2024-11-30, 05:52
Medlem
smokeonthewaters avatar
Försvunnen i 14 månader och bara 24 sidor här!?

Varför?
Citera
2024-11-30, 08:09
Medlem
Ja det kan man undra, både polisen och andra har ju gjort allt för att tro att hon varit på annan ort, var ju 2 poliser på lunch i uppland någonstans som trodde dom sett henne där, eller så är det någon som trollat tråden och fått folk att tro att hon skulle vara vid liv någonstans? Har funderat en hel del sen det stod om 3 kantsförhållande här i tråden om det kan ligga svartsjuka bakom ? Hur som helst så har polisen fullständigt gjort bort sig, vila i frid.
Citera
2024-11-30, 08:37
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Varför?

Ja, 280 inlägg (vilket blir 7 sidor med mina inställningar) är inte mycket för ett sådant här försvinnande plus att det nu har klarats upp. Vissa fall alstrar flera tusen inlägg men det här fallet är av någon anledning inte ett sådant.
Citera
2024-11-30, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olleph
Precis min tanke när jag läste att de hade bråkat och hon anmält henne försvunnen...kanske för hon ligger bakom..
.

Fattar bara inte varför har ingen letat efter henne? Hon hittades död där hon beskrevs försvann.

Hade hon ingen annan anhörig än sin mormor? är föräldrarna döda?
Det undrar jag också. Det är något avvikande med släkten, även om mormorn verkar helt ok. Synd på en så snygg tjej i alla fall...
Citera
2024-11-30, 09:05
Medlem
Naturlig död kan det ju knappast vara...hon och kompisen hade bråkat och gått olika vägar? Där är första spåret...
Citera
2024-11-30, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeper
Den kompis hon skildes från av osämja under promenaden lär ligga pyrt till nu.
Ja, det är ju det troligaste. Särskilt om det var en mansbekant. Då är det nog inget snack om saken.
Citera
2024-11-30, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater

Varför?

Kan inte dra mig till minnes att jag ens sett något i media om denna kvinnans försvinnande. Kanske förklarar varför händelsen inte diskuterats mer?

Känns iaf rätt troligt att det är pojkvännen som bragt henne om livet, om hon nu inte av någon märklig anledning begått självmord.

En olycka skulle ju vara ett minst sagt märkligt sammanträffande.

Nej, det är bara för polisen att hämta in pojkvännen och sätta ordentlig press på honom. Sanslöst slarvigt om det inte gjorts tidigare.
Citera
2024-11-30, 11:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Kan inte dra mig till minnes att jag ens sett något i media om denna kvinnans försvinnande. Kanske förklarar varför händelsen inte diskuterats mer?

Känns iaf rätt troligt att det är pojkvännen som bragt henne om livet, om hon nu inte av någon märklig anledning begått självmord.

En olycka skulle ju vara ett minst sagt märkligt sammanträffande.

Nej, det är bara för polisen att hämta in pojkvännen och sätta ordentlig press på honom. Sanslöst slarvigt om det inte gjorts tidigare.

Jodå, det har funnits artiklar, t.ex. den här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ost-forsvunnen
Citera
2024-11-30, 11:06
Medlem
Har ju varit i aftonbladet, expressen, lokala blaskor och med på efterlyst ? någon har förvillat polisen å de grövsta, någon kanske har haft umgänge med polis på något sätt och därigenom lurat dom ? Polisen har iallafall inte gjort det dom har betalt för, det är lättare att åka runt och terrorisera vanligt folk för då får dom in bötespengarna, för vissa andra läggs dom bara på hög hos kronkalle
Citera
2024-11-30, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jodå, det har funnits artiklar, t.ex. den här:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ost-forsvunnen

Tänkte mer att fallet inte uppmärksammats på samma sätt som när det kommer till vissa andra fall. Har jag missat det så är det lär ju fler ha gjort det.

Det händer ju rätt mycket nuförtiden i vår lilla ankdamm, skrivs om nya mord, försvinnande, rån och våldtäkter dagligen.
Senast redigerad av EnoughisEnough 2024-11-30 kl. 11:17.
Citera
2024-11-30, 13:30
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Tänkte mer att fallet inte uppmärksammats på samma sätt som när det kommer till vissa andra fall. Har jag missat det så är det lär ju fler ha gjort det.

Det händer ju rätt mycket nuförtiden i vår lilla ankdamm, skrivs om nya mord, försvinnande, rån och våldtäkter dagligen.

Ja, jag håller helt med. Ibland är det krigsrubriker på flera uppslag i media under flera veckor medan fall som det här bara får ett fåtal artiklar.
Citera
2024-11-30, 14:37
Medlem
smokeonthewaters avatar
Har MP ens varit inblandade? Har det gjorts något sök efter henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in