2024-12-06, 19:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hur många matcher är du på per säsong?

Ett antal när jag inte jobbar. Dessutom var jag på Råsunda första gången 1992
Citera
2024-12-06, 21:27
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ett antal när jag inte jobbar. Dessutom var jag på Råsunda första gången 1992

Finns det ens några säsongare här? Skulle vara intressant att på riktigt se hur många sofftittare som hänger här och vilka som faktiskt ser matcher på plats. På riktigt.
Citera
2024-12-06, 21:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Finns det ens några säsongare här? Skulle vara intressant att på riktigt se hur många sofftittare som hänger här och vilka som faktiskt ser matcher på plats. På riktigt.

Säsongskort. Brukar missa två-tre matcher per säsong, mest under semestern. Skulle gärna vilja ha tid till fler bortamatcher. På senare år har det blivit en Europaresa samt Halmstad borta. Nu kanske man kan åka på Öster borta också.
Citera
2024-12-06, 21:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Om jag får tala för mig själv så var jag mer aktiv som yngre. Dessutom är jordgubben skit jämfört med Råsunda där man växte upp gissar många av er bajare och gårdare känner likadant.

Runt 06-10 åkte jag på många många bortamatcher också vilket jag inte gjort sedan dess.
Citera
2024-12-06, 21:50
Medlem
Citat:

Jag och polarna löste årskort i tisdags, haft årskort ett och ett halvt decennium nu. Såg även att vi har nått 16.000 sålda nu ikväll
Citera
2024-12-06, 22:40
Medlem
Valvantos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Säsongskort. Brukar missa två-tre matcher per säsong, mest under semestern. Skulle gärna vilja ha tid till fler bortamatcher. På senare år har det blivit en Europaresa samt Halmstad borta. Nu kanske man kan åka på Öster borta också.

Starka hemmasiffror ändå. Själv missar jag ca en handfull per säsong. Mest pga att jag inte bott i Sthlm på några år nu men är åter i vår så räknar med att se i princip alla nästa säsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Om jag får tala för mig själv så var jag mer aktiv som yngre. Dessutom är jordgubben skit jämfört med Råsunda där man växte upp gissar många av er bajare och gårdare känner likadant.

Runt 06-10 åkte jag på många många bortamatcher också vilket jag inte gjort sedan dess.

Fullt förståeligt! Råsunda, Söderstadion och Stadion hade en helt annan charm på sina sätt. Gillar att vi fick en större arena, nackdelen är såklart ohyran som delar och att rymdskeppet nog aldrig kommer kännas i närheten av Söderstadion.

Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Jag och polarna löste årskort i tisdags, haft årskort ett och ett halvt decennium nu. Såg även att vi har nått 16.000 sålda nu ikväll

Starka siffror, 15 år är respekt. Vi lyckades förnya 14,8k av 16k och har en kö på 3-4000 pers så det är hårda bud för de som står utan.
Citera
2024-12-06, 23:17
Medlem
Ziccco3s avatar
Åkt på bortamacher sedan tidigt 80-tal, minns en resa till Borlänge då Leo satt och filade på texten till Å vi e……..
Då var det dubbelt så många på Domnarsvallen som det var på Råsunda när vi mötte dem.
Tiderna förändras….
Men det är f…ing 42 år sedan, man börjar bli gammal.
Citera
2024-12-07, 04:04
Medlem
Citat:
Starka siffror, 15 år är respekt. Vi lyckades förnya 14,8k av 16k och har en kö på 3-4000 pers så det är hårda bud för de som står utan.

Nått vi Gnagare och Bajare kan glädjas över är att vi drar förbannat mycket folk på matcherna. Trots många olikheter och mycket groll oss emellan finns det också många likheter. Vi sitter och softar på vår sunkpub i kista ni på eran i rågsved. Vi gillar tre streck, ni likaså. Vi drämmer till nån jävel för att den ser ful/konstig ut. Vi är lite av samma skrot och korn även om vi hatar varandra. Framförallt är vi två folkliga lag som attraherar alla klasser och typer av människor.
Citera
2024-12-07, 07:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
Nått vi Gnagare och Bajare kan glädjas över är att vi drar förbannat mycket folk på matcherna. Trots många olikheter och mycket groll oss emellan finns det också många likheter. Vi sitter och softar på vår sunkpub i kista ni på eran i rågsved. Vi gillar tre streck, ni likaså. Vi drämmer till nån jävel för att den ser ful/konstig ut. Vi är lite av samma skrot och korn även om vi hatar varandra. Framförallt är vi två folkliga lag som attraherar alla klasser och typer av människor.
Ni enas även i de gulsvarta färgerna. Solna är uppbackade av SVFF medan ni är uppbackade av media.

Här är det skillnad mot Djurgården som har sina egna blåblåa ränder. Samt inte är uppbackade av någon annan än oss själva.
Citera
2024-12-07, 08:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Ni enas även i de gulsvarta färgerna. Solna är uppbackade av SVFF medan ni är uppbackade av media.

Här är det skillnad mot Djurgården som har sina egna blåblåa ränder. Samt inte är uppbackade av någon annan än oss själva.
Aftonbladets redaktion är väldigt DIF och Irma tar ju en tår för laget varenda möjlighet hon får. Så du har som vanligt fel.
Citera
2024-12-07, 09:49
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Säsongskort å missar kanske 1-2 hemmamatcher per år beroende på vissa omständigheter. Var nere i Kalmar både i AS och i cupen så brukar dra ett par bortamatcher per säsong.
Citera
2024-12-07, 10:53
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Säsongare sedan 25 år på herrana (och sedan 4 år på damerna). Missade ingen hemma i år.
Kollar det mesta av HTFF hemma på plats.
Några U17 och U19 matcher på plats blir det också.

Sämre på bortamatcher. Typ 2-4 per år, utanför 08 området.

Borde vinna på det?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-12-07 kl. 11:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in