2026-07-05, 03:01
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Men varför sålde du, du påstår ju att fiat är skräp och att (värdelös) crypto är framtiden?
Hade du shortat med linjär hävstång så hade du legat +26% på en månad.

Tveksamt, men det finns många suckers därute.

Proffs köper billigt och säljer dyrt.
Amatörer påklistrar andra irrelevanta amsagor..m

Vilken kategori känner du dig mest bekväm med?
Senast redigerad av EgoistN 2026-07-05 kl. 03:04.
Citera
2026-07-05, 03:07
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Proffs köper billigt och säljer dyrt.
Amatörer påklistrar andra irrelevanta amsagor..m

Vilken kategori känner du dig mest bekväm med?
Men jag förstår fortfarande inte varför du säljer, du påstod ju nyss att fiat-valutor är en scam?
Du måste hålla ordning på lögnerna.
Citera
2026-07-05, 03:11
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Men jag förstår fortfarande inte varför du säljer, du påstod ju nyss att fiat-valutor är en scam?
Du måste hålla ordning på lögnerna.

Backa bandet. Det handlar om köpkraft över tid..

Kan jag få ytterligare ett självmål?
Citera
2026-07-05, 03:26
Medlem
otellos avatar
Citat:
Backa bandet. Det handlar om köpkraft över tid..

Kan jag få ytterligare ett självmål?
Så fiat-valutorna (som du nyss pissade på) ökar alltså i värde relativt cryptovalutor?

Jag fattat, du bagholdar aktier i ett pyramidspel vars "affärsidé" går ut på att köpa och bagholda cryptovaluta. Alla har vi gjort dåliga affärer, mitt råd är att släppa och gå vidare. Se det som en dyr lektion i grundläggande ekonomi.
Citera
2026-07-05, 03:33
Medlem
EgoistNs avatar
Det finns visserligen en påtaglig skillnad mellan fiat och fiat..

Att vi har tappat 90% gentemot Schweizerfranc på 60 år är något som borde förmedlas på mellanstadiet. Fast det ska mörkas, i tid och evighet.
Citera
2026-07-05, 03:46
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Så fiat-valutorna (som du nyss pissade på) ökar alltså i värde relativt cryptovalutor?

Jag fattat, du bagholdar aktier i ett pyramidspel vars "affärsidé" går ut på att köpa och bagholda cryptovaluta. Alla har vi gjort dåliga affärer, mitt råd är att släppa och gå vidare. Se det som en dyr lektion i grundläggande ekonomi.

Fast du som är förvånadsvärt styv i korken kan väl svara på den enda relevanta frågan som jag ställt i natt, får vi se ett nytt ath för Bitcoin eller inte?
Citera
2026-07-05, 14:52
Medlem
Citat:
Fast du som är förvånadsvärt styv i korken kan väl svara på den enda relevanta frågan som jag ställt i natt, får vi se ett nytt ath för Bitcoin eller inte?
Bitcoin går i cycler. Helt säkert kommer den nå ny ath. Dock när vet jag inte.
Citera
2026-07-05, 14:54
Medlem
otellos avatar
Citat:
Det finns visserligen en påtaglig skillnad mellan fiat och fiat..

Att vi har tappat 90% gentemot Schweizerfranc på 60 år är något som borde förmedlas på mellanstadiet. Fast det ska mörkas, i tid och evighet.
Och?

Citat:
Tveksamt, men det finns många suckers därute, så vem vet.
Citera
2026-07-05, 16:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dettanamn
Bitcoin går i cycler. Helt säkert kommer den nå ny ath. Dock när vet jag inte.

Björnmarknaden lär vara avklarad senast i oktober sett till tidigare cykler, dock kan det bli tidigare eftersom senaste cykeln varit annorlunda med bl a nytt ATH innan halveringen, vilket aldrig hänt tidigare. Fullt möjligt att nästa bullmarket redan påbörjats.

Eller så får vi vänta till oktober, den som hoppas på bättre pris längre ner riskerar att förlora momentum.

Nytt ATH kan vi få redan detta år. MSTR lär då gå upp mer än tidigare för det finns mer premium/BTC i var aktie nu (har jag för mig).
Citera
2026-07-05, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Björnmarknaden lär vara avklarad senast i oktober sett till tidigare cykler, dock kan det bli tidigare eftersom senaste cykeln varit annorlunda med bl a nytt ATH innan halveringen, vilket aldrig hänt tidigare. Fullt möjligt att nästa bullmarket redan påbörjats.

Eller så får vi vänta till oktober, den som hoppas på bättre pris längre ner riskerar att förlora momentum.

Nytt ATH kan vi få redan detta år. MSTR lär då gå upp mer än tidigare för det finns mer premium/BTC i var aktie nu (har jag för mig).
I senaste bullmarknaden hävdade bitcoin bros att fördämningarna öppnats för stater, institutioner och ETF:er som skulle tillgängliggöra bitcoin för *alla*. Nu har alla dessa vänt bitcoin ryggen och kramat ur den som en disktrasa. Vilken ny grupp av Greater Fools ska ni dumpa pyramid-Svarte Petter på i nästa ATH, finns det några nya FOMO-grupper kvar att mjölka?

Och varför skulle högbelånade ponzi-Strategy rusa ännu mer än Bitcoin?
Citera
2026-07-05, 17:49
Avslutad
Köpte nyss in mig med allt mitt krut i MSTR, nu får vi se om det blir uppgång nu eller senast i oktober.

Troll kommer att ignoreras.
Citera
2026-07-05, 18:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Köpte nyss in mig med allt mitt krut i MSTR, nu får vi se om det blir uppgång nu eller senast i oktober.
Hur köpte du in dig på en söndag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in