2024-11-09, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoColorClothes
Donald Trumps 24 löften enligt Aftonbladet och Sun. Skriver ner dessa i kortfattad form eftersom artikeln nu ligger bakom en betalvägg.

13. Stopp kriget i Ukraina inom 24h efter tillträde.
.

Detta är felaktigt. Det är inte efter tilträde, utan efter att ha blivit vald. Eller "after election" som Trump själv uttryckte det.

Nåväl, nu har han blivit vald, och det var flera dagar sedan. Och de ryska attackerna i Ukraina har bara ökat de senaste dagarna. Så hans lögn om att stoppa kriget "within a day" är uppenbar och bevisad en gång för alla. Men jag är inte förvånad, och hoppas verkligen att ingen trodde på detta.
Citera
2024-11-09, 15:08
Medlem
Jordgubbes avatar
Att det är så rörigt. Det här borde hans tillskyndare kunna utantill men att det ska behöva uttolkas av media. Varför listar han inte det där från sin egen hemsida som en konkret agenda? Är ju som att han vill få kunna ropa fejk news. Tidningen Rolling Stone gör sin tolkning under titeln "Every Awful Thing Trump Has Promised to Do in a Second Term. The former president has pushed a slew of terrifying proposals, both publicly and privately, that he plans to unleash on America", kan ju ta den tills vidare (länkad där).
Citera
2024-11-09, 15:47
Medlem
Dyngbaggen2s avatar
Citat:
23. Beväpnade krigsveteraner, pensionerade poliser och vapenägare ska användas som säkerhetsvakter.
Jag förutspår att skolskjutningarna kommer öka exponentsiellt. Vad fan är det med vita republikaner att alla ska ha vapen? Gamla krigsveteraner, bra idé, dom får en PTSD psykos och har ihjäl allihopa.
Citera
2024-11-09, 15:55
Medlem
Livstid eller hängning för de som låtit allt detta hända… så att allt detta på listan behöver genomföras.. de har nästan sänkt hela västerlandet i detta helvete
Citera
2024-11-09, 16:08
Medlem
Tvåan blir svår
Citera
2024-11-09, 17:09
Moderator
Ancistruss avatar
Tråd infogad.

/Mod
Citera
2024-11-10, 08:18
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stenballe
Mycket galet där, och man kan ju undra hur 4+13 går ihop.

Är det så svårt att förstå hur de hänger ihop?

Edit: Såg att det var stendum Stenballe som skrivit inlägget så jag förstår att du inte förstår.
Citera
2024-11-10, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlinetroll
41 löften för första dagen i Vita huset:
”Det här är Trump 2.0”

En kartläggning av Washington Post visar att
Trump gett hela 41 konkreta löften som han
ska uppfylla bara under den första dagen.

https://www.washingtonpost.com/politics/2024/09/21/trump-day-one-promises-president-election/
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/41-loften-for-forsta-dagen-i-vita-huset-det-har-ar-trump-20

Första dagen? Förvånande. Är det någon som kan lista dessa 41 sakerna? Han jobbar väl på med dem redan nu antar jag. Bra, kanske, vilka är sakerna?
Citera
2024-11-10, 20:02
Medlem
25. Lära mig yoga och mindfullness av Ivanka och gå ner i vikt.

Donald Trump i lotusställning skulle ju orsaka andningsproblem ända bort i Magaluf.

PS. Om Paul Anka och Ivanka gifte sig skulle hon heta Ivanka Anka!
Citera
2026-05-17, 12:08
Medlem
Ördögs avatar
Intressant lista, kunde man säga med diplomatiskt tonfall. Hur väl har löftena infriats så här långt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in