2015-12-02, 20:32
Medlem
Dom bryr sig inte ett skit om gymnasieutbildning, oftast är det så i alla fall.

Har du bara rätt inställning så... Dock kan det vara svårt att få jobb på lager idag om du inte arbetat med det tidigare, förut var det väldigt enkelt att få jobb på lager men de jobben är mättade och inom några år har robotar tagit över.
Citera
2015-12-02, 23:14
Medlem
Lager är inget framtidsyrke, självklart kommer inte alla bitar av lagerbranschen automatiseras men jobb kommer att försvinna. Du borde satsa på en annan yrkesutbildning genom yrkesvux.

Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Öh. Truck utbildning betalar man ca 2000 för. Vad är det för anmälning du snackar om.
Tror du att man anmäler sig för att ta vanligt körkort och sedan kör dom roulette?
Har du pengarna så får du kortet.

Förövrigt vet jag inte hur framtiden ser ut, truckförare blir robotar (kolla ullared)
Passa på att få för ledstaplare också. Kan du jobba på affärer osv

Det finns lager och terminal utb. genom yrkesvux på några veckor där allt ingår plus extra utb och kunskap kring yrket och godshantering. Inga pengar behövs betalas....
Citera
2016-04-09, 08:56
Medlem
Troubleholders avatar
Arbetsintervju som truckförare

Tjena! Igår fick jag ett samtal från ett bemanningsföretag som ville ha mig till ett företag i Växjö som var intresserad av mig som truckförare till deras lager.

Vi pratade o skrev upp mig på en arbetsintervju om 2 veckor. Vad kan jag förvänta mig?

Vad ställer dom för frågor? Hur går intervjun till? Något man bör tänka på? Ge mig tips då detta är min första intervju någonsin då jag tar studenten i sommar :P
Citera
2016-04-09, 09:35
Medlem
gilbert25s avatar
http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Tips-och-rad/Jobbintervju.html
Citera
2016-04-09, 13:19
Medlem
Läs på lite om företaget och förbered några enkla motfrågor.

Ex. Kör man skjutstativ, plocktruck eller Motviktstruck?

Är personalomsättningen stor på arbetsplatsen?

Finns det några utvecklingsmöjligheter från denna positionen?

Har företaget några interna kurser för utveckling?

Tror nog du får jobbet om du har någon truckvana.

Lycka till!
Citera
2016-04-09, 21:15
Medlem
Troubleholders avatar
Tack så hemskt mycket!
Citera
2016-05-15, 01:45
Medlem
Hur får man jobb som truckförare i Göteborgs Hamn?

Hej. Är intresserad av att ta truckkort och jobba i Göteborgs Hamn. Hur blir man anställd? Kontakter? Bemanningsföretag? Söka direkt via Göteborgs Hamn AB?
Citera
2016-05-15, 02:19
Bannlyst
ring dom och fråga dig fram, truckkort lär du ha också
Citera
2016-05-15, 07:08
Medlem
Har under alla år hört att dom tar bara in folk via rekommendationer från folk som redan är anställda. Har själv aldrig sökt dit så det kanske inte stämmer, men det är lite så man säger i folkmun med Göteborgs Hamn. En bekant fick dock jobb där, men även då via rekommendation.

Kontakta dom och test, det behövs säkert tugg-förare nu till sommaren. Lycka till!

Edit: Att köra vanlig truck är inte huvuddelen av deras "chaufförer", det är lite andra maskiner. Tex tugmasters, container-lift, grensletruck osv.

Sen finns det även skitjobb som man får ta som ny, veva ben på trailar åt tugmasters osv. Du börjar i bottnen helt enkelt, lite beroende på vad du har för maskinbehörigheter.

Kan hända att dom har något typ av motviktstruck också, men det är ingen större avdelning då hamnen i sig i hivudsak inte lastar om godset.

Ring o sök info, det är det bästa!
Senast redigerad av WcLasT 2016-05-15 kl. 07:14.
Citera
2016-05-15, 12:20
Medlem
Provocative2.0s avatar
Med tanke på storlek o tyngd på de kollin de hanterar så räcker det nog inte med ett färskt truckkort taget på en stor yta utan riktiga hinder så långt man kan se.
Kräver de inte stor erfarenhet av truckkörning är de inte riktigt friska.
Citera
2016-05-15, 15:07
Medlem
Psykofarmakas avatar
Ring och sök jobb som blixt, timanställd, jobba dig vidare där ifrån.
Det ät oftast så det går till i hamnarna.
Citera
2017-10-27, 21:30
Medlem
Ni som har varit truckförare/lagerarbetare, ser det ut så här på din arbetsplats?

https://www.youtube.com/watch?v=5bFOP37L3UQ

På ett ungefär?

Är det inte ett rent helvete att jobba som truckförare/lagerarbetare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in