Funderar också på detta, ifall man skall starta ärende hos JO eller JK. Jag mailade F-kassan när jag hade ett pågående ärende hos dem angående sjukersättning. Fick svar från dem att jag inte skulle få ersättning från dem så jag tänkte inte mer på det. Lååångt (1+ år) efter att ärendet avslutades snackade jag med någon från kundtjänst som blev chockad när hon läste mailet jag skickade till dem och svaret jag fick från dem då svaret var helt felaktigt. Det visade sig att jag hade rätt till ersättning men eftersom ärendet hunnit bli avslutat så kan jag inte få ersättning i efterhand trots att hon från F-kassans kundtjänst erkände att de gav mig fel information och bad om ursäkt för felaktiga infon hennes korkade kollega gett mig som nu resulterar i att jag inte kan få mina $$$ SOM JAG TYDLIGEN HADE RÄTT TILL NÄR JAG MAILADE DEM DÅ ÄRENDET VAR PÅGÅENDE. Är det JO eller JK som gäller? Får man skadestånd också för att de gav mig fel info när det finns skriftliga bevis på att det där efterblivna puckot är orsaken till att jag gått miste om ersättningspengar?