Citat:
Ursprungligen postat av
HepCat-X
Det vore lika med en öppen statskupp. Den amerikanska författningen är mycket tydlig med att presidentens ämbetsperiod inte kan förlängas, och att man inte heller kan så att säga "behålla ämbetet på övertid" efter att ämbetsperioden är över.
jag har ibland undrat hur USA:s allierade i NATO hade reagerat ifall Trump hade lyckats köra över valet 2020 genom 6 januari och tänkta efterföljande steg. Enbart att få Trump deklarerad som segrare av Kongressen hade inte räckt för att han skulle kunna sitta kvar, det hade också krävts militär repression för att köra in det, och det var i sista hand just stödet från militären som Trump saknade,
För USA;s position inom NATO är det viktigt att landet förblir någon slags trovärdig demokrati, med trovärdiga val. Om Trump blir litet som Idi Amin och helt enkelt deklarerar att "nej, jag sitter kvar, tyvärr funkar det inte med val just nu!"" så skulle det skada trovärdigheten för NATO ännu värre än Trumps påstötningar om att ta Grönland.
Jaa, jag tror de är bra nära den punkten och hur det låter och nu när donalds börjar skoja om hen ska ställa upp igen.
Men jag säger inte att det kommer bli så garanterat, så ingen av donalds fansen inbillar sig detta är något jag påstår som kommer absolut ske.
Men skulle inte förvåna mig det minsta om de gör, men som du säger det finns en massa hinder för att det ska ske.
Dock har donalds gjort en hel del för undergräva demokratin i USA.
Men detta är mer vi får se om det sker eller inte, inte som flera av mina andra förutsägelser som är ovanligt ofta rätt i andra änden.
Så är denna svår att se, men tror när vi närmar oss ett år kvar, eller kanske redan i mellenårsvalresultaten och vi ser vad som håller på ske.
Dock vore det ur putlers instruktionsbok göra ett land till en fascistisk diktatur att öka tidsspannet att vra president, eller hitta på nya poster som är den enda som bestämmer.