
2026-08-12, 18:12
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Det är en bortkastad röst som är mer en röst på honom (Allard) än en röst på själva partiet. Folk skriver då i olika kommentarsfält på YT som" in med Allard i riksdagen". Därför känns han mer som en bra retoriker än en politiker är mitt intryck.

Å andra sidan: Är det något jag hatar hos den svenska högern så är den ständiga jämförelserna och mindervärdeskomplexet gentemot andra länder.
Är det något jag hatar hos den svenska vänstern så är det den kroniska besattheten av att Sverige ska vara ett föredöme inom
allting.

Säger som Alexander Bard sa vid ett tillfälle: Sverige behöver en ny vänster och ny höger. Kanske är det just Markus Allard som representerar något av detta.

Det är vänstern som har mindervärdeskomplex mot andra länder, iaf sossarna. Enligt sossarna räcker det inte med att Sverige ska vara det bästa landet för svenskar, vi måste också vara en "humanitär stormakt" blablabla. Och kolla på Palme som la sig i allt i världen, därav att allt ifrån Sovjet till CIA till kurder och Sydafrika pekats ut som Palmemördare av olika privatspanare.
Citera
2026-08-12, 18:32
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus

allting.

Det sista är just vad ÖP är, båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in